aldersforskel og aktiviteter hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvad gør i, jer der har børn med stor aldersforskel, når den store vil noget den lille ikke er stor nok til, eller den store syntes det den lille kan og må er for kedeligt?

I weekenderne har visimpelthen så meget vrøvl fordi de ikke kan enes i leg. Det er slet ikke på niveau med hinanden.

Eks har vi store problemer med tv. Den store gider ikke se det den lille må og den lille bliver bange for det den store ser.

Jeg ville gerne bare holdetv'et slukket, men farmand er ikke enig, han synes om en tv pause engang imellem, og det kan jeg egentlig godt forstå, men den store vil kun se vildt, voldelig tv.

Når de leger river de tingene ud af hænderne på hinanden og der er skrig og skrål. Den lille bliver nød til at finde sig i at dele da det er hendes legetøj det meste (bor her) men den store vil slet ikke dele sine ting og afviser den lille blankt når hun vil være med, selvom den store lige har lånt den lilles i flere timer.

Synes det er så trættende med alle de konflikter, men farmand opfører sig bare som et lille barm og optrapper konflikterne i stedet for at nedtrappe og han er blød som smør over for den store og er en helt anden når hun er her på weekend.

Der er 7 år imellem børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Vil lige pointere at hun udover det med at skulle dele er den bedste storesøster i verden og den lille elsker hende højt.

Anmeld

19. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg tænker at hvis I er to voksne, så er der vel mulighed for at dele jer lidt op mellem børnene? Børnene behøver jo ikke lege sammen hele tiden?

Mht til tv, har I så ikke mere end 1? På den måde kan den store måske få lidt "frirum" fra den lille.

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg tænker at hvis I er to voksne, så er der vel mulighed for at dele jer lidt op mellem børnene? Børnene behøver jo ikke lege sammen hele tiden?

Mht til tv, har I så ikke mere end 1? På den måde kan den store måske få lidt "frirum" fra den lille.

Desværre ikke, vore lejlighed er så lille så det er umuligt at dele os op, Vi har prøvet men når vi er nød til at være lige ved siden af hinanden så vil de kun det den anden laver. Og de ser hinanden så lidt hver anden weekend så de når ikke at finde hhinanden rigtigt. Plus de savner hinanden og vil gerne være sammen hele tiden.det genere åbenbart ikke dem så meget at de toppes hele tiden. Måske det bare mig som ikke er klar over at søskende bare er sådan.

Anmeld

16. februar 2014

helle85

Anonym skriver:

Desværre ikke, vore lejlighed er så lille så det er umuligt at dele os op, Vi har prøvet men når vi er nød til at være lige ved siden af hinanden så vil de kun det den anden laver. Og de ser hinanden så lidt hver anden weekend så de når ikke at finde hhinanden rigtigt. Plus de savner hinanden og vil gerne være sammen hele tiden.det genere åbenbart ikke dem så meget at de toppes hele tiden. Måske det bare mig som ikke er klar over at søskende bare er sådan.

nu ved jeg ikke hvad alder børnene har men i kan jo evt gå en tur indimellem, eller legeplads eller noget i den stil så i ikke er derhjemme heletiden hvis der ikke er så meget plads

Anmeld

16. februar 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg selv har kun haft min lillebror hver anden weekend og vi sloges om alt og kunne ikke dele, men vi elskede hinanden og savnede hinanden når vi ikke var sammen og når jeg tænker tilbage så var det ikke noget vi så som at stort problem men det ved jeg min mor gjorde for hun kunne ikke klare os ret længe af gangen. Så tænker det kan da godt være børnene ikke ser det som et problem.

Men vil da foreslå, som andre, at I tager ud af huset og laver noget.

Anmeld

16. februar 2014

hekran

Er cet mon ikke muligt, at der bliver lagt nogle legeaftaler til den store i weekenden? Hvis der er syv år imellem, så må den store være stor nok til at lege med en fra klassen også og ikke kun 'nøjes' med den lilles selskab i weekenden.
Her oplever vi, at der er meget mere ro i huset, når der er legekammerater på besøg, fordi der så er andet selskab. Vi har fire børn selv og synes, at det er skønt, når der lige kommer 2-3 mere oveni for at lege. Underligt nok, hjælper det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.