Mit barn bliver bidt/at føle sig hørt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det skal tages alvorligt. Og det er bare ikke fair at de siger sådan til jer. Jeg ville blive rigtig gal og ikke føle jeg blev taget seriøst. Ring til den daglige pædogiske leder og fortæl om problemet. Det er ikke unormalt at børn bider MEN et hvert tilfælde skal tages alvorligt. Kram herfra!

Ja, det er meget meget ubehageligt! JEg ved næsten ikke hvad der værst - at mit barn er blevet bidt eller at opleve ikke at blive taget alvorligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Momster89

Anonym skriver:

Godmorgen!
Jeg må simpelthen spørge Jer til råds, vil gøre det meget kort!
I sommers bliver mit, på det tidspunkt, 1 år gamle barn bidt markant flere steder på benene af en dreng i dagplejen!
Sidste uge bider samme dreng et andet barn fra dagplejen over hele kroppen og kradser og river, vi udtrykker vores bekymring overfor DP - bliver mødt med "det er jo normalt at børn bider, kan ikke hele tiden holde øje med dem, det andet barn var iøvrigt selv uden om det"....Vi taler om herhjemme at hvis vores barn skal opleve dette så vil vi kraftigt overveje om det skal derhen igen!
Så igår da vi henter siger vores DP med et forlegent grin: "I skal bare hente X om en uge når bidemærket er væk"! Så er vores barn blevet bidt kraftigt i armen og det er meget tæt på at der var gået hul!
Vi fortæller igen at vi er meget bekymret og at vi kræver handling fra hendes og dagpl.pæd. side omkring hjælp til denne dreng! Men vi bliver simpelthen mødt med undskyldninger, normalisering ift. at børn bider, at hun jo ikke kan holde øje hele tiden og så videre....Hvad ville I gøre????

Har du haft kontakt med hendes kontaktperson? Altså den person som kommer og kontrollere DP.

Elles vlle jeg gøre et. Numret står på den seddel i får udleveret når barnet skal i DP

Anmeld

16. januar 2014

Levi&LilysMor

Det er slet ikke i orden og nej barnet skal F...... Ikke have lov til at bide de andre børn!! Hun er da ikke særlig professionelt hvis hun ikke tager det seriøst, børn kan da ikke selv løse deres problemer, de er det hun er til for at hjælpe dem med og lære dem hvad der er okay og ikke okay! ellers må i gå til kommunen med det.. 

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Godmorgen!
I sommers bliver mit, på det tidspunkt, 1 år gamle barn bidt markant flere steder på benene af en dreng i dagplejen!
Sidste uge bider samme dreng et andet barn fra dagplejen over hele kroppen og kradser og river, vi udtrykker vores bekymring overfor DP - bliver mødt med "det er jo normalt at børn bider, kan ikke hele tiden holde øje med dem, det andet barn var iøvrigt selv uden om det"....Vi taler om herhjemme at hvis vores barn skal opleve dette så vil vi kraftigt overveje om det skal derhen igen!
Så igår da vi henter siger vores DP med et forlegent grin: "I skal bare hente X om en uge når bidemærket er væk"! Så er vores barn blevet bidt kraftigt i armen og det er meget tæt på at der var gået hul!
Vi fortæller igen at vi er meget bekymret og at vi kræver handling fra hendes og dagpl.pæd. side omkring hjælp til denne dreng! Men vi bliver simpelthen mødt med undskyldninger, normalisering ift. at børn bider, at hun jo ikke kan holde øje hele tiden og så videre....Hvad ville I gøre????

Ja det er normalt at små børn bider, når de ikke kan snakke. et enkelt bid en gang imellem, men du siger børnene bliver bidt over hele kroppen, kradset. Hvis den Dp ikke har hørt det barn der blev bidt flere gange, ville jeg sku ikke være tryg der og slet ikke efter hvad hun siger.

"det er jo normalt at børn bider, kan ikke hele tiden holde øje med dem, det andet barn var iøvrigt selv uden om det" Uhh jeg havde stået sådan her og sagt; Ja normalt, men hvis et barn bliver bidt så meget så skriger det højt og længe, og du må have set noget, og du skal ikke komme her og fortælle mig at det barn fortjener at barn, for det gør ingen børn.

"I skal bare hente X om en uge når bidemærket er væk" Åhh hun skal bare ikke grine over at mit barn er blevet bidt.

jeg havde helt sikkert kontaktet nogen...

Anmeld

16. januar 2014

Alberthe_iben

"i øvrigt var det andet barn selv uden om det"

CHOK! hvordan kan et DP-barn selv være uden om at blive bidt??

Vil da mene at alle mere eller mindre er enige i at det er forkert at bide...!? Så hvordan kan det lige pludselig være spørgsmål om at et lille barn selv skal kunne finde ud af hvad konsekvensen af en handling er, som i dette tilfælde er helt forkert?? 

Og igen, hvis der er nogen der skal give en konsekvens, er det da ikke den lille dreng der bider, men dagplejemoderen! Og hvad med drengen der bider, hvad er konsekvensen for hans handling og er hans forældre overhovedet klar over bide-problemet!

Min ærlige mening er at du skal have fat i pædagogen og i skal have en alvorlig snak med dagplejemoderen om denne sag, hun er jo tilsyneladende ikke helt klar over hvad hun skal gøre i denne situation!

Undskyld, men blev da lige lidt vred på dine vegne!

kram til dig og ikke mindst dit barn

Anmeld

16. januar 2014

Jj1709

Jeg ville være ret bekymret over at aflevere mit barn sådan et sted.. Det er fair man ikke kan holde øje med det enkelte barn hele tiden, og selvfølgelig kan børn bide hinanden, men det der bekymre mig er at der er flere bide mærker flere steder på kroppen, og osse kradsemærker, som jeg har forstået det.. Det tyder da på at hun må være ret optaget af noget andet end børnene, eftersom et barn der bliver bidt, uden tvivl ville begynde at græde, og begynder et barn at græde, burde hun reagere lige på stedet, og det tyder det da ikke på hun har gjort?  Jeg havde som andre os skriver, kontaktet hendes kontaktperson.. 

Anmeld

16. januar 2014

Aabye

Anonym skriver:

...Og det ville jeg osse bare ønske at vores gjorde! Altså aktivt lavede en plan for hvordan denne dreng ikke skal lades alene med de andre børn! Det lyder som om en god DP I har! Tænker da osse at forældrene må på banen, det hjælper jo ikke kun med indsats hos DP!

Vi har den bedste dagplejer. Hun gør simpelthen alt for de unger derovre.. 
Er simpelthen så trist over at vores store skal i børnehave om 3 mdr.. :/
Men så skal vores yngste starte hos hende.. Så vi får lige et par år mere med hende.. 

Anmeld

16. januar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Godmorgen!

Jeg ville koge over af raseri!

"Det andet barn var i øvrigt selv ude om det"!? Undskyld, men what the holy fuck? Ja, børn bider og slår, og sådan er det. Men for det første er der jo forskel på en enkel gang og så på gentagne (overdrevne) gange. For det andet, og endnu vigtigere, så er det jo netop de voksne der skal forklare barnet, hvorfor det ikke skal ske en anden gang. Barnet er jo ikke den onde her, men pædagogen er sgu da lige på grænsen til at være det!

Jeg havde taget den en tand højere op til ledelsen for jeg ville ikke sende mit barn til at blive passet af sådan et menneske, hvis det er hendes generelle indstilling til børn.

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

For mig handler det om to ting: et barn der bider og en dagplejemor. 

Jeg må sige jeg ikke ville starte det store skyts, forældreindsats osv osv osv for et barn der har bidt 3 gange på et halvt år. Jeg ville selvsagt fortælle det til forældrene så man kan høre om de observerer det samme handlingsmønstre der hjemme, og jeg ville måske alt efter hvor store børnene er få et projekt i gang om det at sige nej. (altså hvis jeg var dagplejemor). Som forældre ville jeg kkke være bekymret for så få og spredte gange.

Men så er der dagplejemoren. Det er så super vigtigt at man som forældre føler sig hørt og mødt. Og jeg ville ikke have tillid til en der ikke hørte mig (at hun måske så ikke handler er en anden historie, men jeg skal føle hun lytter til mig og anerkender min bekymring). Og en voksen der mener et lille barn (eller et voksent menneske for den sags skyld) selv er skyld i en fysisk afstraffelse, ja den voksen deler jeg slet ikke værdisæt med. Jeg har ikke afleveret til dagpleje, men til vuggestue og priser mig så lykkelig for vuggestue/børnehave grundlæggende deler de samme værdier som vi her hjemme. Jeg kunne ikke have en der var sammen med mine børn i 8 timer om dagen det havde så divergerende værdisæt...

Anmeld

16. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Godmorgen!

Ja det er normalt at børn bider, da de jo ikke har noget sprog.
Men jeg kan slet slet ikke forstå hvordan barnet kan nå at bide et andet barn over det hele. Jeg går ud fra det barn som bliver bidt græder ved første bid. Og så burde dp vel reagere.
Og derudover synes jeg dp morens kommentarer viser at hun ikke er særlig professionel. Hendes svar vil højst sandsynligt kun efterlade usikkerhed hos mig. Og hvis jeg ikke har tiltro til hende så vil jeg ikke have mit barn det sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.