Hvor længe skal man vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

morlinen

Rockertand skriver:

Det har jeg heller ikke og ville også være nervøs, men det er jo ren rutine for dem, og det hele går så meget mere smertefrit (og så ser du heller ikke det, der skal ud).

Du har nogle gode pointer, men er virkelig en kylling mht sådan noget Jeg starter ud med pillerne, og så tager jeg det med, hvis det alligevel ender med en udskrabning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

LinLin

Jeg havde en MA hvor fosteret var gået til i uge 7/8 og jeg var 11+0 før jeg begyndte at bløde...
Jeg fik lidt ekstra hjælp i form af stikpiller (medicinsk abort). Blødte en uge og var så til tjek og der var alt heldigvis ude!

Jeg har senere fået en kirurgisk abort og det var i fuld narkose. Tog en halv time tror jeg nok og så måtte jeg komme hjemme to timer efter...

Anmeld

14. januar 2014

mogms

morlinen skriver:

Tusind tak for svar. Håber snart du er heldig med de gyldne to streger. 

Det har godt nok også trukket ud længe. Jeg føler bare jeg går glip af en evt ny chance for at blive gravid, mens vi går i det her tomrum. 

Her er der ikke sket mere. Så nu har jeg besluttet at ringe og få fat i de piller, så jeg selv kan styre, hvornår det går i gang. Jeg bliver virkelig sindssyg af uvisheden!

Da jeg fik scanningen, fik jeg at vide en naturlig sa kan tage 3 måneder. Jeg besluttede at hvis det ikke var overstået på en måned så ville jeg have en medicinsk.

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

LinLin skriver:

Jeg havde en MA hvor fosteret var gået til i uge 7/8 og jeg var 11+0 før jeg begyndte at bløde...
Jeg fik lidt ekstra hjælp i form af stikpiller (medicinsk abort). Blødte en uge og var så til tjek og der var alt heldigvis ude!

Jeg har senere fået en kirurgisk abort og det var i fuld narkose. Tog en halv time tror jeg nok og så måtte jeg komme hjemme to timer efter...

Ok, var den ene slags abort så en bedre oplevelse end den anden? 

Jeg er ret sikker på, at jeg vælger pillerne, for så kan jeg bare gå rundt herhjemme og sumpe, mens jeg får det overstået. Fuld narkose virker så skræmmende. 

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

mogms skriver:

Da jeg fik scanningen, fik jeg at vide en naturlig sa kan tage 3 måneder. Jeg besluttede at hvis det ikke var overstået på en måned så ville jeg have en medicinsk.

Åh Gud, 3 mdr!! Ikke engang en mdr kan jeg vente. Vi har i princippet forspildt 2-3 chancer nu, fordi jeg ville være i 10. uge nu. Så det er jeg slet ik tålmodighed med, og føler simpelthen det er tortur at vente. Også fordi jeg ikke aner, hvad det er for en slags smerter og forløb jeg skal igennem. 

Anmeld

14. januar 2014

LinLin

morlinen skriver:

Ok, var den ene slags abort så en bedre oplevelse end den anden? 

Jeg er ret sikker på, at jeg vælger pillerne, for så kan jeg bare gå rundt herhjemme og sumpe, mens jeg får det overstået. Fuld narkose virker så skræmmende. 

Den kirurgiske var frivillig så det var en anden situation... Men ville stadig vælge den hvis det var en mulighed. Man risikerer jo at skulle igennem den alligevel selvom man vælger medicinsk

Anmeld

15. januar 2014

mogms

morlinen skriver:

Åh Gud, 3 mdr!! Ikke engang en mdr kan jeg vente. Vi har i princippet forspildt 2-3 chancer nu, fordi jeg ville være i 10. uge nu. Så det er jeg slet ik tålmodighed med, og føler simpelthen det er tortur at vente. Også fordi jeg ikke aner, hvad det er for en slags smerter og forløb jeg skal igennem. 

jeg fik det at vide ved en graviditets klinik det med de 3 måneder. Synes godt nok osse det var længe at skulle gå.

men hun sagde det var bedst for kroppen at selv komme af med det, frem for at få en medicinsk eller en et indgreb. Så ville kroppe komme sig hurtigere og være klar til en ny graviditet. Derfor valgte jeg bare at vente.

Men skulle jeg gå mere end 1 måned før der skete noget, så ville jeg have valgt medicin eller indgreb, kunne simpelhen ikke have det i knolden i længere tid.

Anmeld

15. januar 2014

Lrm

Har lige været igennem en kirurgisk, i fuld narkose! Det  gik smerte  frit og har kun blødt lidt. Nu venter jeg bare på at få min mens, så vi kan komme igang igen!

Anmeld

15. januar 2014

morlinen

mogms skriver:

jeg fik det at vide ved en graviditets klinik det med de 3 måneder. Synes godt nok osse det var længe at skulle gå.

men hun sagde det var bedst for kroppen at selv komme af med det, frem for at få en medicinsk eller en et indgreb. Så ville kroppe komme sig hurtigere og være klar til en ny graviditet. Derfor valgte jeg bare at vente.

Men skulle jeg gå mere end 1 måned før der skete noget, så ville jeg have valgt medicin eller indgreb, kunne simpelhen ikke have det i knolden i længere tid.

Nu har jeg fået pillerne, og tager dem i morgen. Gynækolog sagde, at i og med, at jeg også har pco, så er chancen for at blive gravid ret god i en af de første cyklusser efterfølgende, fordi min krop lige har været gravid.

Så tror det er det rigtige valg for mig. Så håber jeg bare det rydder ordentlig op. 

Anmeld

15. januar 2014

morlinen

Lrm skriver:

Har lige været igennem en kirurgisk, i fuld narkose! Det  gik smerte  frit og har kun blødt lidt. Nu venter jeg bare på at få min mens, så vi kan komme igang igen!

Tak for input

Nu har jeg fået pillerne, og tager dem i morgen. Gynækolog sagde, at i og med, at jeg har pco, så er chancen for at blive gravid ret god i en af de første cyklusser efterfølgende, fordi min krop lige har været gravid.

Håber du får to streger inden næste mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.