Sommerferie og små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Papillon

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nu fødte jeg her i starten af sommerferien i år og vi havde storesøster hjemme i 6 uger.. Det var skønt, vi hyggede og nød bare at vi ikke skulle nå noget som helst og sådan bliver det også i år for dem begge.. De kan sagtens aktiveres og man kan bare mærke at de nyder at man har tid til at lave lige det de har lyst til.. Så længe vi har muligheden for at de kan være hjemme så er de det

Tak for svaret! Hvor gammel var storesøster? Savnede hun dagpleje eller vuggestue? Hvordan var det, da hun kom tilbage igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

L&V

Papillon skriver:

Tak for svaret! Hvor gammel var storesøster? Savnede hun dagpleje eller vuggestue? Hvordan var det, da hun kom tilbage igen?

Hun var lige knap 2 år.. Njah lige de første par dage gjorde hun, eller hun spurgte i hvert fald til det men håber og tror da at hun til hver en tid syntes hendes mor og far er federe at være sammen med..

Jamen vi snakkede om at nu var der 2 dage til hun sku op i dagplejen igen og det var fint og hun var selvfølgelig os tilpas med at komme afsted og lege men hvis hun skulle ha ventet en eller to uger mere havde det os været okay

Anmeld

22. januar 2014

Papillon

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Hun var lige knap 2 år.. Njah lige de første par dage gjorde hun, eller hun spurgte i hvert fald til det men håber og tror da at hun til hver en tid syntes hendes mor og far er federe at være sammen med..

Jamen vi snakkede om at nu var der 2 dage til hun sku op i dagplejen igen og det var fint og hun var selvfølgelig os tilpas med at komme afsted og lege men hvis hun skulle ha ventet en eller to uger mere havde det os været okay

Igen tak for svar

Anmeld

22. januar 2014

L&V

Papillon skriver:

Igen tak for svar

Så lidt..

Anmeld

22. januar 2014

Ellie79

Papillon skriver:

Mine tanker løb der ud af, og pludselig kom jeg til at tænke på, at man jo som studerende, i hvert fald på mit studie, har godt to måneders sommerferie. Når man så har et lille barn eller små børn, får de så lov til at holde sommerferie ligeså længe, eller afleveres de bare i vuggestue eller dagpleje som vanligt? Hvad er bedst for børn i den størrelse? Hvad gør I/ville I gøre?

Det var en tanke der kom sig af, at vi håber på at vores kommende kan starte i dagpleje eller vuggestue til marts/april næste år, så jeg kan starte skole igen. Men allerede fra slutningen af juni har vi begge lang sommerferie. 

Jeg tænker det kommer an på dit barn. Da jeg gik på studie havde jeg et år næsten to mdr. sommerferie og min datter holdt bare ferie sammen med mig. Hun var 1½ år. Da det blev tid til skolestart igen brugte vi en uge på at komme igang igen - men hun startede bare op uden problemer. Men har du tiden, og overskuddet er det jo bare fantastisk at have så meget tid med sit barn og det kommer selfølgelig an på om dit barn kan holde til at være væk så længe.

Anmeld

22. januar 2014

Papillon

AnjaB skriver:

Jeg tænker det kommer an på dit barn. Da jeg gik på studie havde jeg et år næsten to mdr. sommerferie og min datter holdt bare ferie sammen med mig. Hun var 1½ år. Da det blev tid til skolestart igen brugte vi en uge på at komme igang igen - men hun startede bare op uden problemer. Men har du tiden, og overskuddet er det jo bare fantastisk at have så meget tid med sit barn og det kommer selfølgelig an på om dit barn kan holde til at være væk så længe.

Tak for svaret! Så det kan også lade sig gøre, det er rart at vide Så må vi bare se, hvad hun bliver for et barn, og hvad vi (og dagpleje/vuggestue) vurderer, ville passe til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.