Nu er der jo en masse i vores Juli-gruppe, der enten allerede har to børn eller venter nummer to, og jeg synes det kunne være sjovt at høre, hvordan i har oplevet det at gå fra at have et barn til at have to? Eller hvilke forventninger i har til livet med to små børn?
Magnus er næsten 6 måneder nu, så Julie har været storesøster i en fjerdedel af hendes liv.....
De første 3 måneder af Magnus liv, synes jeg ikke, der var den store forskel på at have to børn frem for et. Selvfølgelig gik der tid med amning og bleskift, men samtidig sov han også rigtig meget, så der var stadig masser af tid til Julie. Nu når Magnus er næsten 6 måneder, synes jeg der er meget at se til med to børn. Bare det at give grød og mos tager lang tid frem for "bare" at amme, og det kræver også noget mere forberedelse.
Jeg synes det er skønt at have to små børn, og når Magnus klukker af grin fordi Julie fjoller rundt foran ham, smelter en mors hjerte jo

Dog er der pt rigtig meget at se til, og når dagen er slut og begge børn sover, og man bare har brug for mig-tid, men huset roder max og der er 10t beskidt vasketøj og ligeså meget rent, der venter på at blive lagt væk osv osv, så kunne jeg godt tænke mig, at døgnet havde et par timer mere, så jeg også kunne nå andet end huslige sysler inden jeg gik i seng. fx har jeg stof liggende til sengetøj til børnene, som jeg gerne ville sy, nogle bolmster jeg gerne ville plante om, en bog jeg gerne ville have læst, billeder jeg gerne ville have sorteret osv......
-Helle - mor til to med for lidt tid.....
Anmeld