Hvad kan det være? (Kat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.470 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. januar 2014

WantingBaby2012

Hej alle. 

Håber der er nogen som vil give deres bud på, hvad dette ligner. 

Vores kat har fået dette sår/byld? idag, hun bløder fra det men er ellers ikke mærket af det som sådan. Hun hverken halter eller andet og hun er ellers som hun plejer. 

Vi tænker alligevel at køre en tur til dyrelægen imorgen, men nogen der har set noget lign. før? 

Først troede vi at hun var blevet skudt, men måske ligner det mere en byld eller måske sår fra bid? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

MortilElias2010

God ide med dyrlægen imorgen  H*n kan vurdere hvad det er.

For mig ligner det noget der er gået betændelse i - kan huske fra en af mine forældres katte havde noget lignende i huden for mange år siden, der viste sig at være hul helt ind igennem huden og fyldt med betændelse. Det var kun toppen af betændelsen vi kunne se udefra, indeni var det meget værre. Det kom velsagtens på den kat af et slagsmål, en rift der udviklede sig til sår med betændelse. Pelsen var rigtig tyk, så det var kun fordi den slukkede helt uhæmmet på det jeg bemærkede det en dag. Så det krævede indlæggelse og antibiotika da vi kom til dyrlægen, og så fik den det helt fint igen efterfølgende  

At den flere år senere så blev fuldstændig forstyrret i hovedet og gik til angreb på os, så snart den så et stykke med bart er jo en helt anden side af sagen  Den kunne slet ikke få blikket af vores kød når først den havde sat sig for at det skulle den Angribe, vi blev helt bange for den. For det var ikke almindelig opførsel af en kat. 

Anmeld

23. januar 2014

Masig

Synes det ligner et bidsår... Rens det med lidt klorhexidin til sår eller lidt lunken vand og hold det forholdvis rent for at prøve at undgå betændelse... Når dyr bider hinanden, kommer der jo en masse bakterier i fra deres mund, og det giver altså infektion i sådan et sår hvis ikke man er obs...

Prøv at ring til dyrlægen først og forklar hvordan det ser ud... Da vores hund blev bidt, ringede vi til dyrlægevagten, og fik at vide vi bare skulle starte med at rense det og se om ikke det gik i sig selv, og det gjorde det, så vi slap for regningen 

Men uanset hvad, altid en god ide lige at snakke med dyrlægen...

Anmeld

23. januar 2014

Noneother

Det ligner en byldeagtig tilstand der er opstået efter bid eller irritation.
Hvis der er puds i, så skal den tømmes, og så står den nok på pencillin bagefter.

Havde engang en kat med en kæmpe byld efter slåskamp, og det er pænt klamt når den endelig springer skulle jeg ellers lige hilse og sige. Føj!

Anmeld

23. januar 2014

WantingBaby2012

MortilElias2010 skriver:

God ide med dyrlægen imorgen  H*n kan vurdere hvad det er.

For mig ligner det noget der er gået betændelse i - kan huske fra en af mine forældres katte havde noget lignende i huden for mange år siden, der viste sig at være hul helt ind igennem huden og fyldt med betændelse. Det var kun toppen af betændelsen vi kunne se udefra, indeni var det meget værre. Det kom velsagtens på den kat af et slagsmål, en rift der udviklede sig til sår med betændelse. Pelsen var rigtig tyk, så det var kun fordi den slukkede helt uhæmmet på det jeg bemærkede det en dag. Så det krævede indlæggelse og antibiotika da vi kom til dyrlægen, og så fik den det helt fint igen efterfølgende  

At den flere år senere så blev fuldstændig forstyrret i hovedet og gik til angreb på os, så snart den så et stykke med bart er jo en helt anden side af sagen  Den kunne slet ikke få blikket af vores kød når først den havde sat sig for at det skulle den Angribe, vi blev helt bange for den. For det var ikke almindelig opførsel af en kat. 

Ringer til dyrelægen imorgen tidlig og prøver at beskrive det. 

Det bløder fra det, men ikke rigtig blod, det er nærmest mere væske-agtigt som er rødt. Hmm. Bare der ikke er, som du skriver, en masse under huden som vi ikke kan se. 

Anmeld

23. januar 2014

WantingBaby2012

Masig skriver:

Synes det ligner et bidsår... Rens det med lidt klorhexidin til sår eller lidt lunken vand og hold det forholdvis rent for at prøve at undgå betændelse... Når dyr bider hinanden, kommer der jo en masse bakterier i fra deres mund, og det giver altså infektion i sådan et sår hvis ikke man er obs...

Prøv at ring til dyrlægen først og forklar hvordan det ser ud... Da vores hund blev bidt, ringede vi til dyrlægevagten, og fik at vide vi bare skulle starte med at rense det og se om ikke det gik i sig selv, og det gjorde det, så vi slap for regningen 

Men uanset hvad, altid en god ide lige at snakke med dyrlægen...

Kan katte ikke selv holde sår rent? 

Hun slikker ihvertfald jævnligt på det, og det ikke "beskidt" ud. 

Jeg ringer til dyrelægen imorgen tidlig og høre om det er noget de synes skal tjekkes.

Anmeld

23. januar 2014

WantingBaby2012

Noneother skriver:

Det ligner en byldeagtig tilstand der er opstået efter bid eller irritation.
Hvis der er puds i, så skal den tømmes, og så står den nok på pencillin bagefter.

Havde engang en kat med en kæmpe byld efter slåskamp, og det er pænt klamt når den endelig springer skulle jeg ellers lige hilse og sige. Føj!

Bare underligt hvis det er en byld, at vi ingenting har mærket på hende når vi har kælet med hende. Normalt er vi meget obs på rifter, tæger osv. 

Da vi lukkede hende ud imorges var der ingenting. 

Men uanset hvad så ringer jeg til dyrelægen imorgen. 

Anmeld

23. januar 2014

Masig

WantingBaby2012 skriver:

Kan katte ikke selv holde sår rent? 

Hun slikker ihvertfald jævnligt på det, og det ikke "beskidt" ud. 

Jeg ringer til dyrelægen imorgen tidlig og høre om det er noget de synes skal tjekkes.

Det burde man mene, jeg rigtig ofte sker det altså at der går betændelse i alligevel.. De har jo også bakterier i munden, hvis de fx lige har spist eller slikket på noget andet...

Anmeld

23. januar 2014

mpr

WantingBaby2012 skriver:

Hej alle. 

Håber der er nogen som vil give deres bud på, hvad dette ligner. 

Vores kat har fået dette sår/byld? idag, hun bløder fra det men er ellers ikke mærket af det som sådan. Hun hverken halter eller andet og hun er ellers som hun plejer. 

Vi tænker alligevel at køre en tur til dyrelægen imorgen, men nogen der har set noget lign. før? 

Først troede vi at hun var blevet skudt, men måske ligner det mere en byld eller måske sår fra bid? 

Synes også det ligner et bidsår Min kat havde et ordentligt et på halsen da jeg fik ham fordi han havde været oppe og slås med en anden kat Jeg kørte til dyrelægen hvor jeg fik noget Klorhexidin og det skulle jeg rense med et par gange om dagen hver dag indtil såret var væk

Anmeld

23. januar 2014

Noneother

WantingBaby2012 skriver:

Bare underligt hvis det er en byld, at vi ingenting har mærket på hende når vi har kælet med hende. Normalt er vi meget obs på rifter, tæger osv. 

Da vi lukkede hende ud imorges var der ingenting. 

Men uanset hvad så ringer jeg til dyrelægen imorgen. 

Kan jo selvfølgelig ikke se om den er hævet. som en byld jo er, men hvis den er, så er det nok.

Nu var mit bud ud fra at du skrev sår/byld.

men de kan komme meget hurtigt ellers. Jeg lagde ikke mærke til noget, før min kat lige pludselig havde en halv tennisbold i nakken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.