Virkelig frustreret!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

tillykke med din lille dreng 

Min svigerinde oplevede det samme som dig. 38+6 havde hun ondt tidligt om morgenen og var næææsten overbevist om at det måtte være begyndende veer. Men omkring middag  aftog de helt. om natten 39+0 fik hun rigtige veer og senere om eftermiddagen havde hun født

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Rockertand

August56 skriver:

Jeg ville lige skrive en lille update

Dagen efter mit indlæg (den 19), skete der sørme noget. Klokken 19.00 mit i frikadellerne, fik jeg min første ve. (Nu ved jeg hvad folk mener med, at man ikke er i tvivl om det er en rigtig ve!!!! ). Jeg ringede til fødemodtagelsen og de spurgte om jeg ikke ville vente nogle timer med at komme ind, men jeg sagde nej - jeg skal ind nu!!!, så vi tog afsted.

Vi kom ind på herlev klokken 20.15 og der kunne de se jeg var 5 cm åben. Jeg havde veer med 4 minutters mellemrum og en varighed på et minut, så jeg var i aktiv fødsel.

Så fik jeg en fødestue og så skal jeg ellers lige love for det gik stærkt - også FOR stærkt, for min krop kunne slet ikke følge med, da jeg udvidede mig meget hurtigt. Fra 22-23.00 havde jeg udvidet mig 3,5 cm og jeg KRÆVEDE en epi, for jeg kunne slet ikke trække vejret, så ondt som det gjorde. Jordemoderen sagde at hvis ikke jeg fik den havde jeg født inden midnat, men der var jeg ligeglad om jeg skulle ligge 5 timer længere, bare jeg kunne få min krop og hovede til at samarbejde. Klokken 23.30 fik jeg så lagt epi og hold op en forskel!!! Veerne gjorde stadig ondt, men nu havde jeg mulighed for at slappe af mellem dem og jeg kunne mærke jeg slappede af på en helt anden måde.

Epien forlængede fødselen en smule, men alt så fint ud og klokken 02.30 kom min skønne dreng til verden  

Jeg havde aldrig tænkt over at en fødsel også kunne gå FOR stærkt - jeg var mere bange for de historier hvor en fødsel tager 2 døgn. Men for mig var den rigtige løsning epien og den gjorde fødslen til en rigtig god oplevelse - så det var den rigtige løsning for mig 

Så nu sidder jeg med en fantastisk dreng i favnen og er overvældet af, at man kan skabe noget så fantastisk  

Jeg håber alle andre herinde får en fantastisk fødsel 

Stort tillykke.

Jeg ved udmærket, hvad du mener - min 2. fødsel varede under 1 time fra jeg vågnede til jeg havde født, og det var slet ikke rart, at man ikke kan følge me, så hellere over 10 timer

Anmeld

23. januar 2014

Michelle21

August56 skriver:

Jeg ville lige skrive en lille update

Dagen efter mit indlæg (den 19), skete der sørme noget. Klokken 19.00 mit i frikadellerne, fik jeg min første ve. (Nu ved jeg hvad folk mener med, at man ikke er i tvivl om det er en rigtig ve!!!! ). Jeg ringede til fødemodtagelsen og de spurgte om jeg ikke ville vente nogle timer med at komme ind, men jeg sagde nej - jeg skal ind nu!!!, så vi tog afsted.

Vi kom ind på herlev klokken 20.15 og der kunne de se jeg var 5 cm åben. Jeg havde veer med 4 minutters mellemrum og en varighed på et minut, så jeg var i aktiv fødsel.

Så fik jeg en fødestue og så skal jeg ellers lige love for det gik stærkt - også FOR stærkt, for min krop kunne slet ikke følge med, da jeg udvidede mig meget hurtigt. Fra 22-23.00 havde jeg udvidet mig 3,5 cm og jeg KRÆVEDE en epi, for jeg kunne slet ikke trække vejret, så ondt som det gjorde. Jordemoderen sagde at hvis ikke jeg fik den havde jeg født inden midnat, men der var jeg ligeglad om jeg skulle ligge 5 timer længere, bare jeg kunne få min krop og hovede til at samarbejde. Klokken 23.30 fik jeg så lagt epi og hold op en forskel!!! Veerne gjorde stadig ondt, men nu havde jeg mulighed for at slappe af mellem dem og jeg kunne mærke jeg slappede af på en helt anden måde.

Epien forlængede fødselen en smule, men alt så fint ud og klokken 02.30 kom min skønne dreng til verden  

Jeg havde aldrig tænkt over at en fødsel også kunne gå FOR stærkt - jeg var mere bange for de historier hvor en fødsel tager 2 døgn. Men for mig var den rigtige løsning epien og den gjorde fødslen til en rigtig god oplevelse - så det var den rigtige løsning for mig 

Så nu sidder jeg med en fantastisk dreng i favnen og er overvældet af, at man kan skabe noget så fantastisk  

Jeg håber alle andre herinde får en fantastisk fødsel 

Hvorfor er man ikke i tvivl om det en ve ??

Og stort tillykke med ham

Anmeld

23. januar 2014

August56

Michelle21 skriver:

Hvorfor er man ikke i tvivl om det en ve ??

Og stort tillykke med ham

Jeg har i flere uger haft det jeg troede var veer - dvs. stærke menstruationssmerter og ondt i lænden i intervaller der mindede om veer. MEN - da det startede den aften klokken 19.00 gjorde det så ondt, at ingen skulle tale til mig når de var der. Jeg kunne bare stå og krybe sammen og vente på det gik over. Jeg kunne ikke gå, tale eller foretage mig noget som helst når de var der. For mit vedkommende kunne jeg når veerne var der, kun rumme mig selv Og imellem dem var der absolut ingen smerter. Så tro mig - når det først rigtigt går igang, så er man ikke i tvivl!!!!

Anmeld

23. januar 2014

Michelle21

August56 skriver:

Jeg har i flere uger haft det jeg troede var veer - dvs. stærke menstruationssmerter og ondt i lænden i intervaller der mindede om veer. MEN - da det startede den aften klokken 19.00 gjorde det så ondt, at ingen skulle tale til mig når de var der. Jeg kunne bare stå og krybe sammen og vente på det gik over. Jeg kunne ikke gå, tale eller foretage mig noget som helst når de var der. For mit vedkommende kunne jeg når veerne var der, kun rumme mig selv Og imellem dem var der absolut ingen smerter. Så tro mig - når det først rigtigt går igang, så er man ikke i tvivl!!!!

Okay mange tak, det kan jo snart være mig nemlig hehe  

Anmeld

23. januar 2014

August56

Michelle21 skriver:

Okay mange tak, det kan jo snart være mig nemlig hehe  

Ja, det bliver spændende!!! Et råd fra mig nu her hvor det stadig er så nyt er, at du skal lytte til dig selv. Jeg er glad for, at jeg lyttede til mig selv under fødslen og bad om epi da jeg gjorde. For jeg tror på, at det er vigtigt at man har sig selv med i det og kan se tilbage på fødslen som en god oplevelse (også selvom det gør ondt). Jeg VED at jeg ikke ville have haft det sådan her hvis jeg havde sprunget epi over - så lyt til dig selv - du ved hvad der er bedst for netop dig i situationen  Jeg håber du får en fantastisk oplevelse og nyder den lille ny der er på vej lige om lidt 

Anmeld

23. januar 2014

Michelle21

August56 skriver:

Ja, det bliver spændende!!! Et råd fra mig nu her hvor det stadig er så nyt er, at du skal lytte til dig selv. Jeg er glad for, at jeg lyttede til mig selv under fødslen og bad om epi da jeg gjorde. For jeg tror på, at det er vigtigt at man har sig selv med i det og kan se tilbage på fødslen som en god oplevelse (også selvom det gør ondt). Jeg VED at jeg ikke ville have haft det sådan her hvis jeg havde sprunget epi over - så lyt til dig selv - du ved hvad der er bedst for netop dig i situationen  Jeg håber du får en fantastisk oplevelse og nyder den lille ny der er på vej lige om lidt 

Mange tak, jeg har også besluttet mig for at jeg skal have epi, og så vil jeg gerne i vand, altså skal ikke føde i vand, men bare ligge i det, og mange tak 

Anmeld

23. januar 2014

Bell'star

August56 skriver:

Jeg håber lidt der er nogen der har nogle erfaringer omkring optræk til fødsel som kan dele lidt ud af deres erfaringer.

Jeg er førstegangsfødende og er i dag 39+3. jeg vågnede natten til igår med stærke menstruationssmerter som trak om i lænden. Jeg faldt i søvn igen og klokken 6 om morgenen var det ikke væk. Jeg tog tid på smerterne i en time og de kom hver 5 minut og varede over 1 minut. Jeg ringede til FG og de bad mig om at komme ind. De tog en CTG og ganske rigtigt kom veerne som de skulle. Jeg blev undersøgt og de fortalte at min livmoderhals var helt væk og at jeg var 3 cm åben og at de kunne mærke hans hovede. Jeg blev bedt om at gå lidt rundt på sygehuset i et par timer for at komme igen og få en ny undersøgelse, men de regnede med at jeg havde født inden for 24 timer. 2 timer efter kom jeg tilbage og veerne kom stadig med 5 minutters mellemrum og varede nu halvandet minut. Dog var jeg stadig kun 3 cm åben De sagde derfor at vi skulle køre hjem og komme igen når de begyndte at bide endnu mere - eller når vandet gik.

Da jeg kom hjem ved en 17.00-tiden igår aftes forsvandt veerne så totalt ud af den blå luft?!? Jeg troede kun det var flergangsfødende der normalt oplevede at veer kunne gå i sig selv?

Jeg har sovet fint i nat og har haft plukkeveer i dag hvoraf enkelte bed lidt - men ikke noget der overhovedet ligner noget ala det der var igår

Har I nogle erfaringer for hvor lang tid veer kan gå i sig selv for så at komme igen??? Jeg håber godt nok snart der sker noget - for det er altså virkelig frustrerende med alle de falske alarmer!!! 

Jeg havde ligesom dig veer i 12 timer, regelmæssige med 6min. mellemrum, men af "kun" 40-50sek varighed. Og så pludselig efter 12 timer, forsvandt de fuldstændig. Og kom først igen ca 12 timer senere. Men denne gang "blev" de heldigvis. Og 11timer efter veerne kom igen, havde jeg min søn i armene..

- men ja, det er r**frustrerende at tro, at NU er det nu, have smerter i 100 år, og så pludselig ingenting. Så føler man sig virkelig snydt.
Og det var nogle MEGET lange timer de 12 med vepausen, skal jeg hilse at sige!

Jeg krydser fingre for at dine veer snart kommer igen!

Anmeld

23. januar 2014

August56

Bell'star skriver:

Jeg havde ligesom dig veer i 12 timer, regelmæssige med 6min. mellemrum, men af "kun" 40-50sek varighed. Og så pludselig efter 12 timer, forsvandt de fuldstændig. Og kom først igen ca 12 timer senere. Men denne gang "blev" de heldigvis. Og 11timer efter veerne kom igen, havde jeg min søn i armene..

- men ja, det er r**frustrerende at tro, at NU er det nu, have smerter i 100 år, og så pludselig ingenting. Så føler man sig virkelig snydt.
Og det var nogle MEGET lange timer de 12 med vepausen, skal jeg hilse at sige!

Jeg krydser fingre for at dine veer snart kommer igen!

Jeg har skrevet lidt længere oppe  Jeg fødte dagen efter mit indlæg - så de kom igen og blev der, præcis som dig 

Så det var nok bare forarbejdet der skulle til inden vi rigtig gik i gang 

Anmeld

23. januar 2014

Rockertand

Michelle21 skriver:

Mange tak, jeg har også besluttet mig for at jeg skal have epi, og så vil jeg gerne i vand, altså skal ikke føde i vand, men bare ligge i det, og mange tak 

Du kan ikke få epidural og være i vand samtidigt - og det er slet ikke sikkert, at du får mulighed for hverken epidural eller vand, så ønsk det, men lad være med at forvente, at det er sådan, det skal forløbe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.