Jeg er godt i gang med en uddannelse. jeg har sagt mit job op for at gå i gang med skole og har glædet mig længe. Jeg er anonym fordi jeg har familie herinde.
Jeg vidste godt at det ville blive en udfordring at gå i skole og samtidig have tre mindre børn. Men jeg havde ikke troet at det skulle være så hårdt.
Min mand kører tidligt om morgenen og kommer ofte først hjem lige til aftensmaden. Når vi har spist forsvinder han omkring 30 min på wc og jeg står igen alene med børnene.
Han putter børnene når han er færdig på wc.
Så er der 5 madpakker der skal smøres og alle mulige andre hverdagssager der skal ordnes.
Det er først omkring kl 20-21 at jeg endelig når til min læsning og der er jeg altså godt brugt. Og har svært ved at få læst koncentreret.
Da min skole ligger ca. en times kørsel væk, og jeg også skal aflevere og hente børn på vejen har jeg ikke meget glæde af at min uddannelse kun er 30 timer ugl.
Min mand er en stor støtte, han tager gerne børn og alt det andet hele weekenden. men han kan jo ikke ændre på sine arbejdsforhold i hverdagene og jeg var klar over det da jeg valgte at starte på uddannelse.
Det der lige nu får mig helt ud og svømme er at jeg lige nu sidder i en gruppe med to studiekammerater hvor den ene ingen børn har og den anden kun har ét stort barn. Jeg kan slet ikke følge med i alt det de når at lave og føler at jeg kun bidrager med krummer i gruppen fordi jeg har svært ved at lægge flere timers indsats hver hverdagsaften.
Nu kommer så spørgsmålet
Hvordan klarer i andre det? Hvordan ser jeres hverdag ud?
Anmeld