Hjælp til lagkage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

Kay

Masig skriver:

Hvordan laver du den? Jeg er kæmpe fan af lagkage, flødeboller og jordbær så en blanding lyder da som et absolut hit... 

Ja den opskrift gad jeg også godt ha 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

liten-mamma

Tusind tak for svar alle sammen  

Jeg fandt på noget og det var heldigvis en succes 

Anmeld

15. januar 2014

liten-mamma

Går ud fra du har lavet kagerne hvad endte det med? Er på bar bund til på lørdag. Og tillykke med din store pige

Lavede en rigtig tøse lagkage  

Først bund, vanilje kagecreme, flødeskum med knuste makroner, bananer og hindbær. Bund igen og samme smøre. Ny bund og så smurt over det hele med flødeskum blandet med hindbær syltetøj, hindbær som pynt og til slut masser prinsesse krymmel på  

Lavede en magen til, men med små chokolade stykker i også.

Anmeld

15. januar 2014

Lukas&Liam<3

liten-mamma skriver:

Lavede en rigtig tøse lagkage  

Først bund, vanilje kagecreme, flødeskum med knuste makroner, bananer og hindbær. Bund igen og samme smøre. Ny bund og så smurt over det hele med flødeskum blandet med hindbær syltetøj, hindbær som pynt og til slut masser prinsesse krymmel på  

Lavede en magen til, men med små chokolade stykker i også.

Lækkert håber i har haft en fantastisk dag. Glæder mig selv helt vildt til på lørdag.

Anmeld

15. januar 2014

liten-mamma

Maria&Lukas skriver:

Lækkert håber i har haft en fantastisk dag. Glæder mig selv helt vildt til på lørdag.

Ja, den var også vildt god!

Vi har haft en rigtig dejlig dag. Nicoline er lige blevet puttet  

Forstår godt du glæder dig, det er også helt vildt stort!

Anmeld

15. januar 2014

Michella2

Masig skriver:

Hvordan laver du den? Jeg er kæmpe fan af lagkage, flødeboller og jordbær så en blanding lyder da som et absolut hit... 

Du tager 1-2 pakker flødebolle, og så skraber du alt flødebollemassen af bunden ned i en skål  (Husk at gemme bundene) så pisker du lidt flødeskum, alt efter behag hvori du har tilsat lidt vanilje  husk ikke for meget flødeskum, den stjæler flødebolle smagen, der skal bare lige være nok til at "kagecremen" bliver cremet 

Bland massen godt sammen :-) jorbærene vasker du og skærer i mellemstore tern..

og ja, så lægger du bare lagkagen sammen. Jeg plejer at lægge et lag creme og så jordbær ovenpå, sådan at cremen og jordbærene ikke er blandet sammen indeN  Det gør du så lige igen med næste lag.. 

til sidst, top på med flødeskumsovertræk, og siderne pyntes med alle bundene fra flødebollerne  Bon appetit 

Anmeld

15. januar 2014

liten-mamma

Maria&Lukas skriver:

Her er et billede af den ene lagkage, fik desværre ikke af den anden. Det er den med chokolade, uden prinsesse pynt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2014

Masig

Michella2 skriver:

Du tager 1-2 pakker flødebolle, og så skraber du alt flødebollemassen af bunden ned i en skål  (Husk at gemme bundene) så pisker du lidt flødeskum, alt efter behag hvori du har tilsat lidt vanilje  husk ikke for meget flødeskum, den stjæler flødebolle smagen, der skal bare lige være nok til at "kagecremen" bliver cremet 

Bland massen godt sammen :-) jorbærene vasker du og skærer i mellemstore tern..

og ja, så lægger du bare lagkagen sammen. Jeg plejer at lægge et lag creme og så jordbær ovenpå, sådan at cremen og jordbærene ikke er blandet sammen indeN  Det gør du så lige igen med næste lag.. 

til sidst, top på med flødeskumsovertræk, og siderne pyntes med alle bundene fra flødebollerne  Bon appetit 

Mon ikke man kan spise lagkage uden at have fødselsdag 

Den skal SÅ meget prøves den der....

Anmeld

15. januar 2014

Michella2

Masig skriver:

Mon ikke man kan spise lagkage uden at have fødselsdag 

Den skal SÅ meget prøves den der....

Den er super lækker  jeg siger velbekomme 

Anmeld

15. januar 2014

EnGodMor

liten-mamma skriver:

Er fuldstændig på bar bund omkring hvad der skal i de to lagkager senere 

Hvad er jeres bedste "opskrift" på en lagkage?

Chokolade lagkagebunde, almindelig kagecreme blandet med små banan stykker. 

Eventuelt en smule marmelade på bundene. 

Fløde i kanter og sider og revet chokolade på toppen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.