Su og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
8 svar
1 synes godt om
28. januar 2014

Soonmom

Hej

jeg har forsøgt at søge, men syntes det er svært at finde ud af om man har ret til barselsdagpenge når man går på videregående udd.

særligt for min siturationer: 

har gennemført udd. Der giver dimmitend sats og har været på dagpenge et år.

begyndt på pædagog udd.

hvordan ser det ud hvis jeg bliver gravid? 

Og hvordan ser det ud efter endt barsel, hvis man fx. Bliver alene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

serinasmor

KatrineH skriver:

Hej

jeg har forsøgt at søge, men syntes det er svært at finde ud af om man har ret til barselsdagpenge når man går på videregående udd.

særligt for min siturationer: 

har gennemført udd. Der giver dimmitend sats og har været på dagpenge et år.

begyndt på pædagog udd.

hvordan ser det ud hvis jeg bliver gravid? 

Og hvordan ser det ud efter endt barsel, hvis man fx. Bliver alene?

Hvis du får su nu, får du su under barsel. Du skal søge om ekstra klip gennem skolens su-ansvarlige og de skal se din vandrejournal .... Du får tildelt 12 klip som kan bruges på 12 mdr med enkelt klip, 6 mdr med dobbeltklip eller 12 mdrs mixklip (sidste skal du være studieaktiv)

Efter endt barsel får du su som enlig forsørger - hvis du er det

Anmeld

29. januar 2014

Soonmom

serinasmor skriver:

Hvis du får su nu, får du su under barsel. Du skal søge om ekstra klip gennem skolens su-ansvarlige og de skal se din vandrejournal .... Du får tildelt 12 klip som kan bruges på 12 mdr med enkelt klip, 6 mdr med dobbeltklip eller 12 mdrs mixklip (sidste skal du være studieaktiv)

Efter endt barsel får du su som enlig forsørger - hvis du er det

Så når jeg er på barsel får jeg ikke mere end alm su ? (Men mulighed for at låne?) jeg får vel forsøger når jeg er på barsel også?

men underlig regl, for hvis jeg vælge at droppe ud, får jeg barselsdagpenge? - hvis jeg vælge st holde pause alm. Su

Anmeld

29. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du har jo 12 klip, som du selv råder over. Man kan få dobbelt udbetalt i en periode. 

Anmeld

29. januar 2014

roenlund

KatrineH skriver:

Så når jeg er på barsel får jeg ikke mere end alm su ? (Men mulighed for at låne?) jeg får vel forsøger når jeg er på barsel også?

men underlig regl, for hvis jeg vælge at droppe ud, får jeg barselsdagpenge? - hvis jeg vælge st holde pause alm. Su

Du vil jo kun kunne få dagpenge hvis du er medlem af en akasse og berettiget :-)

Der er så vidt jeg ved ikke ret meget tillæg som forsørger på su, du kan få mere hvis din partner også for su eller hvis du er enlig men ellers ikke...

Anmeld

29. januar 2014

Soonmom

roenlund skriver:

Du vil jo kun kunne få dagpenge hvis du er medlem af en akasse og berettiget :-)

Der er så vidt jeg ved ikke ret meget tillæg som forsørger på su, du kan få mere hvis din partner også for su eller hvis du er enlig men ellers ikke...

Men det skriver jeg jo netop i mit første indlæg at jeg er

derfor jeg var i tvivl om jeg kunne få barselsdagpenge, hvis jeg holdte pause fra studiet, for det kan jeg jo hvis jeg stopper 

Anmeld

29. januar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som enlig forsørger får man hvad der svarer til dobbelt-SU. - Og man har mulighed for at låne mere i SU-lån.

Jeg har ikke 100% styr på hvordan det egentlig ser ud under barsel, det er vist rigtig nok det der bliver nævnt med de 12 klip, hvor man så enten kan vælge at få dobbelt SU i 6 måneder, eller at få alm. SU i 12 måneder. Jeg ved ikke hvordan det er med om man kan få SU-lån under barsel eller ej. 

Men jeg synes at du skal tage en snak med den SU-vejleder der er tilknyttet din uddannelse, for h*n har i hvert fald styr på det 

Anmeld

29. januar 2014

Bertris

roenlund skriver:

Når man er på fødselsklip kan man ikke få tillægget man kan få når man bor sammen med su modtager, der skal den på barsel på alm su først

Anmeld

29. januar 2014

LilleChelle

Du kan under barsel få tildelt 12 fødselsklip, som kan udbetales på forskellige måder. 

Under barsel kan du ikke få forsørgertillæg, men så vidt jeg ved kan du godt modtage SU-lån. 

Det kan aldrig betale sig at droppe ud af en uddannelse for at få flere penge. Derudover, så er jeg ikke sikker på at når du er startet på en ny uddannelse om du så vil kunne få dagpenge for din gamle uddannelse. Men det må den pågældende A-kasse vide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.