Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?
Det der skal du påtale. De SKAL underrette forældrene.
Huden har været varmet så meget op (ild i personen). så er der risiko for vævsskade under huden.
det er bla derfor der hurtigst muligt skal en våd, kold klud på koldt rindende vand ned på. Det mindsker ikke kun smerter. det reducerer også vævsødelæggelse.
det skal gøres uanet hendes reaktion - hvor voldsom den end måtte være. Jeg går nemlig stærkt ud fra at hun ikke kan udregne konsekvenser.
Anmeld