tidlig graviditet og fitness

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
18 svar
6 synes godt om
22. januar 2014

firstbaby

Jubiiii, så står jeg med de to fine streger igen Testede meget svag positiv i søndags 3+0 og i dag 3+3 er der ingen tvivl længere (er klar over risiko for BIO),Tænker dog jeg måske har haft ægløsning lidt før jeg har troet, siden jeg allerede tester positiv.. 

Da min første graviditet endte i en SA er jeg selvfølgelig meget nervøs for noget skal gå galt i denne og jeg vil gøre alt for at passe på den lille spire. 

Men nu kommer spørgsmålet.. Ændrede i trænings vaner efter i fik de to streger? Fortsatte i som i plejede eller stoppede i evt helt?

Pt går jeg selv i fitness ca 3 gange om ugen hvor en gang er styrketræning og to gange er Mave-Balle-Lår. Er lidt i tvivl om jeg kan fortsætte med dette?  hvad siger I?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

MyLove E

firstbaby skriver:

Jubiiii, så står jeg med de to fine streger igen Testede meget svag positiv i søndags 3+0 og i dag 3+3 er der ingen tvivl længere (er klar over risiko for BIO),Tænker dog jeg måske har haft ægløsning lidt før jeg har troet, siden jeg allerede tester positiv.. 

Da min første graviditet endte i en SA er jeg selvfølgelig meget nervøs for noget skal gå galt i denne og jeg vil gøre alt for at passe på den lille spire. 

Men nu kommer spørgsmålet.. Ændrede i trænings vaner efter i fik de to streger? Fortsatte i som i plejede eller stoppede i evt helt?

Pt går jeg selv i fitness ca 3 gange om ugen hvor en gang er styrketræning og to gange er Mave-Balle-Lår. Er lidt i tvivl om jeg kan fortsætte med dette?  hvad siger I?  

Altså de siger jo at hvis man er vant til dyrke sport kan man bare blive ved.
Men i det du har haft en SA ville jeg måske lige snakke med lægen;-)
Tillykke

Anmeld

22. januar 2014

VIPpigen

Jeg snakkede med en af mine kvindlige instruktører, og derfor fik jeg lidt anderledes øvelser på holdtræning, når det var maven. Jeg trænede på bold, og gik til pilates. Det var mest når vi skulle ligge på maven på bolden at min instruktør lige lavede nogen andre øvelser til mig.

Ellers trænede jeg som jeg plejede, indtil jeg simpelthen var såå træt hele tiden, og foretrak at sove end træne

Anmeld

22. januar 2014

firstbaby

MyLove E skriver:

Altså de siger jo at hvis man er vant til dyrke sport kan man bare blive ved.
Men i det du har haft en SA ville jeg måske lige snakke med lægen;-)
Tillykke

Ja, det ville måske være smart jeg lige spurgte ind til det når jeg alligevel ringer i næste uge og bestiller tid til 1. lægetjek Tak  

Anmeld

22. januar 2014

Papillon

Alle fagfolk, jeg har mødt på min vej i graviditeten, siger, at man bare skal fortsætte, som man plejer, så længe der ikke opstår smerter

Det eneste jeg ændrede var, at jeg rykkede styrketræningen over i maskinerne, da jeg selv er mere tryg ved det - og så orker jeg ikke ret meget efter 45 minutter, hvor jeg før kunne køre en time til halvanden

Jeg træner stadig her næsten halvvejs og har i sinde at fortsætte, så længe jeg kan!

Hvis du er nervøs i forhold til SA, kan det måske være en god idé at tale med lægen om det. Der burde dog ikke være sammenhæng mellem risiko for SA og almindelig ikke-overdreven træning

Anmeld

22. januar 2014

firstbaby

VIPpigen skriver:

Jeg snakkede med en af mine kvindlige instruktører, og derfor fik jeg lidt anderledes øvelser på holdtræning, når det var maven. Jeg trænede på bold, og gik til pilates. Det var mest når vi skulle ligge på maven på bolden at min instruktør lige lavede nogen andre øvelser til mig.

Ellers trænede jeg som jeg plejede, indtil jeg simpelthen var såå træt hele tiden, og foretrak at sove end træne

Det tror jeg, at jeg vil prøve. Så finder dem jeg træner med godt nok ud af det, selvom det ikke lige er planen de skal vide det endnu. Men sådan må det jo bare være hehe. Tak for svar! 

Anmeld

22. januar 2014

firstbaby

Papillon skriver:

Alle fagfolk, jeg har mødt på min vej i graviditeten, siger, at man bare skal fortsætte, som man plejer, så længe der ikke opstår smerter

Det eneste jeg ændrede var, at jeg rykkede styrketræningen over i maskinerne, da jeg selv er mere tryg ved det - og så orker jeg ikke ret meget efter 45 minutter, hvor jeg før kunne køre en time til halvanden

Jeg træner stadig her næsten halvvejs og har i sinde at fortsætte, så længe jeg kan!

Hvis du er nervøs i forhold til SA, kan det måske være en god idé at tale med lægen om det. Der burde dog ikke være sammenhæng mellem risiko for SA og almindelig ikke-overdreven træning

Tænker også jeg vil fortsætte hvis lægen siger god for det og så bare huske at lytte til min krop og lade være med at presse mig selv så meget som jeg plejer  

Synes bare det er lidt svært at finde ud af, for når man søger på nettet og sådan står der 117 forskellige ting omkring om man må eller ikke må Derfor jeg lige ville høre hvordan I andre havde forholdt jer til det. Tak for svar  

Anmeld

22. januar 2014

Dianabk

firstbaby skriver:

Jeg har trænet indtil jeg ramte 7 mdr så kunne jeg ikke mere.
Men jeg deltog i mini tri da jeg var ca 3 mdr henne og gennemførte med fine tider.

Du skal lytte til din krop og slappe af hvis den siger fra.

Hvis du går på hold hvor nogen måske presser dig mere end du selv syntes så sig at du er gravid og ikke kan så meget mere.

Og du får da også lige et stort tillykke med de 2 gyldne streger

Anmeld

22. januar 2014

firstbaby

Dianabk skriver:

Jeg har trænet indtil jeg ramte 7 mdr så kunne jeg ikke mere.
Men jeg deltog i mini tri da jeg var ca 3 mdr henne og gennemførte med fine tider.

Du skal lytte til din krop og slappe af hvis den siger fra.

Hvis du går på hold hvor nogen måske presser dig mere end du selv syntes så sig at du er gravid og ikke kan så meget mere.

Og du får da også lige et stort tillykke med de 2 gyldne streger

Hold da op hvor er det bare sejt! respekt herfra!  Håber virkelig også jeg kan fortsætte med at være en smule aktiv så lang tid som dig! Tror helt klart det er en fordel når man kommer tæt på fødsel (som jeg kan se du nærmer dig &nbsp 

Tusinde tak 

Anmeld

22. januar 2014

Dianabk

firstbaby skriver:

Hold da op hvor er det bare sejt! respekt herfra!  Håber virkelig også jeg kan fortsætte med at være en smule aktiv så lang tid som dig! Tror helt klart det er en fordel når man kommer tæt på fødsel (som jeg kan se du nærmer dig &nbsp 

Tusinde tak 

Tror det gør rigtig meget st være i form og at man holder kroppen igang. Jeg har altid haft dårlig ryg og var sikker på den ville gå helt bananas når jeg blev gravid - men har næsten aldrig ondt i den, og tror på det er grundet min træning.

Al held og lykke med graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.