Hvad synes I? Carl-Mar's liste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Muhmi

sommerbarn<3 skriver:

Ja måske er hans ordvalg lidt ekstremt, men er han ikke det i det hele taget.

Han er ihvertfald ikke min kop the. 

Heller ikke min hehe... Arbejdede i postbutik i Kokkedal (Han bor vist i Nivå) og der kom han op og skulle have en pakke og han havde simpelthen bare verdenens værste ånde og var sådan helt "Se mig, jeg ved du kender mig" men ja, jeg havde ikke engang lyst til at sige "Er du ikke??" For ville bare have hans ånde væk fra mig hahah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Muhmi

Mom skriver:

Jeg læser som at sætte hende på plads, som værende " hør her kvindemenneske, det er min mening og den står jeg ved" og det er da helt fint

DET er det... Så har jeg grumt misforstået Måske min indre lille rødstrømpe der gik op i mig, da jeg så "Sætte på plads" hehehe

Anmeld

19. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Muhmi skriver:

Heller ikke min hehe... Arbejdede i postbutik i Kokkedal (Han bor vist i Nivå) og der kom han op og skulle have en pakke og han havde simpelthen bare verdenens værste ånde og var sådan helt "Se mig, jeg ved du kender mig" men ja, jeg havde ikke engang lyst til at sige "Er du ikke??" For ville bare have hans ånde væk fra mig hahah

Haha lækkert! Nu synes jeg bare han er endnu hottere.

Anmeld

19. januar 2014

Muhmi

sommerbarn<3 skriver:

Haha lækkert! Nu synes jeg bare han er endnu hottere.

Forståeligt, for han var jo så hot til at starte med hahah... Ej... Det grænser vist til mobning Not cool Sanne...

Anmeld

19. januar 2014

wamse

Ja han har sgu nok fat i noget, ham Carl-Mar... Men der er dog nogle punkter jeg er lidt uenig i..

"• Han skal have sine egne meninger og sige dem højt, selvom hun bliver irriteret og angriber ham. Sker det, skal han sætte hende på plads, og hun skal undskylde, at hun bebrejder ham for have en anden mening end hendes." - Den er bare alt for gammeldags til mig, jeg skal bestemt ikke undskylde at jeg har en anden mening end Anders og han skal slet ikke prøve på at "sætte mig på plads" fordi jeg er uenig med ham.

"• Han skal give hende en gave hver uge" - I mine øjne, så vil gaverne lige pludselig stoppe med at blive specielle hvis det var jeg fik én hver uge... Jeg får ikke særlig tit (Som i, har fået 4-5 gaver i alle de år vi har været sammen ) gaver, men når jeg får dem, så er de specielle, fordi det er så sjældent jeg får dem

"• Han skal invitere hende ud hver måned." - Det kan godt være at han har tid/råd til det, men det har vi altså ikke og selvom vi havde, så er der igen det der med at, så er det jo ikke så specielt mere.

"• Hun må ikke kunne styre ham eller få kontrollen over ham." - Nej det må hun ikke, men det må han heller ikke, I vores hjem er vi begge lige bestemmende. Ingen er højere end den anden.

Hvad så med jer? Er i helt enige med listen eller dybt uenige?

"• Han skal have sine egne meninger og sige dem højt, selvom hun bliver irriteret og angriber ham. Sker det, skal han sætte hende på plads, og hun skal undskylde, at hun bebrejder ham for have en anden mening end hendes."
- Der er en ting her jeg godt kan give ham ret i, at manden lige så vel har ret til hans holdning, altså det har begge sgu. Vi er selvstændige individer, og derfor har vi lige ret til vores meninger Men det der med at sætte på plads, det kan godt nok lige sætte noget igang i mig. Jeg skal dælme ikke sættes på plads

"• Han skal give hende en gave hver uge"
- Ej så bliver det ikke af lyst, men af tvang, og så ville det intet betyde længere.

"• Han skal invitere hende ud hver måned."
- det tror jeg er en god ide, at de begge gør, ikke at det kun skal være manden, der gør det - altså jo, hvis vi skal tilbage til gamle kønsroller, men nej ikke i 2014 - vi tager begge initiativ til noget voksen tid. Når jeg læser det med at invitere ud og spise, så tænker jeg ikke nødvendigvis, at det skal være på restaurant, men en tur til stranden fx, med en masse loooove i luften

"• Hun må ikke kunne styre ham eller få kontrollen over ham."
- nej ingen skal da kontrollere nogen som helst, det er nedværdigende.

Anmeld

19. januar 2014

Muhmi

Ja han har sgu nok fat i noget, ham Carl-Mar... Men der er dog nogle punkter jeg er lidt uenig i..

"• Han skal have sine egne meninger og sige dem højt, selvom hun bliver irriteret og angriber ham. Sker det, skal han sætte hende på plads, og hun skal undskylde, at hun bebrejder ham for have en anden mening end hendes." - Den er bare alt for gammeldags til mig, jeg skal bestemt ikke undskylde at jeg har en anden mening end Anders og han skal slet ikke prøve på at "sætte mig på plads" fordi jeg er uenig med ham.

"• Han skal give hende en gave hver uge" - I mine øjne, så vil gaverne lige pludselig stoppe med at blive specielle hvis det var jeg fik én hver uge... Jeg får ikke særlig tit (Som i, har fået 4-5 gaver i alle de år vi har været sammen ) gaver, men når jeg får dem, så er de specielle, fordi det er så sjældent jeg får dem

"• Han skal invitere hende ud hver måned." - Det kan godt være at han har tid/råd til det, men det har vi altså ikke og selvom vi havde, så er der igen det der med at, så er det jo ikke så specielt mere.

"• Hun må ikke kunne styre ham eller få kontrollen over ham." - Nej det må hun ikke, men det må han heller ikke, I vores hjem er vi begge lige bestemmende. Ingen er højere end den anden.

HOV glemte da helt at sætte link ind...!

LINK

Anmeld

19. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Det er jo, når Anders siger sin mening, og du angriber ham, at han skal "sætte dig på plads" - så det er jo bare "noget for noget". 

Jeg kan bare ikke se, hvorfor det skulle være specielt "dybt" eller værd at bruge ord på - eller hvorfor den er vendt dén vej. Det kunne da præcis lige så godt være med modsat fortegn, så du satte din Anders på plads, hvis han angreb dig. 

Gaver og at invitere kvinden ud - åh altså, hvorfor skal det sættes på formel? Vi skal og kan ikke lave brugsanvisninger over parforhold. Jeg tjener meget mere end min mand og styrer økonomien benhårdt - det interesserer ham ikke spor, og det er den løsning, vi har kunnet få til at fungere. Så vel skal han ej købe gaver til mig for penge, vi ikke har, og det får mig ikke til at føle mig mindre værdsat. 

Anmeld

19. januar 2014

modesty

Men, er det dybest set, ikke det samme?

Nej. 

Anmeld

19. januar 2014

dpb

Helt overordnet syntes jeg han har fat i noget af det rigtige

Men ordlyden/formuleringen på nogle af hans punkter kunne for mig godt være anderledes

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.