Nej absolut ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

san

Når baby kommer og bliver gammel nok

hoppe i sofaen..

spise andres sted, end ved spisebordet...

være hård mod katten...

Må ikke glemme at vaske finger efter toilet besøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

LilleSmølf

MorDk skriver:

Hvad må dine børn absolut ikke. Hvad er totalt No Go hjemme ved jer? 

Herhjemme er det absolut No Go at:

• Hoppe i sofaen

• Spise i sengen

• Åbne altandøren selv

• Tage tablet uden at spørge om lov

• Have legetøj ved på bordet når vi spiser

Nu er ungen her 7,5 måned så det er begrænset hvad der er af regler lige nu, men til fremtiden:

- Ikke komme i nærheden af vinduer/karme/ovn/etc.

- Ikke åbne skuffer og skabe i køkken og badeværelse (selvom rengøringsmidler og lign. er låst væk tager vi ingen changcer)

- Ikke lyve. Den er vigtig for mig for jeg H.A.D.E.R når folk lyver. Så hellere lære ham at hvis han har ødelagt en vase eller naboens vindue, klarer vi det på en ordenligt måde.

- Når mor eller far siger STOP! Stopper man på stedet. For ikke at løbe ud foran en bil eller blive væk i Legoland, etc.

- Ikke komme i nærheden af sø, å, etc. uden en voksen lige i nærheden. Siger igen sig selv.

Det er ligesom de vigtige regler pga. sikkerhed.

De andre bliver nok noget i stil med at brug af tablet, mobil, TV, etc. er begrænset, at man ikke tage HELE slikskålen med lader andre komme til, etc. men det er i mine øjne opdragelse og ikke regler.

Så ja, herhjemme må man godt spise i sofaen nogen gange, hoppe i egen seng, og hvad ved jeg

Anmeld

19. januar 2014

EnSødMor

• Hoppe i sofaen

• Spise i sengen

• Åbne altandøren selv

Freya er kun 16 måneder så det er begrænset hvad hun laver af ballade, men lige pt er der nogle regler, 

- Hun må IKKE slå, bide & generelt være ondskabsfuld!

- Hun må ikke tage vores telefoner, ladere, fjernbetjening osv. 

- Hun skal sige tak, når hun får noget hun vil ha, eller er færdig med at spise. 

- Hun må godt spise i sofaen, hun spiser så pænt at det ikke er et problem!

- hun må ikke gå rundt og spise, drikke eller have noget i munden. 

Tror det var de fleste regler vi har indtil videre!  

Vi er meget rolige omkring det, da Jeg mener børn skal være med til mest muligt så de lærer at hjælpe til og undersøge hvad man ikke må og gerne må, så her må hun rigtig gerne prøve ting af, for at finde ud af om hun må eller ej.  

Anmeld

19. januar 2014

_-Kathrine-_

Hvis der er noget jeg ikke kan klare, så er det når folk spytter - så det er det største NO GO herhjemme... Det er så klamt og den har vi haft en lille kamp om, men den er han heldigvis helt med på nu...
Kan sagtens finde på at sige noget hvis jeg ser en fremmed spytte på gaden

Ellers er vi ret large herhjemme...

Man må selvfølgelig heller ikke slå, sparke og bide

Anmeld

19. januar 2014

Milas14

Bande og slå

Anmeld

19. januar 2014

AnthonsMor

MorDk skriver:

• Hoppe i sofaen

• Spise i sengen

• Åbne altandøren selv

Anthon er ikke så gammel at der er ting han ved han ikke må, og han griner når jeg siger "nej"...... Suk

Men ting jeg ikke vil have han gør når han bliver større er:

pille ved komfuret
tænde tv uden at spørge
hoppe i sofaen
åbne døren til opgangen uden jeg står der (!!!!)

Også skal han selvfølgelig lære alm. bordskik og alt det "normale"

Anmeld

19. januar 2014

modesty

Karina84 skriver:

Har saadan hurtigt læst traaden igennem og jeg kommer til at tænke paa en ting, og jeg undskylder hvis traaden kommer til at tage en lille drejning nu MorDK...

Men - f.eks. er der mange af jer, hvor ungerne gerne maa hoppe i sofaen eller kravle rundt... Hvad saa naar de er ude, hos f.eks. bedsterne, er det saa ogsaa okay?

Hmm nu er det maaske fordi at mine ikke er saa store endnu, og jeg er godt klar over at man kan have andre regler naar man er ude, at det er deres hus - deres regler osv. Men bliver de saa ikke forvirret hvis de maa det ene det ene sted og ikke det andet sted 

Jeg eller vi, prøver paa at opdrage vores unger til at opføre sig pænt naar vi er nogen steder, og selvfølgelig slækkes der lidt paa reglerne begge steder alt efter hvad det er.

Men ja, det er blot en undren, og maaske egentligt et nyt spørgsmaal i forlængelse af det andet 

Her er det ikke et problem at der er andre regler ude end hjemme. Det forstår han godt. Nu synes bedsterne så også at det er helt fint med hoppen i sofaen, heheh, men altså, generelt.

Han er 2,3 år.

Anmeld

19. januar 2014

Ciss

...Hvordan kunne jeg glemme "Ikke løbe med saksen...".....

Hvor er min egen opdragelse blevet af....

Anmeld

19. januar 2014

MorDk

Vi har regler herhjemme. 

Når vi er på besøg hos andre er det deres regler der gælder. Dog er det ting som vi stadig holder fast i... Men der er foreskel om man er ude eller hjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.