Nej absolut ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

SjeBets

Wimmie skriver:

Samme her - sofaen er stor,blød og god at tumle i 

Mine må heller ikke hoppe i sofaen, men det er fordi de er så store at de brækker lamellerne i den hvis de begynder - to dreng på 9 og en pige på 13 og den "lille" på 5 som er en stor dreng af sin alder

Men de gider nu heller ikke så meget det mere _

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Mum33

Undrer mig over at så mange anser regler som begrænsninger og dermed noget negativt Regler opsætter man jo for barnets bedste - for at beskytte dem, lærer dem retningslinjer og vise dem vej i en verden af uendelige valg. 

Her i huset er der nok mange "regler". Anser det dog mere som en kultur i vores hus og dermed de værdier vi har, og de retningslinjer skulle gerne klæde dem godt på til voksenlivet

Der er regler om skærmtid, bordskik og så almindelig god opførsel og hensyntagen til andre i huset. 

Anmeld

19. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Abemor skriver:

Undrer mig over at så mange anser regler som begrænsninger og dermed noget negativt Regler opsætter man jo for barnets bedste - for at beskytte dem, lærer dem retningslinjer og vise dem vej i en verden af uendelige valg. 

Her i huset er der nok mange "regler". Anser det dog mere som en kultur i vores hus og dermed de værdier vi har, og de retningslinjer skulle gerne klæde dem godt på til voksenlivet

Der er regler om skærmtid, bordskik og så almindelig god opførsel og hensyntagen til andre i huset. 

Hvor ser du, at nogle har omtalt regler negativt?

Jeg ser en del inkl mig selv som ser en del af det nogle andre har skrevet ned som almen opdragelse

Anmeld

19. januar 2014

Mum33

Mom skriver:

Hvor ser du, at nogle har omtalt regler negativt?

Jeg ser en del inkl mig selv som ser en del af det nogle andre har skrevet ned som almen opdragelse

Flere pointerer som det første at de ikke har særligt mange regler, at det mere spændende når der er regler og at man ikke nødvendigvis skal opsætte regler - så jeg læser det somom nogen synes regler er negative 

Anmeld

19. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Abemor skriver:

Flere pointerer som det første at de ikke har særligt mange regler, at det mere spændende når der er regler og at man ikke nødvendigvis skal opsætte regler - så jeg læser det somom nogen synes regler er negative 

Måske anser en del blot tingene (reglerne) som værende indenfor normal opdragelse. Det gør jeg. Jeg opdrager, men har ingen specielle no-go ting som jeg anser som værende udenfor den måde vi alle sammen skal opføre os på

Anmeld

19. januar 2014

Karina84

Har saadan hurtigt læst traaden igennem og jeg kommer til at tænke paa en ting, og jeg undskylder hvis traaden kommer til at tage en lille drejning nu MorDK...

Men - f.eks. er der mange af jer, hvor ungerne gerne maa hoppe i sofaen eller kravle rundt... Hvad saa naar de er ude, hos f.eks. bedsterne, er det saa ogsaa okay?

Hmm nu er det maaske fordi at mine ikke er saa store endnu, og jeg er godt klar over at man kan have andre regler naar man er ude, at det er deres hus - deres regler osv. Men bliver de saa ikke forvirret hvis de maa det ene det ene sted og ikke det andet sted 

Jeg eller vi, prøver paa at opdrage vores unger til at opføre sig pænt naar vi er nogen steder, og selvfølgelig slækkes der lidt paa reglerne begge steder alt efter hvad det er.

Men ja, det er blot en undren, og maaske egentligt et nyt spørgsmaal i forlængelse af det andet 

Anmeld

19. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Karina84 skriver:

Har saadan hurtigt læst traaden igennem og jeg kommer til at tænke paa en ting, og jeg undskylder hvis traaden kommer til at tage en lille drejning nu MorDK...

Men - f.eks. er der mange af jer, hvor ungerne gerne maa hoppe i sofaen eller kravle rundt... Hvad saa naar de er ude, hos f.eks. bedsterne, er det saa ogsaa okay?

Hmm nu er det maaske fordi at mine ikke er saa store endnu, og jeg er godt klar over at man kan have andre regler naar man er ude, at det er deres hus - deres regler osv. Men bliver de saa ikke forvirret hvis de maa det ene det ene sted og ikke det andet sted 

Jeg eller vi, prøver paa at opdrage vores unger til at opføre sig pænt naar vi er nogen steder, og selvfølgelig slækkes der lidt paa reglerne begge steder alt efter hvad det er.

Men ja, det er blot en undren, og maaske egentligt et nyt spørgsmaal i forlængelse af det andet 

Nu er mine ovre hoppe i sofaen perioden :-)

Men der er da klart forskel på ude og hjemme og det har aldrig været et problem, børn lærer lynhurtigt, at der er forskellige regler hos bedstene end hjemme! Og ved legekammerateter spørger de kammeraten om hvordan regler er om forskellige ting ved dem.

Så alt i alt, intet problem

Anmeld

19. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Legetøj ved bordet.

Kaste med bold i køkkenet, men man må gerne trille den på gulvet.

Spise på værelset.

Pille ved computere og fjernsyn.

Åbne skuffer og skabe uden vi er med.

Pille ved vaskemaskine og tørretumbler uden vi giver lov.

Gå ud på badeværelset uden vi er med.

Bruge sut uden det er sovetid (med undtagelse når tænderne er rigtig slemme eller han har det meget dårligt)

Anmeld

19. januar 2014

Karina84

Mom skriver:

Nu er mine ovre hoppe i sofaen perioden :-)

Men der er da klart forskel på ude og hjemme og det har aldrig været et problem, børn lærer lynhurtigt, at der er forskellige regler hos bedstene end hjemme! Og ved legekammerateter spørger de kammeraten om hvordan regler er om forskellige ting ved dem.

Så alt i alt, intet problem

Okay, har desværre bare set eksempler paa børn der ikke altid kender forskel, selvom de burde være ovre "hoppe i sofaen" alderen, og "vent til det bliver din tur, til at tage af slik-skaalen igen" alderen... 

Saa det er maaske ogsaa lidt med dem i baghovedet at jeg lidt nysgerrigt stiller spørgsmaalet 

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

Karina84 skriver:

De fleste regler hjemme hos os, gælder også ude...
F.eks hoppe i sofaen...
Kan ikke komme på nogle af vores "regler" herhjemme, som ikke gælder ude?
Vores regler ser vi nok som alm opdragelse, tror jeg.. I hvert fald de fleste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.