Hvad kan det være? (knopper ovenpå Louises hovede).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. august 2009

Helle30

Ja, den er svær - det ved jeg godt, men jeg prøver lige at spørge jer kloge koner.
Louise har fået sådan nogle knopper foran oppe oven på hovedet, - mest på hendes venstre side.
De er ca på str. med et knappenålshovede. Det er ikke blærer, og de er ikke sønderligt røde - bare sådan lidt rosa. Hun har omkring 20 stk.

For et par dage siden gav jeg hende en fuldkornsgrød for første gang, men hverken jeg, Niels eller Sofie har nogen allergier (ja, udover min elendige hvepseallergi). Hun er en meget varm pige, så jeg har tænkt lidt i varmeknopper, men aner ikke, hvordan de ser ud. Så er hun ved at få tænder, men kan dét give knopper. - Og hvad med det dér hormonknop-noget? Er det kun, hvis man ammer? Det gør jeg nemlig ikke.

Hun HAR haft skoldkopper, men der kommer jo også blærer på. Det er helt sikkert ikke myggestik, og selvom vi lige nu har urimeligt mange fluer, så bider de ikke - og det ville vel give noget med en skorpe - tænker jeg..

Jeg har forsøgt at fotografere fænomenet, og smider lige et billede. Det er ikke blevet super godt, men nu sover damen under sin sutteklud, så jeg håber, nogen alligevel kan se noget på billedet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

Helle30

Nåja - Hilsen Helle

Anmeld

2. august 2009

Nadi

Uhh jeg synes det er lidt svært at se på det billede, synes nemlig bare det ligner talkknopper.

Hvis hun ikke vrker mærket af det, ville jeg vente og lige se tiden an. Er ked af at jeg ikke har et mere kvalifiseret bud.

Anmeld

2. august 2009

Helle30

Nadi skriver:

Uhh jeg synes det er lidt svært at se på det billede, synes nemlig bare det ligner talkknopper.

Hvis hun ikke vrker mærket af det, ville jeg vente og lige se tiden an. Er ked af at jeg ikke har et mere kvalifiseret bud.

Men hvad kommer det af? Er det noget med arp eller? Sofie havde jo et helt vanvittigt garn som baby, så hvis hun har haft sådan nogle knopper, så har jeg ikke set det. Louise har kun lidt arp over øjenbrynene.

Men tak Nadi.

- Helle

Anmeld

2. august 2009

Lise

Talgknopper er vist bare en hormonting, som går over på et tidspunkt igen..

Men plejer de ikke at være hvide indeni?

Anmeld

2. august 2009

linemus

Det er svært at se, men varmeknopper er små røde knopper, der forsvinder igen efter kort tid, hvis barnet selvfølgelig ikke stadig er varmt. En dags tid vil jeg mene, så er de væk igen. Talgknopper/hormonknopper er ligesom bumser, men behøver ikke være hvide i midten. Sebastian havde dem i hele hovedet, da han var baby, så jeg ved ikke, om det kan være det, når det kun er på en del af hovedet.

Som Nadi skriver, ville jeg også bare vente, hvis det ikke generer hende, og så se om det ikke forsvinder af sig selv inden for en rimelig tidsperiode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.