Hjælp hvordan skal vi forholde os ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Åh nej, stakkels din søster - hvor er det bare synd 

ville bestemt også klage - det er bare  ikke i orden 

Tak for svar.

Det kommer til at være mig der skal indberette en klage, men der må være en procedure jeg skal følge og synes det er svært at finde informationer på nettet.

Jeg tænker at den båede skal indberettes til den pågældende kommune samt skolen, men hvem jeg præcis skal rette henvendelse til er jeg ikke helt klar over. Har du nogle bud ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

skrifte klage med beskrivelse af situationen og især den manglede information fra skolens side til både skolen og skoleforvaltningen på kommunen.

Så skal i have et skrifte svar og der burde også blive lavet nogle overordnede relger for dels benyttelsen af levende lys i forbindelse med børnene samt indskærpe pligten til at underrette forældrene.

Isæt i specialregi SKAL der jo kunne stoles på at der kommer kommunikation og det er da slet ikke foregået her.

Tak for svar.

Er det mon også skoleforvaltningen at jeg skal klage til når at det omhandler en specialskole ? Jeg har kigget på kommunens hjemmeside og synes kun at det omhandler almene folkeskoler og privatskoler.

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg vil slet ikke beskrive hvordan jeg havde reageret havde det været min lillebror det handlede om!

Synes du/I skal klage over både skole og pædagog til ledelsen, på skrift. Hvad FANDEN er det for noget lort de laver! Ja "undskyld", men de fortjener altså i min verden at blive fyret. Og jo, det mener jeg, og nej, det er ikke at overdrive.

Én ting er, at hun er kommet til skade. Det sker jo og det er uheldigt. Men at gå fra børn og levende lys, især når det er i specialskole er fandme bare ikke i orden. Og at de så samtidig ikke oplyser forældre eller tager hende til skadestue er slet, slet ikke acceptabelt. De har ingen kompetencer til at bedømme hvor omfangsrigt et brandsår er og skulle selvfølgelig have kørt hende til skadestue med det samme - det siger sgu lidt sig selv.

For fanden altså, hvis vi ikke engang kan stole på vores pædagoger...

Tak for svar.

Jeg er også rigtig gal kan jeg godt sige dig og det kommer helt sikkert ikke til at gå ubemærket hen. En ting er at der kan ske ulykker og at børnene kan komme til skade af forskelle årsager, men det der er sket i min søsters tilfælde burde aldrig have kunnet finde sted.

Jeg er bare i tvivl om hvem det er jeg helt præcis skal have fat i for at indberette min klage, jeg ved at jeg skal have fat i lederen på hendes skole, men hvem jeg skal have fat i på kommunen kan jeg ikke helt finde ud af, nogle bud ?

Anmeld

18. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?

jeg synes ikke det er i orden den måde de har gjort tingene på...

jeg var for nogle år siden barnepige hvor det ene barn blev brændt og der skyndte mig at få barnet under bruseren og da det ikke længere gjorde ondt på barnet var moren næsten hjemme, så jeg valgte ikke at ringe... men det var det første jeg sagde til hende når hun kom hjem...

Jeg håber din søster snart kommer sig, det gør jo ondt længe efter man er blevet brændt selvom det kun er en 1. grads forbrændning...

Anmeld

18. januar 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Tak for svar.

Det kommer til at være mig der skal indberette en klage, men der må være en procedure jeg skal følge og synes det er svært at finde informationer på nettet.

Jeg tænker at den båede skal indberettes til den pågældende kommune samt skolen, men hvem jeg præcis skal rette henvendelse til er jeg ikke helt klar over. Har du nogle bud ?

Hm.. Det ved jeg faktisk ikke hvor man kan indberet den klage. 

Men vil gætte på du kan gå på Borger Service og så kan de guide dig videre. 

Tænker lidt 'Børn og Unge afd"? 

Håber der blir taget godt om sagen.

Og godt du gør noget ved det 

Anmeld

18. januar 2014

tweety2060

Et vildt bud; politianmeld dem. Man har pligt til at hjælpe et andet menneske- det er strafbart at lade vær.... Og de har ladet stå til...
Ellers kan de måske sige hvor du skal henvende dig....

Anmeld

18. januar 2014

Lenats31

Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?

Det der skal du påtale. De SKAL underrette forældrene. 

Huden har været varmet så meget op (ild i personen). så er der risiko for vævsskade under huden. 

det er bla derfor der hurtigst muligt skal en våd, kold klud på koldt rindende vand ned på. Det mindsker ikke kun smerter. det reducerer også vævsødelæggelse.

det skal gøres uanet hendes reaktion - hvor voldsom den end måtte være. Jeg går nemlig stærkt ud fra at hun ikke kan udregne konsekvenser.

Anmeld

19. januar 2014

Nemesis

Anonym skriver:

Tak for svar.

Er det mon også skoleforvaltningen at jeg skal klage til når at det omhandler en specialskole ? Jeg har kigget på kommunens hjemmeside og synes kun at det omhandler almene folkeskoler og privatskoler.

ja det er stadig kommunen. I gamle dage hørte specialskolerne /hele handicapområdet under amterne, men det blev kommunens opgave da amterne blev nedlagt.

Jeg ville egentlig nok også sende en kopi af klagen til den sagsbehandler der er tilknyttet din søster hos hendes egen kommune. Så kan de jo evt. føre et tilsyn med skolen.

Husk på alle kopier af brevet nederes at skrive hem kopi er sendt til.

Anmeld

30. januar 2014

jydeinden

noget nyt i sagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.