spisevaner under graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Toeffe87

Jeg var helt tosset med kartoffelmos i de første 12-14 uger. Kunne spise det til alle måltider. Vågnede flere gange op om morgenen og tænkte kun på kartoffelmos NU..
Senere blev det Sun Lolly med colasmag der trak - flere gange om dagen.

Kød kunne jeg slet slet ikke udstå. Specielt kylling var helt yt. Bvdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

C8

Clgh skriver:

Lige en hyggetråd 

Men hvordan er/eller hvordan har jeres spisevaner været under graviditet? 
Har der været noget som I havde helt vildt meget lyst til? Eller noget som I pludselig ikke kunne spise? 

- Selv har jeg haft nogle ret kedelige crawings: 
rugbrød med leverpostej og agurk har været et af de helt store hit. Og selvom man skal holde igen med leverpostejen har det været svært når lysten virkelig har været der…
Og frugt.. Masser af frugt, især jordbær, ribs, kiwi, passionsfrugt….

Men kan derimod ikke få chips ned (kun franske kartofler - primært til flæskesteg og sovs), og vingummi er heller ikke et hit for mig længere…
Men grønne bananer (har ikke kunnet lide bananer i mange år) er også blevet spiselige 

Hvad med jer? 

Sennep! Jeg skulle have det til ALT hvad jeg spiste også selvom det ikke passede sammen Alt hvad der var syltet fx agurker kunne jeg ikke få ned, da det sættede halsbranden i gang.

Anmeld

28. januar 2014

modesty

Lige en hyggetråd 

Har der været noget som I havde helt vildt meget lyst til? Eller noget som I pludselig ikke kunne spise? 

rugbrød med leverpostej og agurk har været et af de helt store hit. Og selvom man skal holde igen med leverpostejen har det været svært når lysten virkelig har været der…

Men kan derimod ikke få chips ned (kun franske kartofler - primært til flæskesteg og sovs), og vingummi er heller ikke et hit for mig længere…
Men grønne bananer (har ikke kunnet lide bananer i mange år) er også blevet spiselige 

Hvad med jer? 

Cravings:

Nøddemix fra Castus.

Oliven.

Toast med skinke og ost.

Makrel i tomat.

Karrysild.

Og hen mod 5.-6. mdr.: Kager, chokolade (jeg har ellers aldrig været særlig vild med søde sager)

Ingenting som jeg ikke kunne spise. 

Anmeld

28. januar 2014

Anonymo

Clgh skriver:

Lige en hyggetråd 

Hvad med jer? 

Jeg elsker lugten og at bide i skumklude

Anmeld

28. januar 2014

Mor Christa

har KONSTANT crawings efter kamellorte, du ved de der bolcher der findes i brun, lyserød, grøn og blå.. FUCK jeg har lyst til dem 24/7, og jeg kan bare ikke finde dem særlig mange steder.. Så jeg var lige ved at handle ind for 800 kroner kamellorte den anden dag, fordi man kun kunne købe MAANGE over nettet, men jeg blev stoppet i tide
Så har jeg lyst til sure ting..
Og pommes frites ØV

Sidste graviditet var det popcorn!! og de der snebolde fra TOMS og clementiner 

Anmeld

28. januar 2014

liten-mamma

Clgh skriver:

Lige en hyggetråd 

Hvad med jer? 

Fik ingen trang til noget som helst, udover iskold mælk. Holdte derimod op med at spise istedet  

Idag kan jeg tilgengæld ikke fordrage mælk! Har ikke drukket mælk i 1 år nu

Anmeld

28. januar 2014

Maria-s

Begge graviditeter har clementiner/ appelsiner været et stort hit (efter kvalmen var overstået!) og agurk! 

1. Graviditet spiste jeg også oceaner af musli. En uden sukker og chokolade, men stadig med tørret frugt og nødder. Hvem sagde kaloriebombe?  Tænkte jeg bare overhovedet ikke over, før bagefter!... Og så is. Isisisisis...... Og jeg spiste det i SMUG!.... 

Denne gang har jeg holdt mig fra muslien og isen. Men har så craving for soya, chili, lime, og sennep! Ja generelt lidt Spice ting

I går fik vi junk, og pomfritter med sennep smager deeejligt 

Og dåskemarkrel med mayonaise. Namnam! Bare ikke det faktum at jeg som regel kan smage det resten af dagen 

Coca cola er no go selvom jeg egentlig godt kan have lyst. Men jeg får den vildeste halsbrand. Det samme sker, hvis jeg generelt spiser for meget sukker i løbet af en dag. Der skal ikke mange vingummier eller fyldte chokolader til, før den trælse halsbrand melder sig. Men det positive er så at det er nemmere at lade ligge 

Anmeld

28. januar 2014

Mor Christa

Maria-s skriver:

Begge graviditeter har clementiner/ appelsiner været et stort hit (efter kvalmen var overstået!) og agurk! 

1. Graviditet spiste jeg også oceaner af musli. En uden sukker og chokolade, men stadig med tørret frugt og nødder. Hvem sagde kaloriebombe?  Tænkte jeg bare overhovedet ikke over, før bagefter!... Og så is. Isisisisis...... Og jeg spiste det i SMUG!.... 

Denne gang har jeg holdt mig fra muslien og isen. Men har så craving for soya, chili, lime, og sennep! Ja generelt lidt Spice ting

I går fik vi junk, og pomfritter med sennep smager deeejligt 

Og dåskemarkrel med mayonaise. Namnam! Bare ikke det faktum at jeg som regel kan smage det resten af dagen 

Coca cola er no go selvom jeg egentlig godt kan have lyst. Men jeg får den vildeste halsbrand. Det samme sker, hvis jeg generelt spiser for meget sukker i løbet af en dag. Der skal ikke mange vingummier eller fyldte chokolader til, før den trælse halsbrand melder sig. Men det positive er så at det er nemmere at lade ligge 

Gid det var så vel for mig - jeg får også halsbrand af de der sukkerindholdige ting, men det holder mig bare ikke fra det! Suk! Men det må være guds straf haha

Anmeld

28. januar 2014

Q86

Jeg spiser rigtig mange bananer og klementiner!

Drikker helt vildt meget Vitamin Vand og alm vand.

Kan ikke få æbler ned længere..

Jordskokker som jeg altid har ELSKET er også blevet en af de ting jeg er ved at kaste op over bare ved lugten.

Min elskede saftevand er også blevet en af de ting jeg ikke kan få ned.

Anmeld

28. januar 2014

FrkZier

Clgh skriver:

Lige en hyggetråd 

Hvad med jer? 

jeg havde ikke nogen mærkelige cravings, men førhen ELSKEDE jeg lasagne, men under min graviditet fik jeg mega kvalme bare af tanken om lasagne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.