Jeg ville lige skrive en lille update
Dagen efter mit indlæg (den 19), skete der sørme noget. Klokken 19.00 mit i frikadellerne, fik jeg min første ve. (Nu ved jeg hvad folk mener med, at man ikke er i tvivl om det er en rigtig ve!!!!
). Jeg ringede til fødemodtagelsen og de spurgte om jeg ikke ville vente nogle timer med at komme ind, men jeg sagde nej - jeg skal ind nu!!!, så vi tog afsted.
Vi kom ind på herlev klokken 20.15 og der kunne de se jeg var 5 cm åben. Jeg havde veer med 4 minutters mellemrum og en varighed på et minut, så jeg var i aktiv fødsel.
Så fik jeg en fødestue og så skal jeg ellers lige love for det gik stærkt - også FOR stærkt, for min krop kunne slet ikke følge med, da jeg udvidede mig meget hurtigt. Fra 22-23.00 havde jeg udvidet mig 3,5 cm og jeg KRÆVEDE en epi, for jeg kunne slet ikke trække vejret, så ondt som det gjorde. Jordemoderen sagde at hvis ikke jeg fik den havde jeg født inden midnat, men der var jeg ligeglad om jeg skulle ligge 5 timer længere, bare jeg kunne få min krop og hovede til at samarbejde. Klokken 23.30 fik jeg så lagt epi og hold op en forskel!!! Veerne gjorde stadig ondt, men nu havde jeg mulighed for at slappe af mellem dem og jeg kunne mærke jeg slappede af på en helt anden måde.
Epien forlængede fødselen en smule, men alt så fint ud og klokken 02.30 kom min skønne dreng til verden
Jeg havde aldrig tænkt over at en fødsel også kunne gå FOR stærkt - jeg var mere bange for de historier hvor en fødsel tager 2 døgn. Men for mig var den rigtige løsning epien og den gjorde fødslen til en rigtig god oplevelse - så det var den rigtige løsning for mig 
Så nu sidder jeg med en fantastisk dreng i favnen og er overvældet af, at man kan skabe noget så fantastisk 

Jeg håber alle andre herinde får en fantastisk fødsel 
Anmeld