Fødsel efter bristning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
17 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2014

et-ønske

Jeg har brugt det meste af dagen på sygehuset, på grund af graviditets betinget sukkersyge - hvor der også var en snak med en fødselslæge.
Under min første fødsel havde jeg en brist grad 4+, og nu 8 år efter kan jeg stadig have svært ved at holde luft inde.
Hun sagde derfor at så anbefalede hun på ingen måde at jeg føder vaginalt....
Er der nogle der har prøvet at føde vaginalt efter en voldsom bristning, og fik det nogle konsekvenser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

SjeBets

Nu ved jeg ikke hvad grad de kaldte det dengang jeg fødte, men jeg bristede helt ned i ringmusklen som så skulles syes. og fik over 20-30 sting fordi det skulle syes så fint når det var en muskel.

Jeg fik min nr to 4.3 år efter den første, og det gik "fint" jeg fik et par små rifter med nr to, men det var nærmere jordmoderen der havde givet mig dem i kampens hede end selve det at få ham ud.

Anmeld

23. januar 2014

modesty

et-ønske skriver:

Jeg har brugt det meste af dagen på sygehuset, på grund af graviditets betinget sukkersyge - hvor der også var en snak med en fødselslæge.
Under min første fødsel havde jeg en brist grad 4+, og nu 8 år efter kan jeg stadig have svært ved at holde luft inde.
Er der nogle der har prøvet at føde vaginalt efter en voldsom bristning, og fik det nogle konsekvenser?

Jeg ville lytte til lægen - MEN det skader jo ikke at få en 2. vurdering. Jeg bliver nogle gange chokeret over hvor meget kompetencen varierer fra person til person (og hospital til hospital), indenfor de samme fagområder. 

Til mit 8. ugers tjek fik jeg målt bækkenbundens styrke og fik at vide at jeg godt kunne føde vaginalt igen (jeg fik en 3. grads).

Laver du dine bækkenbundsøvelser?

Du kan jo opsøge en fysioterapeut med speciale i bækkenbunden og få målt hvor stærk den er - hvis du er meget opsat på at føde vaginalt. Så har du lidt mere konkret at forholde dig til.

Anmeld

23. januar 2014

et-ønske

SjeBets skriver:

Nu ved jeg ikke hvad grad de kaldte det dengang jeg fødte, men jeg bristede helt ned i ringmusklen som så skulles syes. og fik over 20-30 sting fordi det skulle syes så fint når det var en muskel.

Jeg fik min nr to 4.3 år efter den første, og det gik "fint" jeg fik et par små rifter med nr to, men det var nærmere jordmoderen der havde givet mig dem i kampens hede end selve det at få ham ud.

Dejligt at det gik godt anden gang
Har du slet ingen gener efter en bristet ringmuskel?

Anmeld

23. januar 2014

et-ønske

modesty skriver:

Jeg ville lytte til lægen - MEN det skader jo ikke at få en 2. vurdering. Jeg bliver nogle gange chokeret over hvor meget kompetencen varierer fra person til person (og hospital til hospital), indenfor de samme fagområder. 

Til mit 8. ugers tjek fik jeg målt bækkenbundens styrke og fik at vide at jeg godt kunne føde vaginalt igen (jeg fik en 3. grads).

Laver du dine bækkenbundsøvelser?

Du kan jo opsøge en fysioterapeut med speciale i bækkenbunden og få målt hvor stærk den er - hvis du er meget opsat på at føde vaginalt. Så har du lidt mere konkret at forholde dig til.

Jeg har været til opfølgnings samtaler og hvis det skal blive bedre skal jeg opereres igen....
Jeg er ikke som sådan opsat på at føde vaginalt, venter tvillinger, så meget kan ske så det alligevel ikke er en mulighed.
Har bare hørt om flere der har født trods bristning - nogen med fint resultat og andre hvor det gik knap så godt....
Spændende er det jo uanset

Anmeld

23. januar 2014

Mamalou

et-ønske skriver:

Jeg bristede også ret meget ved første fødsel, og har komplikationer her knap tre år efter. Hvis jeg bliver gravid igen, så vil jeg meget kraftigt overveje KS… Ville ikke kunne overskue tanken om at briste igen, arvæv og om man kan være lige så "heldig" med komplikationerne anden gang. Jeg vil virkelig ikke være lyseslukker, men bare dele mine tanker! Så hvis jeg var dig, så ville jeg lytte til lægen - hvis du skulle være i tvivl

Held og lykke med den kommende fødsel!

Vh. Louise

Anmeld

23. januar 2014

Anonym

Jeg bristede også ved min første fødsel, og var efterfølgende i Skejby og blive vurderet og fik scannet min ringmuskel, og her blev jeg kraftigt frarådet at føde vaginalt igen, da de ikke vil kunne reparere min ringmuskel igen, hvis den skulle briste.
Så jeg har ikke noget valg, tør nemlig ikke løbe risikoen.

Anmeld

23. januar 2014

SjeBets

et-ønske skriver:

Dejligt at det gik godt anden gang
Har du slet ingen gener efter en bristet ringmuskel?

nej det har jeg heldigvis ikke, men har også redet i mange år, og har hørt det skulle styrke underliv og bækken. Det eneste er en "flap" extrahud som er kommet, men det genere ikke ( mere)

Anmeld

23. januar 2014

et-ønske

Mamalou skriver:

Jeg bristede også ret meget ved første fødsel, og har komplikationer her knap tre år efter. Hvis jeg bliver gravid igen, så vil jeg meget kraftigt overveje KS… Ville ikke kunne overskue tanken om at briste igen, arvæv og om man kan være lige så "heldig" med komplikationerne anden gang. Jeg vil virkelig ikke være lyseslukker, men bare dele mine tanker! Så hvis jeg var dig, så ville jeg lytte til lægen - hvis du skulle være i tvivl

Held og lykke med den kommende fødsel!

Vh. Louise

Jeg har nemlig stadig også lidt udfordringer, især med at holde på luft det er ikke sådan helt vildt fedt
Lytter til alle deres anbefalinger, og naturligvis mig selv - der er en stor bagage på den konto

Anmeld

23. januar 2014

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg bristede også ved min første fødsel, og var efterfølgende i Skejby og blive vurderet og fik scannet min ringmuskel, og her blev jeg kraftigt frarådet at føde vaginalt igen, da de ikke vil kunne reparere min ringmuskel igen, hvis den skulle briste.
Så jeg har ikke noget valg, tør nemlig ikke løbe risikoen.

Jeg skal heller ikke løbe nogen risiko. Har på ingen måde lyst til flere udfordringer end jeg har nu....
Håber ikke du har for mange gener mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.