Tidlig scanning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.034 visninger
12 svar
5 synes godt om
22. januar 2014

strixx

Jeg er blevet tryghedsscannet idag, og der var intet at se. Kun slimhinden i livmoderen, men ikke nogen fostersæk. Jeg er 4+5.
Jeg tester svagt positivt, og har den seneste uge haft tydelige graviditetssymptomer.

Nu er jeg bare ved at dø af bekymring, og synes heller ikke min kvalme er så slem længere.
Er det normalt at der intet er at se så tidligt?

Nogen af jer der har prøvet noget tilsvarende?

KH
R

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

MsDane

strixx skriver:

Jeg er blevet tryghedsscannet idag, og der var intet at se. Kun slimhinden i livmoderen, men ikke nogen fostersæk. Jeg er 4+5.
Jeg tester svagt positivt, og har den seneste uge haft tydelige graviditetssymptomer.

Nu er jeg bare ved at dø af bekymring, og synes heller ikke min kvalme er så slem længere.

KH
R

På skanningsklinikken i Aalborg kan man tidligst blive skannet 7+, da det før det ikke er sikkert, om man kan se noget..

Anmeld

22. januar 2014

Rockertand

strixx skriver:

KH
R

Det er alt for tidligt at blive skannet - du burde være afvist og have fået en tid sent i uge 6, det giver kun bekymringer og er spild af skanningstid.
Vær fortrøstningsfuld og afvent afklaring senere, du kan ikke gøre til eller fra alligevel, og mon ikke alt er i orden

Anmeld

22. januar 2014

Sandratoft

strixx skriver:

KH
R

Jeg vil også sige at det er alt alt for tidligt at blive scannet, man kan jo intet se?

Anmeld

22. januar 2014

Mor Christa

Jeg har prøvet det Jeg skulle til tidlig scanning for at se om de kunne fortælle mig hvor længe jeg var henne (der var tvivl om om jeg var 4 uger eller 8 uger henne, fordi med min første graviditet blødte jeg ligesom mens i løbet af graviditeten), og jeg blev scannet og man kunne se jeg var gravid, jeg testede svagt positivt, men jeg var ikke langt nok henne til at de kunne se mere. Derfor blev vi enige om at jeg IKKE var 8 uger henne, men 4 uger henne :-)
Så vil lige fortælle at det er normalt at man ikke kan se noget på dette tidspunkt.

Sagde de ikke noget til dig omkring dette?

Anmeld

22. januar 2014

strixx

Tusinde mange tak for jeres svar. De varmer og beroliger mig virkelig. Det var bare en virkelig en dårlig oplevelse med den scanning - og jeg synes godt hun kunne have gjort mere ud af at sige, at der er stor sandsynlighed for at man ikke kan se så meget på dette tidspunkt.  Øv, det har været en lortedag.

Men det er VIRKELIG rart med jeres input og erfaringer - kom endelig med flere hvis I har Tak

Anmeld

22. januar 2014

M&N

strixx skriver:

KH
R

Det lyder til at være alt for tidligt. Da jeg blev scannet første gang var vist 5+2 og der kunne man lige ane en fostersæk og et lille hjerte slå.

Anmeld

23. januar 2014

KarinaChabert

Sandratoft skriver:

Jeg vil også sige at det er alt alt for tidligt at blive scannet, man kan jo intet se?

Jeg er 4. Gangs og i uge 6+3 & blev også tryghedsscannet i dag fordi jeg begyndte at bløde menses lign. Ingen smerter- kun en murren.  De kunne godt se noget derinde men ingen hjerteslag så enten er jeg ikke så langt henne som først antaget eller også er fosterudviklingen gået i stå og bliver måske ikke till mere.  Det vil tiden vise om en uge til en ny scanning.  Jeg er naturligvis også bekymret og ængstelig men jeg oplevede næsten det samme med min forrige graviditet som endte med en sund og rask pige som nu er knap 1 år. Med hende begyndte blødningen omtrent på samme tidspunkt. .lidt senere faktisk. . En uges tid men der var hjerteslag.  Denne gang blødte jeg også kun en halv dag og nu her i skreven stund er der ro i det og jeg har det som jeg plejer.  Oplevede også at bløde med mine to store børn. .altså 4 gange  ialt nu. Men der er desværre ingen garanti for noget  i en graviditet og slet ikke så tidligt.  Det er trist det du og jeg oplever men vi må prøve at bevare håbet og de positive tanker og krydse alt hvad der kan krydses.  Måske vi kan bevare kontakten indtil videre og følge hinanden ;-) ♥ 

Anmeld

23. januar 2014

Anonymo

strixx skriver:

KH
R

Hej. Kan godt forstå du er bekymret, men jeg var engang til en scanning 5+4 og der kunne man heller intet se

Anmeld

23. januar 2014

Kløver

Ble. Scannet ved 4 uger der var kun en tyk slimhinde at se og fin igen i uge 5, det var en lille luftbobbel så det lyder meget normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.