Hjælp hvordan skal vi forholde os ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
18 svar
13 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Bshizzle

Det er bare IKKE i orden!!! 

Jeg var simpelhen blevet så rasende hvis de ikke kontaktede mig straks og fået ham/hende tilset!!! 

Syntes helt klart forældrene skal bringe det op for skolen og indberet en klage! 

Tænk på hvor grimt et ar der kan blive af det der 

Sådan noget vil din søster jo nok ikke sådan lige glemme. 

Nok kan det blive et ar på kroppen.. Men det sætter osse et at på livet. 

Anmeld

17. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg havde idag en rigtig dårlig oplevelse, med min lillesøster som har down syndroms skole. Hendes klasselære på hendes specialskole havde valgt at tænde levende lys mens at børnene ikke var under observation, det resulterede i at der gik ild i min søster som ikke er udviklingsmæssigt tilsvarende de 16 år hun er. Hun formåede derfor ikke selv at slukke ilden i hendes bluse og er derfor blevet forbrændt på hendes ene overarm. Skolen valgte ikke at kontakte mine forældre der har forældremyndigheden over hende, ej heller at bringe hende til skadestuen. Hun forblev på skolen ind til skoledagen var omme, først da blev hendes bosted som de første informeret og de valgte da at kontakte min mor. Jeg insisterede på at hun skulle tilses af sundhedsfagligt personale da jeg ikke mener at pædagoger osv. Er fagligt kompetente til at vurdere hvordan at brandsår skal behandles. Min søster blev derefter tilset af en vagtlæge. Jeg er yderst utilfreds med klasselærens måde at vælge at handle på eller rettere mangel på samme. Hvordan havde i reageret og gjort efterfølgende ?

For det første går man ikke fra levende lys fra elever..
For det andet, der skulle være ringet med det samme(men det skete jo også sidste år, hvor det var storesøsteren der ringede til far..) og så skulle hun have været på skadestuen og behandles. Brandsår kan give grimme ar, hvis de ikke bliver behandlet.

Sig til dine forældre at de skal klage over læreren/lærerne over at der ikke er gjort noget.

Anmeld

17. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Enig med de andre i at det er for dårligt. Jeg ville også klage/kræve en samtale med lederen.

Anmeld

17. januar 2014

tweety2060

Stakkels din søster, alle de smerter hun må ha haft.....

Kan dine forældre ikke få en udtalelse fra vagtlægen om at hun skulle være tilset med det samme og der ikke er handlet forsvarligt... Hun har vel ikke fået kold vand på eller lign. At der kommer ar som kunne være mindsket hvis der var handlet forsvarligt....????
Der skal klages til læreren og ledelsen- de skal kunne en vis form for første hjælp i sådanne en situation.
Det er dybt uansvarligt at forlade rummet når der er levende lys!!!

Anmeld

17. januar 2014

Wimmie

Anonym skriver:

Åh nej, stakkels din søster - hvor er det bare synd 

ville bestemt også klage - det er bare  ikke i orden 

Anmeld

17. januar 2014

Nemesis

skrifte klage med beskrivelse af situationen og især den manglede information fra skolens side til både skolen og skoleforvaltningen på kommunen.

Så skal i have et skrifte svar og der burde også blive lavet nogle overordnede relger for dels benyttelsen af levende lys i forbindelse med børnene samt indskærpe pligten til at underrette forældrene.

Isæt i specialregi SKAL der jo kunne stoles på at der kommer kommunikation og det er da slet ikke foregået her.

Anmeld

17. januar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg vil slet ikke beskrive hvordan jeg havde reageret havde det været min lillebror det handlede om!

Synes du/I skal klage over både skole og pædagog til ledelsen, på skrift. Hvad FANDEN er det for noget lort de laver! Ja "undskyld", men de fortjener altså i min verden at blive fyret. Og jo, det mener jeg, og nej, det er ikke at overdrive.

Én ting er, at hun er kommet til skade. Det sker jo og det er uheldigt. Men at gå fra børn og levende lys, især når det er i specialskole er fandme bare ikke i orden. Og at de så samtidig ikke oplyser forældre eller tager hende til skadestue er slet, slet ikke acceptabelt. De har ingen kompetencer til at bedømme hvor omfangsrigt et brandsår er og skulle selvfølgelig have kørt hende til skadestue med det samme - det siger sgu lidt sig selv.

For fanden altså, hvis vi ikke engang kan stole på vores pædagoger...

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Det er bare IKKE i orden!!! 

Jeg var simpelhen blevet så rasende hvis de ikke kontaktede mig straks og fået ham/hende tilset!!! 

Syntes helt klart forældrene skal bringe det op for skolen og indberet en klage! 

Tænk på hvor grimt et ar der kan blive af det der 

Sådan noget vil din søster jo nok ikke sådan lige glemme. 

Nok kan det blive et ar på kroppen.. Men det sætter osse et at på livet. 

Tak for svar.

Det kommer til at være mig der skal indberette en klage, men der må være en procedure jeg skal følge og synes det er svært at finde informationer på nettet.

Jeg tænker at den båede skal indberettes til den pågældende kommune samt skolen, men hvem jeg præcis skal rette henvendelse til er jeg ikke helt klar over. Har du nogle bud ?

Anmeld

18. januar 2014

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Stakkels din søster, alle de smerter hun må ha haft.....

Kan dine forældre ikke få en udtalelse fra vagtlægen om at hun skulle være tilset med det samme og der ikke er handlet forsvarligt... Hun har vel ikke fået kold vand på eller lign. At der kommer ar som kunne være mindsket hvis der var handlet forsvarligt....????
Der skal klages til læreren og ledelsen- de skal kunne en vis form for første hjælp i sådanne en situation.
Det er dybt uansvarligt at forlade rummet når der er levende lys!!!

Jeg ved faktisk ikke hvor vidt der er blevet ydet førstehjælp da skolen hvor uheldet skete på ingen måder har informeret familien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.