Brug for råd/tips ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.246 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej i stuerne

Sagen er den at kæresten og jeg gerne vil giftes, men har ikke de store penge at gøre med til evt. opsparing, da vi også spare op til projektbaby. 

Så vil gerne have lidt tips og ideer til et "spare"-bryllup som stadigvæk er "smukt", hvis i forstår

Vi er ikke spicelt kræsne - bare det bliver hyggeligt og en uforglemmelig dag

Vi har også været inde på et hemmeligt bryllup på rådhuset, bare os to - også tage det store kirke-bryllup når der kommer lidt mere luft i budgettet. Meeeen at skulle holde det hemmeligt for familie og venner,  især min mor og svigermor, har jeg det lidt skidt med, da jeg tror de vil blive mere end skuffet. 

Vi ville blive omkring 56, hvoraf de 16 er børn i forskellige aldre. Også er familien og venner også indskærpet til de tætteste.

Så kom gerne med en masse ideer og forslag?  

Og evt. hvordan du selv holdte og hvad det kostede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Dianabk

Anonym skriver:

Hej i stuerne

Sagen er den at kæresten og jeg gerne vil giftes, men har ikke de store penge at gøre med til evt. opsparing, da vi også spare op til projektbaby. 

Så vil gerne have lidt tips og ideer til et "spare"-bryllup som stadigvæk er "smukt", hvis i forstår

Vi har også været inde på et hemmeligt bryllup på rådhuset, bare os to - også tage det store kirke-bryllup når der kommer lidt mere luft i budgettet. Meeeen at skulle holde det hemmeligt for familie og venner,  især min mor og svigermor, har jeg det lidt skidt med, da jeg tror de vil blive mere end skuffet. 

Vi ville blive omkring 56, hvoraf de 16 er børn i forskellige aldre. Også er familien og venner også indskærpet til de tætteste.

I kunne tage børnene fra så det kun er voksne

Så kan i stille og roligt begynde at kigge efter det i vil have som pynt, så er der mulighed for at finde det på tilbud

Hvis i har mulighed så hold det i et selskabs lokale og evt få hel stegt pattegris - det er ikke så dyrt

Kjolen kan du også finde på tilbud - tilmeld dig evt www.bryllupsklar.dk så får du mails om hvornår der er tilbud på div mærker af kjoler

På den hjemmeside er der også en masse triks og ideer til hvad man selv kan lave

Håber det måske kunne hjælpe lidt

Anmeld

15. januar 2014

Morgensol

Altså vi holdt spare bryllup. Ringene fik vi lavet hos egeart.Dk 2 guldringe med en brilliant i min til 3200.. Meget billigt!! Sku vi ha haft de samme i en guldsmed havde de kostet over 8000! 

Lokalerne lejede vi i gundsølille. Plads til 100 mennesker med alt service, kæmpe industrikøkken, med rengøring og borde + stole til 3000.. Vores kammerat som er kok lavede maden, vi betalte kun for råvarerne. hans kæreste lavede kagen. Kjolen fik vi så af mine forældre, den var den største post. Pynt osv købte jeg blandt andet på eBay og etsy. Duge var lagner fra IKEA. Blomsterne lavede en kollega hvor vi kun betalte for materialerne. Musikken var spotify med et lånt anlæg. 

Brudekørsel sørgede min far for, han var vaft amerikanerbil i 30 år, så han kender en masse..  

så vi klarede den for omkring 20.000..

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

I kunne tage børnene fra så det kun er voksne

Så kan i stille og roligt begynde at kigge efter det i vil have som pynt, så er der mulighed for at finde det på tilbud

Hvis i har mulighed så hold det i et selskabs lokale og evt få hel stegt pattegris - det er ikke så dyrt

Kjolen kan du også finde på tilbud - tilmeld dig evt www.bryllupsklar.dk så får du mails om hvornår der er tilbud på div mærker af kjoler

På den hjemmeside er der også en masse triks og ideer til hvad man selv kan lave

Håber det måske kunne hjælpe lidt

Ja havde jeg også tænkt det fordi de svinger mellem 3 mdr. til 12 år, og det er vel mest en voksen-fest, så det kan man vel godt tillade sig - Problemet er bare at to af dem skulle evt. være brudepiger, 5 af børnene er familie og resten er venners børn.  

Havde overvejet forsamlingshus dog uden hel stegt pakkegris, da manden ikke er så glad for det desværre :/ - også evt. hyre en eller to til at hjælpe med serveringen. 

Så hvis du har andre forslag til billigt og lækkert mad, evt. ta' selv bord, så modtages de med kyshånd

Men ja kunne selvfølgelig begynde at kigge på pynt mm. nu og købe lidt hvis jeg falder over nogle gode tilbud. 

Vil helt sikkert tjekke dem side ud

Syntes nogen gange det er svært at "komme igang" for hvor skal man starte og hvor skal man slutte. Det er jo en stor fest med betydning, og vil gerne det bliver godt

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Altså vi holdt spare bryllup. Ringene fik vi lavet hos egeart.Dk 2 guldringe med en brilliant i min til 3200.. Meget billigt!! Sku vi ha haft de samme i en guldsmed havde de kostet over 8000! 

Lokalerne lejede vi i gundsølille. Plads til 100 mennesker med alt service, kæmpe industrikøkken, med rengøring og borde + stole til 3000.. Vores kammerat som er kok lavede maden, vi betalte kun for råvarerne. hans kæreste lavede kagen. Kjolen fik vi så af mine forældre, den var den største post. Pynt osv købte jeg blandt andet på eBay og etsy. Duge var lagner fra IKEA. Blomsterne lavede en kollega hvor vi kun betalte for materialerne. Musikken var spotify med et lånt anlæg. 

Brudekørsel sørgede min far for, han var vaft amerikanerbil i 30 år, så han kender en masse..  

så vi klarede den for omkring 20.000..

Okay det var mange finde ideer

Min veninde kan også lave kagen og blomsterne har vi også en der evt. kunne lave.                                                  Men tror ikke lige med maden, der skal vi nok enten finde en som kan lave det billigt for os eller bestille det udefra, syntes bare altid det er så dyrt. - Lidt et dilemma :/

Kørslen behøver ikke være fint og fornemt evt. bare vores egen bil, hvis vi kunne spare penge på det - Ellers skulle vi i hvert fald falde over et godt tilbud.

Hvad med fotografering, havde i det eller hvordan?

Jeg vil nemlig hellere have taget billeder end jeg vil køre i en smart bil 

Anmeld

15. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hej i stuerne

Jeg lure lige med 

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja havde jeg også tænkt det fordi de svinger mellem 3 mdr. til 12 år, og det er vel mest en voksen-fest, så det kan man vel godt tillade sig - Problemet er bare at to af dem skulle evt. være brudepiger, 8 af børnene er familie og resten er venners børn.  

Havde overvejet forsamlingshus dog uden hel stegt pakkegris, da manden ikke er så glad for det desværre :/ - også evt. hyre en eller to til at hjælpe med serveringen. 

Så hvis du har andre forslag til billigt og lækkert mad, evt. ta' selv bord, så modtages de med kyshånd

Men ja kunne selvfølgelig begynde at kigge på pynt mm. nu og købe lidt hvis jeg falder over nogle gode tilbud. 

Vil helt sikkert tjekke dem side ud

Syntes nogen gange det er svært at "komme igang" for hvor skal man starte og hvor skal man slutte. Det er jo en stor fest med betydning, og vil gerne det bliver godt

Undskyld det var 8 børn som er familie

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Jeg lure lige med 

Det er du velkommen til

Anmeld

15. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Det er du velkommen til

Tak

Anmeld

15. januar 2014

Morgensol

Anonym skriver:

Okay det var mange finde ideer

Min veninde kan også lave kagen og blomsterne har vi også en der evt. kunne lave.                                                  Men tror ikke lige med maden, der skal vi nok enten finde en som kan lave det billigt for os eller bestille det udefra, syntes bare altid det er så dyrt. - Lidt et dilemma :/

Kørslen behøver ikke være fint og fornemt evt. bare vores egen bil, hvis vi kunne spare penge på det - Ellers skulle vi i hvert fald falde over et godt tilbud.

Hvad med fotografering, havde i det eller hvordan?

Jeg vil nemlig hellere have taget billeder end jeg vil køre i en smart bil 

Planen var først at min svigermors mands datter skulle tage billeder. Hun er amatørfotograf og ville gøre det gratis, men så var vi så heldige at vi blev kontaktet af et fotograf par som skulle afprøve noget nyt udstyr og derfor gerne ville gøre det gratis! så vi fik prof billeder helt gratis!  

jeg ved at der er mange forografstuderende som gør det meget billigt eller gratis, det var måske værd at undersøge.  

meld dig evt ind på bryllupsklar.dk, der kan du finde tonvis af inspiration.  

mht kørsel, så prøv at kontakte jeres lokale amerikanerbilsklub. Det plejer ik at koste så meget at få dem ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.