Vil vi være dyreplager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
13 svar
7 synes godt om
24. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er simpelhen katte elsker med stort

vi havde en kat fra et internat i nogle mdr men måtte levere den tilbage da den blev skør i hoved.. fandt så siden ud af at det havde været en ude kat hvilket de havde sagt først det ikke var.. og så blev den jo lukket inde som indekat.. hmm forstår godt han gik amok...

nåå men sagen er den vi flytted så i noget andet for et år siden og her må vi faktisk ikke havde kat ifølge kontrakten men udlejer har idag giver grønt lys for vi får 1 kat

nåå men alså  vi bor i en 48 kw lejelighed med køkken soveværelse badværelse og stuen er så der man kommer ind af hoveddøren også... vil det være dyreplageri at anskaffe sig en kat?? vi bor meget meget godt her selv om det er småt da det er ok pris og vi har ikke alverdens penge.. men vi har så vi kan få den til læge osv... jeg brænder virkelig for at hente en kat næste mdr men vil bare ikke havde den ikke har det godt.. Hvad skal jeg gøre ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Jeg er simpelhen katte elsker med stort

vi havde en kat fra et internat i nogle mdr men måtte levere den tilbage da den blev skør i hoved.. fandt så siden ud af at det havde været en ude kat hvilket de havde sagt først det ikke var.. og så blev den jo lukket inde som indekat.. hmm forstår godt han gik amok...

nåå men sagen er den vi flytted så i noget andet for et år siden og her må vi faktisk ikke havde kat ifølge kontrakten men udlejer har idag giver grønt lys for vi får 1 kat

nåå men alså  vi bor i en 48 kw lejelighed med køkken soveværelse badværelse og stuen er så der man kommer ind af hoveddøren også... vil det være dyreplageri at anskaffe sig en kat?? vi bor meget meget godt her selv om det er småt da det er ok pris og vi har ikke alverdens penge.. men vi har så vi kan få den til læge osv... jeg brænder virkelig for at hente en kat næste mdr men vil bare ikke havde den ikke har det godt.. Hvad skal jeg gøre ??

hvis der er plads til kradsemiljø, legetøj, vand, mad og kattetoilet samt masser af kærlighed så go for it 

Hvis i synes den lille mis mangler spænding kan i jo lære den at gå i sele

Anmeld

24. januar 2014

Mother-love

Næh jeg synes ikke det er synd.
Jeg har haft 2 katte på 50 kvm. Og det gik super fint.
Synes bare du skal springe ud i det. Det vigtigste er at den har det godt og bliver passet som den nu skal med leg og kærlighed. Og så er det vigtigt at den bliver aktiveret.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

vi har sådan et kradsetræ fra gulv til loft fra den sidste kat så tror nu nok hun kan få brugt klør.. og hun vil få masser af kærlighed...

sidst var det en kastreret han killing på 6 mdr

denne gang vil vi havde en hun killing og hun er 3 mdr så der er en del forskel

Anmeld

24. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes generelt katte skal have en legekammerat, især når det er indekatte. Men det er absolut ikke dyreplageri. Sørg for i sætter jer ind i hvordan man aktiverer bedst muligt. Det skal i nok klare fint! 

Hov, og sørg for at få den neutraliseret. 

Anmeld

24. januar 2014

Papillon

Hvis det skulle være dyrplageri, så går vi under den kategori. Vi har to katte på den plads

De har kattemiljø næsten op til loftet og mulighed for at springe derfra over på reolen. Katte bruger jo ikke bare gulvareal, men vil gerne op i højden. Vores katte har aldrig været ude, de kender derfor ikke til andet, og trives absolut inde.

Jeg kan kun anbefale at have to (neutraliserede) katte inde, hvis de kan sammen. Vores har stor glæde af hinanden! De putter, nusser, "slås", leger og holder hinanden med selskab, når vi ikke er hjemme. Jeg har så heller ikke erfaringer med kun at have en enkelt

Anmeld

24. januar 2014

Kløver

Pcokate skriver:

hvis der er plads til kradsemiljø, legetøj, vand, mad og kattetoilet samt masser af kærlighed så go for it 

Hvis i synes den lille mis mangler spænding kan i jo lære den at gå i sele

Enig

Havde selv indekat og den blev bange hvis jeg tog hende ud så stoppede hurtigt

Man kan sagtens aktivere selvom i ikke bor større og enig i godt kradsetræ, måske et stort miljø med en lækker hule osv

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Har haft indekat i 11 år, begge katte har så aldrig været udekatte. Vil sige efter vi fik nummer to kan jeg se det er bedst de har en legekammerat når de er indekatte. 

Men go for it. Vores nummer to er en burmeser og de har det skønt inde for

Anmeld

24. januar 2014

L86

Jeg synes bestemt ikke i ville være dyreplagere ved at anskaffe jer en kat. Så længe i sørger for at den er aktiveret.

Evt. med hylder (kun til katten ) på vægene som den kan hoppe op på, og lange hylder helt oppe ved loftet hvor den kan gå rundt, og hvad den har et rigtig godt overblik. Søg op cat wall shelves på youtube, så kommer der forskellige ideer til hylder. (en del af dem er selvf. reklame for et bestemt firma, men man kan stadig bruge det som inspiration). Hylderne er også rigtig fint når I ikke har flere kvm, da det ikke optager gulvplads.

En anden god ting er at gemme mad og godbidder rundt omkring, i stedet for at det hele bliver serveret i en skål. Det kræver ikke noget af katten at stikke snuden ned i madskålen, men mange sanser bliver aktiveret hvis den skal lede lidt efter det...   

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

alså vi må kun havde 1 kat desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.