Hår farvning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor Christa skriver:

Det giver jeg dig ret i , og jeg spurgte også ind til det, men som hun sagde, så har hu været frisør gennem alle hendes 4 graviditeter, og de bliver ikke rådet, tvunget eller andet til at træde af imens (selvom der er mange der gør). Hun sagde desuden også at det ikke er bevist at det er farligt at indånde (denne påstand aner jeg ikker om er sand eller falsk)

Synes også det er vildt dårlige vilkår for gravide frisører at de ikk kan blive skånet, eller i det mindste få undersøgt deres produkter ordenligt så de er sikre på ikk at gøre skade. 

i mit fag som maler får vi udleveret en liste så lang over hvad vi må bruge og hvad vi ikke må, så snart vi er gravide. det er virkelig dejligt og absolut nødvendigt. Frisører burde have samme ordning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Mor Christa

Mor11 skriver:

Synes også det er vildt dårlige vilkår for gravide frisører at de ikk kan blive skånet, eller i det mindste få undersøgt deres produkter ordenligt så de er sikre på ikk at gøre skade. 

i mit fag som maler får vi udleveret en liste så lang over hvad vi må bruge og hvad vi ikke må, så snart vi er gravide. det er virkelig dejligt og absolut nødvendigt. Frisører burde have samme ordning.

ja, det burde de virkelig! Desuden burde de kunne "gå af" imens de er gravide, således at de ikke taber penge på det, eftersom det jo muligvis er skadeligt udner graviditeten, hvis du forstår.. Synes sgu det er synd at de skal stå i det, og især hvis de ikke er tryg ved det.
Kan godt forstå du synes sådan en liste er rar at have 

Anmeld

20. januar 2014

MetteS81

mbbuch skriver:

Nogle der farver hår enten selv eller hos frisør under graviditeten eller er det bare helt no go???

Jeg får lavet lyse striber hver 3. måned hos en grøn frisør (Marie Therese, Kbh)...jeg kan ikke holde ud både at skulle være kuglerund og samtidig have en stor udgroning

HVIS man ikke kan holde sig fra hårfarvning, selvom det anbefales, så er en grøn salon klart at foretrække! Jeg kan tydeligt mærke forskel. Hos en almindelig frisør kan man tydeligt lugte ammoniak, og det kan af og til svide lidt i hovedbunden. Kan nærmest mærke hvordan håret bliver bleget. Hos den grønne frisør jeg går hos kan jeg kun dufte meget lidt...det minder lidt om duften af marcipan. Meget mere behageligt! Og som det tidligere er blevet skrevet, så er striber bedre end helfarvning, da striberne ikke rammer hovedbunden..

Jeg begyndte hos den grønne frisør ved min sidste graviditet...indtil da gik jeg til almindelig frisører. Det er snart 4 år siden, og jeg er udelukkende kommet der siden. Er gravid i 4. måned for anden gang nu.  

Og jeg nyder altså at have fine striber i håret, selvom jeg er gravid  

Anmeld

20. januar 2014

anjamichell@gmail.com

mbbuch skriver:

Nogle der farver hår enten selv eller hos frisør under graviditeten eller er det bare helt no go???

Jeg har gjort det:-)

Anmeld

21. januar 2014

Benjamins'mor

mbbuch skriver:

Synes det er totalt no go.

Anmeld

21. januar 2014

Maja!

Jeg gjorde det 2 gange da jeg var gravid med min datter, men min frisør brugte noget farve uden amoniak, parabener osv. 

Jeg er nu gravid i 4 måned og aner ikke om jeg vil farve hår under denne graviditet, da vi begyndte at snakke om projekt baby, fandt jeg en farve der minde mere om min naturlige farve, og ja nu har jeg snart ikke farvet hår i 6 måneder...

Men hvis du selv har det okay med det så gør det.. tror det er en meget personlig sag om man er okay med det eller ej, lige som så mange andre ting under graviditete; parfume osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.