tasken til hospitalet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
28 svar
6 synes godt om
29. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg er i dag 31+0 og er så småt begyndt at tænke på fødslen...

Jeg ved jeg på et eller andet tidspunkt fra nu og til termin skal få pakket en taske til at kunne tage med når fødslen går i gang, men det er så der "problemerne" opstår... 

jeg har allerede tænkt mig at jeg skulle have en blok og en blyant/kuglepen med, men hvad skal jeg ellers pakke? og hvornår er det bedst at have den klar?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

Pcokate

Ms.Sunshine skriver:

Jeg ved jeg på et eller andet tidspunkt fra nu og til termin skal få pakket en taske til at kunne tage med når fødslen går i gang, men det er så der "problemerne" opstår... 

jeg har allerede tænkt mig at jeg skulle have en blok og en blyant/kuglepen med, men hvad skal jeg ellers pakke? og hvornår er det bedst at have den klar?...

Hvis du skal hjem samme dag: 

*tøj til bebs

*rent tøj til dig +shampoo eller lign. Hvis du vil have et bad efter fødslen

*ammebh og indlæg

*Bleer til bebs

*amme-/suttebrikker ved flade/indadvendte bryster (hvis du ved/tror det bliver et problem. Min amning kunne ikke fungere uden i starten). 

*kiks eller andet til dig og manden (især manden) under fødslen

tror det var lige det jeg kunne huske

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

Hvis du så DR3 i forgårs så var yatzy et forslag ;-)

Nej i min taske var:

tøj til baby

ammebh

smpkager til farmand (de blev så købt flere gange og lagt i da min gravide tilstand simpelthen gjorde jeg spiste dem på forhånd)

så havde jeg en læbepomade med for det havde jeg læst men skulle men brugte den ikke.

hvis du skal føde ambulant så alt tøj til at komme hjem ellers kan farmand bare komme med det.

En skjorte/ammebluse hvis du skal blive og et par løse bukser.

Jeg havde ikke brug for mere - jo mere mad. Nøj hvor var jeg sulten bagefter og morgenen efter og fik bare noget tørt toastbrød hvor jeg kunne have spist en halv ko

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

Pcokate skriver:

Hvis du skal hjem samme dag: 

*tøj til bebs

*rent tøj til dig +shampoo eller lign. Hvis du vil have et bad efter fødslen

*ammebh og indlæg

*Bleer til bebs

*amme-/suttebrikker ved flade/indadvendte bryster (hvis du ved/tror det bliver et problem. Min amning kunne ikke fungere uden i starten). 

*kiks eller andet til dig og manden (især manden) under fødslen

tror det var lige det jeg kunne huske

jeg skal blive et par dage...

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

lineog4 skriver:

Hvis du så DR3 i forgårs så var yatzy et forslag ;-)

Nej i min taske var:

tøj til baby

ammebh

smpkager til farmand (de blev så købt flere gange og lagt i da min gravide tilstand simpelthen gjorde jeg spiste dem på forhånd)

så havde jeg en læbepomade med for det havde jeg læst men skulle men brugte den ikke.

hvis du skal føde ambulant så alt tøj til at komme hjem ellers kan farmand bare komme med det.

En skjorte/ammebluse hvis du skal blive og et par løse bukser.

Jeg havde ikke brug for mere - jo mere mad. Nøj hvor var jeg sulten bagefter og morgenen efter og fik bare noget tørt toastbrød hvor jeg kunne have spist en halv ko

jeg har fået lov til at blive et par dage...

Hvornår er det bedst at have den pakket til?...

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

jeg har fået lov til at blive et par dage...

Hvornår er det bedst at have den pakket til?...

Jeg pakkede den tidligt fordi det var hyggeligt - første gang, de andre gange en del senere fordi jeg troede blindt på jeg igen ville gå over tid (købte dog småkagerne meget tidligt )...

man kan sige, hvis man lige har givet farmand et prej om hvad der skal i så er det næsten ikke nødvendigt at have den pakket - så det er mest for hyggens skyld, jeg nød at pakke den om igen og igen.

Kommer jo også meget an på hvordan du føder, de sidste to gange forventede jeg hurtige fødsler for det havde nummer to været. Så det eneste der skulle være i tasken var noget spiseligt til bagefter, hov og meget vigtig oplader til mobil/kamera og lidt tøj til mig,

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

lineog4 skriver:

Jeg pakkede den tidligt fordi det var hyggeligt - første gang, de andre gange en del senere fordi jeg troede blindt på jeg igen ville gå over tid (købte dog småkagerne meget tidligt )...

man kan sige, hvis man lige har givet farmand et prej om hvad der skal i så er det næsten ikke nødvendigt at have den pakket - så det er mest for hyggens skyld, jeg nød at pakke den om igen og igen.

Kommer jo også meget an på hvordan du føder, de sidste to gange forventede jeg hurtige fødsler for det havde nummer to været. Så det eneste der skulle være i tasken var noget spiseligt til bagefter, hov og meget vigtig oplader til mobil/kamera og lidt tøj til mig,

Jeg har en dreng på 6, og havde sat mig for at tasken skulle pakkes 39+0 fordi jeg lige ville på plads i vores nye lejlighed først, men jeg blev indlagt natten før så har ikke prøvet at skulle pakke den...

Anmeld

29. januar 2014

Dianabk

Jeg har pakket min 36+0 eller det gjorde min mand da vi skulle væk i julen ( er 40+4 idag og stadig ingen baby )

I min taske ligger der 2 sæt til baby og 2 sæt til mig
Lader til mobil + tablet + kamera

Derud over har jeg lavet en liste som min mand kan pakke efter:
Shampoo + balsam
Baby dyne
Ammepude
iPad + andet underholdning
Tandbørster + tandpasta
Børste + elastikker + hårnåle
Madpakke til manden

Vi får som minimum 2 overnatninger grundet vi er førstegangs

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

Dianabk skriver:

Jeg har pakket min 36+0 eller det gjorde min mand da vi skulle væk i julen ( er 40+4 idag og stadig ingen baby )

I min taske ligger der 2 sæt til baby og 2 sæt til mig
Lader til mobil + tablet + kamera

Derud over har jeg lavet en liste som min mand kan pakke efter:
Shampoo + balsam
Baby dyne
Ammepude
iPad + andet underholdning
Tandbørster + tandpasta
Børste + elastikker + hårnåle
Madpakke til manden

Vi får som minimum 2 overnatninger grundet vi er førstegangs

jeg er så heldig at der er mulighed for at jeg kan blive på hospitalet i flere dage selvom jeg er andengangsfødende...

Anmeld

29. januar 2014

Dianabk

Ms.Sunshine skriver:

jeg er så heldig at der er mulighed for at jeg kan blive på hospitalet i flere dage selvom jeg er andengangsfødende...

Dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.