Tak for svar

Line, har både grint og græd af dit lange svar, kan nikke genkendende til så meget af det du skriver, jeg har en veninde som fik en pige 5 måneder efter vi mistede, og hun meddelte også efter MD scanning at alt var ok og nu var hun "Home safe" jeg tog det som en kæmpe provokation, og ønskede (i mit hoved) hende alle dårligdomme så som hæmorider, strækmærker, og en to døgn lang smertefuld fødsel

og ja et grimt barn med kolik....

Jeg har i det hele taget ikke rigtigt kunne kende mig selv, og de grimme tanker jeg har haft om andre, en af de første gange jeg var i Fakta efter vi mistede, stod der en ung mor med en barnevogn med en grædende barn i, hun stod bare og røg og snakkede i mobil, og jeg kan bare huske jeg tænkte, hvorfor var det ikke hendes barn der døde, for hun var jo tydeligvis en dårlig mor...
Jeg kunne jo ikke vide om hun lige havde leget to timer med barnet og bare havde brug for 15 min for sig selv, men det kunne jeg slet ikke se, og det kan jeg til tider stadig ikke, når jeg ser en "dårlig mor"
Denne graviditet startede med en masse bekymringer, og også en kæmpe dårlig samvittighed overfor min lille englepige, for hun kan jo aldrig erstattes. Følte så omkring midt i graviditeten at alt så lysere ud, sorgen var der stadig, men den var ikke så voldsom som før, og jeg følte at det nok skulle gå godt denne gang.
Men nu hvor der er 7 uger tilbage er angsten og sorgen kommet tilbage med fuld styrke, jeg føler et kæmpe ansvar for om lillebror er ok, særligt fordi han nu kan redes, det var som om da jeg var i uge 22, var det ude af mine hænder, hvis han blev dårlig, han kunne jo ikke redes.
Men nu hvor jeg er i uge 32, skal jeg hele tiden holde øje og mærke efter, ville ønske man kunne få et vindue installeret midt på maven, så jeg hele tiden kunne se hvordan han har det

Da vi fortalte vores store datter at hun igen skulle være storesøster, og denne gang til en lillebror, var hendes svar, Nårh! så må vi håbe at han ikke dør...hvad skal vi ha' til aftensmad?? når jeg har været til jordemoder spørger hun mig tit, var han død, og når jeg så siger nej, siger hun, åhh det var godt, så er du glad ikk mor???
Overhørte hende fortælle en veninde at jeg var gravid, og at vi skulle ha en lillebror, hvis altså ikke han dør.
Hun har fået et helt andet syn på gravide, og tager som mig intet for givet, dog på en mere afslappet måde.
Jeg er begyndt at købe ting til lillebror, og kan også mærke at det hjælper lidt på humøret at bygge rede, men samtidig er der en lille stemme inden i der siger at det er spild af penge, for jeg får nok aldrig den levende baby jeg længes sådan efter.....
Forsøger ellers virkelig at sige til mig selv at det hele nok skal gå, og at man ikke kan være så uheldig 2 gange, men det er godt nok svært at tænke positivt lige for tiden.....