Anonym skriver:
Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?
Jeg vil slet ikke beskrive hvordan jeg havde reageret havde det været min lillebror det handlede om! 
Synes du/I skal klage over både skole og pædagog til ledelsen, på skrift. Hvad FANDEN er det for noget lort de laver! Ja "undskyld", men de fortjener altså i min verden at blive fyret. Og jo, det mener jeg, og nej, det er ikke at overdrive.
Én ting er, at hun er kommet til skade. Det sker jo og det er uheldigt. Men at gå fra børn og levende lys, især når det er i specialskole er fandme bare ikke i orden. Og at de så samtidig ikke oplyser forældre eller tager hende til skadestue er slet, slet ikke acceptabelt. De har ingen kompetencer til at bedømme hvor omfangsrigt et brandsår er og skulle selvfølgelig have kørt hende til skadestue med det samme - det siger sgu lidt sig selv.
For fanden altså, hvis vi ikke engang kan stole på vores pædagoger... 
Anmeld