Kunne i mærke hvem de var før de kom til verden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
22 svar
2 synes godt om
24. januar 2014

Anitta Kristiansen

Som overskriften siger, kunne i mærke hvordan jeres børn inde i maven var, før de kom ud, og til dem der venter/har flere mærke forskel på jeres børnene(inde i maven)?

Nu venter jeg nr 2 barn og er nu 15+6. Jeg har kunne mærke den bette i et stykke tid og har en fornemmelse af hvordan h*n er.

Første gang fik jeg en dreng, som nu er lidt over 2 år. inde i maven var der meget gang i ham. Han sparkede ekstremt meget og var ikke i tvivl om at han var en med gang i ham, når han var vågen, men når jeg sang for maven, var der helt ro, og han sov godt, så godt, at jeg var i tvivl, om han levede til tider, da han sov meget tunge søvne. Da han kom ud, sov han helt vildt godt, og han sov igennem forholdsvis tidligt, og sover godt til middag. Han er fra september og selv nytårsaften var han væk hele natten selvom der var kanonslag næsten uden for døren. Men når han er vågen er der gang i ham, han spæner rundt og laver ballade.

Denne gang følelse det anderledes, der er ikke spark på samme måde, men der bliver skubbet meget, så meget at jeg for et stykke tid tiden kunne se uden på maven at h*n skubbede ud ad. Men er noget helt andet, det følelses som en roligt barn, der laver rolige bevægelser, og gjorde den også til scanning, hvor min søn hoppede rundt der inde, var denne helt rolig. Men samme tid med det har jeg på fornemmelsen af at h*n bliver et barn der kommer til at græde mere end den store, men at det ikke er som i skrig som den store, hvor jeg derimod skal reagere bedre for at høre om det græder.

Jeg er meget spændt på om det også denne gang er rigtigt det jeg fornemmer. Og jeg synes det ville være sjovt at prøve at høre hvordan andre har det, hvis i har lyst til at dele. Jeg beklager min lange besked, og håber at i forstår den måde jeg skriver på, og siger på forhånd tak.

Også lige et billede af maven fra i dag og Af den store dreng der render rundt på trods af han er syg i dag.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Nadia&Daniel

Anitta Kristiansen skriver:

Som overskriften siger, kunne i mærke hvordan jeres børn inde i maven var, før de kom ud, og til dem der venter/har flere mærke forskel på jeres børnene(inde i maven)?

Nu venter jeg nr 2 barn og er nu 15+6. Jeg har kunne mærke den bette i et stykke tid og har en fornemmelse af hvordan h*n er.

Første gang fik jeg en dreng, som nu er lidt over 2 år. inde i maven var der meget gang i ham. Han sparkede ekstremt meget og var ikke i tvivl om at han var en med gang i ham, når han var vågen, men når jeg sang for maven, var der helt ro, og han sov godt, så godt, at jeg var i tvivl, om han levede til tider, da han sov meget tunge søvne. Da han kom ud, sov han helt vildt godt, og han sov igennem forholdsvis tidligt, og sover godt til middag. Han er fra september og selv nytårsaften var han væk hele natten selvom der var kanonslag næsten uden for døren. Men når han er vågen er der gang i ham, han spæner rundt og laver ballade.

Denne gang følelse det anderledes, der er ikke spark på samme måde, men der bliver skubbet meget, så meget at jeg for et stykke tid tiden kunne se uden på maven at h*n skubbede ud ad. Men er noget helt andet, det følelses som en roligt barn, der laver rolige bevægelser, og gjorde den også til scanning, hvor min søn hoppede rundt der inde, var denne helt rolig. Men samme tid med det har jeg på fornemmelsen af at h*n bliver et barn der kommer til at græde mere end den store, men at det ikke er som i skrig som den store, hvor jeg derimod skal reagere bedre for at høre om det græder.

Jeg er meget spændt på om det også denne gang er rigtigt det jeg fornemmer. Og jeg synes det ville være sjovt at prøve at høre hvordan andre har det, hvis i har lyst til at dele. Jeg beklager min lange besked, og håber at i forstår den måde jeg skriver på, og siger på forhånd tak.

Også lige et billede af maven fra i dag og Af den store dreng der render rundt på trods af han er syg i dag.

Har faktisk ikke tænkt på det - men nu fordi du har lavet denne tråd, begynder tankerne i hovedet på mig

Men nej, det synes jeg faktisk ikke.

Vi kendte ikke kønnet, så tankerne gik mest på - er det en DRENG eller PIGE.

Anmeld

24. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Han var meget aktiv inde i maven...

som du også beskriver der var fuld skrue på når han sparkede eller strakte armen ud..

Har aldrig været i tvivl om at han havde arvet sin fars gener for at være stærk fra naturens side...

Og det med at sove varede ikke længe ad gangen hverken i maven eller da han kom ud...

Jeg endte ikke med særlig meget ekstra vægt der var min egen for jeg havde næsten ingen appetit.. havde han heller ikke da han kom ud...

han spiste ikke særlig meget ad gangen, men spiste tit...

havde flere drømme hvor jeg så ham på forskellige alderstrin i forskellige situationer inden han kom ud...

og indtil nu har det matchet med hvordan han ser ud og er lige nu...

Han er 2 år og 3 mdr....

Anmeld

24. januar 2014

Elbæk

Sikke en flot babymave og sød dreng du har! 

Jeg vidste at min lille dreng ville blive en aktiv og en stærk lille en. Han formodede at forstuve mine ribben flere gange, og ofte kunne man se en fod stikke ud af min mave - stærk var han, og det beviste han også ved at rulle fra mave til ryg som blot 3 uger gammel.

Jeg drømte at han ville være en tro kopi af min mand, og det blev han fuldstændig. 

Med hensyn til søvn sov han aldrig rigtig i maven, og var meget aktiv - det passede også, han var en ekstremt vågen baby, men sov heldigvis om natten. 

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

Nadia&Daniel skriver:

Har faktisk ikke tænkt på det - men nu fordi du har lavet denne tråd, begynder tankerne i hovedet på mig

Men nej, det synes jeg faktisk ikke.

Vi kendte ikke kønnet, så tankerne gik mest på - er det en DRENG eller PIGE.

jeg tænkte hellere ikke på det før her anden gang, men kan se tilbage på at den måde han opførte sig i maven passede med det der kom ud og som han stadig er hvilket er meget sjovt. Men når tankerne går op hvilket køn er det også svært at tænke på det andet

Anmeld

24. januar 2014

Nadia&Daniel

Anitta Kristiansen skriver:

jeg tænkte hellere ikke på det før her anden gang, men kan se tilbage på at den måde han opførte sig i maven passede med det der kom ud og som han stadig er hvilket er meget sjovt. Men når tankerne går op hvilket køn er det også svært at tænke på det andet

Tænker helt sikkert på det næste gang

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

Wampires skriver:

Han var meget aktiv inde i maven...

som du også beskriver der var fuld skrue på når han sparkede eller strakte armen ud..

Har aldrig været i tvivl om at han havde arvet sin fars gener for at være stærk fra naturens side...

Og det med at sove varede ikke længe ad gangen hverken i maven eller da han kom ud...

Jeg endte ikke med særlig meget ekstra vægt der var min egen for jeg havde næsten ingen appetit.. havde han heller ikke da han kom ud...

han spiste ikke særlig meget ad gangen, men spiste tit...

havde flere drømme hvor jeg så ham på forskellige alderstrin i forskellige situationer inden han kom ud...

og indtil nu har det matchet med hvordan han ser ud og er lige nu...

Han er 2 år og 3 mdr....

det er meget sjovt det med maden også passer meget godt. gør det også med min søn i dag, han er 2 år og 4 måneder.
Jeg spiste nemlig hellere ikke meget og vejede helt det samme som inden fødslen på trods af jeg tog meget på, men han vejede så også 4,3 kg og spiste derfor meget i starten, og skulle på grød tidligt, men som det er nu spiser han som mig, som jeg gjorde dengang, meget i perioder og andre perioder spiser han ikke så meget. så er sjovt hvordan det påvirker.

og er da sjovt at dine drømme har passet sammen med ham. er da lidt underligt hvis det bliver ved.

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

Elbæk skriver:

Sikke en flot babymave og sød dreng du har! 

Jeg vidste at min lille dreng ville blive en aktiv og en stærk lille en. Han formodede at forstuve mine ribben flere gange, og ofte kunne man se en fod stikke ud af min mave - stærk var han, og det beviste han også ved at rulle fra mave til ryg som blot 3 uger gammel.

Jeg drømte at han ville være en tro kopi af min mand, og det blev han fuldstændig. 

Med hensyn til søvn sov han aldrig rigtig i maven, og var meget aktiv - det passede også, han var en ekstremt vågen baby, men sov heldigvis om natten. 

Ih mange tak

Det er utroligt hvor stærke de kan være bare inde i maven, må havde været meget stærke gener fra faren, som du selv skriver. Jeg håber da ikke han er lige så voldsom mod dig som inde i maven og at dine ribben har det godt igen.

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

Nadia&Daniel skriver:

Tænker helt sikkert på det næste gang

det lyder som en rigtig god idé jeg er bare spændt på om det passer

Anmeld

24. januar 2014

Isabel85

Inden NF skanningen, havde jeg bare en meget stærk følelse af, at vi ville få en pige. Jeg drømte det også flere gange. Og jeg havde ret  hun var meget aktiv i maven, og det gjorde virkelig ondt nogen gange når hun sparkede, og hun er også en lille sprællemand, fuld af energi, selvom hun kun er 3 mdr. gammel  

Men udseendesmæssigt, så er hun slet ikke som jeg havde regnet med. Min kæreste og jeg havde næsten ikke noget hår da vi var babyer, men vores datter blev født med meget hår, og det er brunt, vi havde blond hår. Jeg havde også regnet med, at hun ville ligne sin far, men det gør hun slet ikke. Hun ligner min lillebror, da han var lille. Men det kan ændre sig meget med tiden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.