Mit barn bliver bidt/at føle sig hørt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.121 visninger
20 svar
23 synes godt om
16. januar 2014

Anonym trådstarter

Godmorgen!
Jeg må simpelthen spørge Jer til råds, vil gøre det meget kort!
I sommers bliver mit, på det tidspunkt, 1 år gamle barn bidt markant flere steder på benene af en dreng i dagplejen!
Sidste uge bider samme dreng et andet barn fra dagplejen over hele kroppen og kradser og river, vi udtrykker vores bekymring overfor DP - bliver mødt med "det er jo normalt at børn bider, kan ikke hele tiden holde øje med dem, det andet barn var iøvrigt selv uden om det"....Vi taler om herhjemme at hvis vores barn skal opleve dette så vil vi kraftigt overveje om det skal derhen igen!
Så igår da vi henter siger vores DP med et forlegent grin: "I skal bare hente X om en uge når bidemærket er væk"! Så er vores barn blevet bidt kraftigt i armen og det er meget tæt på at der var gået hul!
Vi fortæller igen at vi er meget bekymret og at vi kræver handling fra hendes og dagpl.pæd. side omkring hjælp til denne dreng! Men vi bliver simpelthen mødt med undskyldninger, normalisering ift. at børn bider, at hun jo ikke kan holde øje hele tiden og så videre....Hvad ville I gøre????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Kløver

Den er rigtig svær, det er desværre normalt i både dp og vs for børnene ikke har et særlig godt sprog at udtrykke sig med. I kunne evt selv ringe til pædagogisk leder om der er fokus på problemet. Men hvis det er 3 episoder på et halvt år tror jeg ikke det er et alarmerende problem, men ved jo ikke hvor tit i oplever det

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Det skal tages alvorligt. Og det er bare ikke fair at de siger sådan til jer. Jeg ville blive rigtig gal og ikke føle jeg blev taget seriøst. Ring til den daglige pædogiske leder og fortæl om problemet. Det er ikke unormalt at børn bider MEN et hvert tilfælde skal tages alvorligt. Kram herfra!

Anmeld

16. januar 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Godmorgen!
Jeg må simpelthen spørge Jer til råds, vil gøre det meget kort!
I sommers bliver mit, på det tidspunkt, 1 år gamle barn bidt markant flere steder på benene af en dreng i dagplejen!
Sidste uge bider samme dreng et andet barn fra dagplejen over hele kroppen og kradser og river, vi udtrykker vores bekymring overfor DP - bliver mødt med "det er jo normalt at børn bider, kan ikke hele tiden holde øje med dem, det andet barn var iøvrigt selv uden om det"....Vi taler om herhjemme at hvis vores barn skal opleve dette så vil vi kraftigt overveje om det skal derhen igen!
Så igår da vi henter siger vores DP med et forlegent grin: "I skal bare hente X om en uge når bidemærket er væk"! Så er vores barn blevet bidt kraftigt i armen og det er meget tæt på at der var gået hul!
Vi fortæller igen at vi er meget bekymret og at vi kræver handling fra hendes og dagpl.pæd. side omkring hjælp til denne dreng! Men vi bliver simpelthen mødt med undskyldninger, normalisering ift. at børn bider, at hun jo ikke kan holde øje hele tiden og så videre....Hvad ville I gøre????

du må altså undskylde mig men hvad laver hun når hun er på job. Ja man kan ikke være der hele tiden men hvis man ved et barn bider så er man mere omkring det barn. Jeg har ikke børn hos mig der gør det, men hvis jeg havde et ville jeg være meget opmærksom på barnet.

ja børn kommer til skade osv men når barnet gentagne gange opfører sig sådan er der noget galt. Så må dagplejen gå til kommunen. Hun magter da tydeligvis ikke at gøre noget ved det

Anmeld

16. januar 2014

Aabye

Jeg har også været ude for at min dreng er blevet bidt, flere gange, hvor der er kommet store blå mærker.. 

Første gang tænkte jeg at det bare var en engangs ting.. 
Anden gang var det dagplejemor der bekymret fortalte mig det. Og 2 gang så jeg "bideren" i færd med at bide min søn.. Der råbte jeg godt nok højt.. Dagplejemor var igang med at skifte et andet barn.. 

Resultatet er at der ALTID er et øje på drengen der bider.. 
Og skal hun ud af rummet så hun ikke kan holde øje med ham, så tager hun ham simpelthen med..

Og det er jo lige som det skal være.. Og der har heldigvis ikke været flere episoder siden..

Anmeld

16. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

flytte barnet når det virker til at holdningen er at det er normalt...

et barn bider i frustration over ikke at kunne udtrykke sig... derfor skal det have ekstra hjælp for at læe at udtrykke sig på andre måder...

virker ikke til det får det når hendes kommentar er på den måde...

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Den er rigtig svær, det er desværre normalt i både dp og vs for børnene ikke har et særlig godt sprog at udtrykke sig med. I kunne evt selv ringe til pædagogisk leder om der er fokus på problemet. Men hvis det er 3 episoder på et halvt år tror jeg ikke det er et alarmerende problem, men ved jo ikke hvor tit i oplever det

Nej, det er ikke mange gange! Men det er meget voldsomt når det står på...Tror det værste er det med ikke at blive taget alvorligt! Må lige se tiden an...

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

flytte barnet når det virker til at holdningen er at det er normalt...

et barn bider i frustration over ikke at kunne udtrykke sig... derfor skal det have ekstra hjælp for at læe at udtrykke sig på andre måder...

virker ikke til det får det når hendes kommentar er på den måde...

Jeg tror at vores DP er meget usikker og ikke ved hvad hun bør gøre, hun har været i faget i 30 år og er ellers en meget dygtig og velovervejet dame, men lige her....ja, der synes jeg i den grad hun svigter

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Jeg har også været ude for at min dreng er blevet bidt, flere gange, hvor der er kommet store blå mærker.. 

Anden gang var det dagplejemor der bekymret fortalte mig det. Og 2 gang så jeg "bideren" i færd med at bide min søn.. Der råbte jeg godt nok højt.. Dagplejemor var igang med at skifte et andet barn.. 

Og skal hun ud af rummet så hun ikke kan holde øje med ham, så tager hun ham simpelthen med..

Og det er jo lige som det skal være.. Og der har heldigvis ikke været flere episoder siden..

...Og det ville jeg osse bare ønske at vores gjorde! Altså aktivt lavede en plan for hvordan denne dreng ikke skal lades alene med de andre børn! Det lyder som om en god DP I har! Tænker da osse at forældrene må på banen, det hjælper jo ikke kun med indsats hos DP!

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

...Og det ville jeg osse bare ønske at vores gjorde! Altså aktivt lavede en plan for hvordan denne dreng ikke skal lades alene med de andre børn! Det lyder som om en god DP I har! Tænker da osse at forældrene må på banen, det hjælper jo ikke kun med indsats hos DP!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.