Sur på telefonsælgere..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

chael

Nadia&Daniel skriver:

Jeg blev ringede op af telefonsælger fra bladet Costume - samtale i grove træk:

Sælger: Fortæller mig, at de har en konkurrence igang, hvor de er ved at finde vindere, men i mellemtiden har hun fået lov til tilbyde mig, 7 blade for 199.- incl. porto

Mig: Jeg er ikke interesseret i noget som koster noget

Sælger: Det koster kun 28.- pr. blad, det er meget billigt.

Mig: Nej tak

Sælger: Hvad er din mail?? - så kan jeg sende en bekræftelse

Mig: En bekræftelse på hvad??

Sælger: På tilbuddet på de 199.-

Mig: Jamen jeg vil ikke have det tilbud, jeg vil ikke betale for noget

Sælger: Det er altså kun 28.- pr. blad vi taler om

Mig: Nej tak

Samtalen slutter

NU I DAG KOMMER JEG HJEM TIL ET BLAD I POSTKASSE SAMT ET GIROKORT !!!!

ER TOSSET !!! - og selvfølgelig lukker deres kundeservice kl. 16

Skrive mail til dem, så du har på skrift, at du vil gå til Forbrugerombudsmanden eller en advokat, hvis ikke de stopper chikanen...

Det virkede her, BIG TIME!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

tribk

Nadia&Daniel skriver:

Har skrevet med en del privat nu, de er også sendt i rki pga det (selvfølglig pga betaling, men satdig) - er virkelig tosset nu Tænkt at en sælger kan have så meget magt..

Så meget magt har de heller ikke. Man kan ikke blive optaget i rki for en gæld man ikke har stiftet. I så fald det sker, kontakter man rki og beder om at blive slettet idet man ikke anerkender gælden. Så skal sælger så bevise at du har sagt ja, og det kan hun ikke. Problem solved. Du må bare aldrig aldrig aldrig betale girokortet. Heller ikke selvom der kommer inkassotrusler og hvad ved jeg! Aldrig betale noget du ikke har bestilt/sagt ja til, for når man gør det anerkender man/siger ja.

Min kæreste har været ude for det samme. De sendte blade efter blade, han arkiverede dem lodret og ignorerede alle deres trusler men henvisning til at han ikke har sagt ja til deres lorteblade. De gav op, selvsagt. 

Man skal ikke være så bange for rki. Man kan ikke komme deri for gæld man ikke har optaget, og det er altså sælger der har bevisbyrden!

Anmeld

14. januar 2014

Nadia&Daniel

Macrolf skriver:

Nu er det jo bare mennesker dem der ringer, endda ofte helt unge mennesker som sidder der på en løn der består af ren provision. Får de ikke solgt noget, får de ingen løn..

Hvorfor ikke bare være søde ved dem og behandle dem som man gerne selv vil behandles? De udfører et job de er blevet bedt om og de forsøger bare at gøre det de skal, de er egentlig ikke ude på at genere jer :-)

Tja, når de sender et produkt og en regning - når man har sagt NEJ TAK - så er de hvis ikke helt uden skyld føler de genere mig nu

Anmeld

14. januar 2014

Nadia&Daniel

tribk skriver:

Så meget magt har de heller ikke. Man kan ikke blive optaget i rki for en gæld man ikke har stiftet. I så fald det sker, kontakter man rki og beder om at blive slettet idet man ikke anerkender gælden. Så skal sælger så bevise at du har sagt ja, og det kan hun ikke. Problem solved. Du må bare aldrig aldrig aldrig betale girokortet. Heller ikke selvom der kommer inkassotrusler og hvad ved jeg! Aldrig betale noget du ikke har bestilt/sagt ja til, for når man gør det anerkender man/siger ja.

Min kæreste har været ude for det samme. De sendte blade efter blade, han arkiverede dem lodret og ignorerede alle deres trusler men henvisning til at han ikke har sagt ja til deres lorteblade. De gav op, selvsagt. 

Man skal ikke være så bange for rki. Man kan ikke komme deri for gæld man ikke har optaget, og det er altså sælger der har bevisbyrden!

Det var altid noget - tak for svar

Anmeld

14. januar 2014

Sandratoft

Macrolf skriver:

Nu er det jo bare mennesker dem der ringer, endda ofte helt unge mennesker som sidder der på en løn der består af ren provision. Får de ikke solgt noget, får de ingen løn..

Hvorfor ikke bare være søde ved dem og behandle dem som man gerne selv vil behandles? De udfører et job de er blevet bedt om og de forsøger bare at gøre det de skal, de er egentlig ikke ude på at genere jer :-)

"de er ikke ude på at genere jer"

Okey, så hvorfor er det at TS får tilsendt et blad og et girokort SELVOM hun klart og tydeligt sagde nej. Det er da chikane. Sælgeren bliver også ved med at presse/overtale TS til at tage imod tilbuddet, det er også over grænsen synes jeg. 

"de får ikke løn hvis de ikke får løn" ærgeligt, så må de bare finde et job med en fast løn, som ikke går ud på at genere andre mennesker.

Anmeld

14. januar 2014

Sandratoft

Nadia&Daniel skriver:

Det var altid noget - tak for svar

Du kan også tilmelde dig robinsonlisten, så har de ikke lov til at kontakte dig.

Anmeld

14. januar 2014

Nadia&Daniel

Sandratoft skriver:

Du kan også tilmelde dig robinsonlisten, så har de ikke lov til at kontakte dig.

Har faktisk overvejet det, efter denne oplevelse

Anmeld

14. januar 2014

Sandratoft

Nadia&Daniel skriver:

Har faktisk overvejet det, efter denne oplevelse

Du mister i hvertfald ikke noget på det, kun irriterende opkald fra hemmelige numre

Anmeld

14. januar 2014

..

Sandratoft skriver:

"de er ikke ude på at genere jer"

Okey, så hvorfor er det at TS får tilsendt et blad og et girokort SELVOM hun klart og tydeligt sagde nej. Det er da chikane. Sælgeren bliver også ved med at presse/overtale TS til at tage imod tilbuddet, det er også over grænsen synes jeg. 

"de får ikke løn hvis de ikke får løn" ærgeligt, så må de bare finde et job med en fast løn, som ikke går ud på at genere andre mennesker.

Lige i dette tilfælde er der klart tale om pistolsalg hvor ts ikke har en chance og det er naturligvis ikke ok og langt over stregen! De fleste har dog ikke interesse i at lave dne slags "salg" for ordren bliver jo annulleret og de får ikke provision :-)

Den der med at de bare må finde sig et andet job, studiejobs hænger ikke på træerne, det gør ingen jobs pt.

Lad os dog sprede lidt god karma og sig tak men nej tak og ønske dem en god aften i stedet er at genere dem mest muligt :-)

Anmeld

14. januar 2014

Nadia&Daniel

Macrolf skriver:

Lige i dette tilfælde er der klart tale om pistolsalg hvor ts ikke har en chance og det er naturligvis ikke ok og langt over stregen! De fleste har dog ikke interesse i at lave dne slags "salg" for ordren bliver jo annulleret og de får ikke provision :-)

Den der med at de bare må finde sig et andet job, studiejobs hænger ikke på træerne, det gør ingen jobs pt.

Lad os dog sprede lidt god karma og sig tak men nej tak og ønske dem en god aften i stedet er at genere dem mest muligt :-)

Gør jeg faktisk altid desværre har denne sælger bare ødelagt det nu (for hvad hvis andre sælger begynder på dette - måske som en slags "hævn" eller bare en trend blandt telefonsælgere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.