Hvor længe skal man vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
19 svar
1 synes godt om
13. januar 2014

morlinen

Efter et par nedslående scanninger i 9. og 10. uge, som viste et vindæg, går jeg nu og venter på at den spontane abort går ordentligt igang. Jeg begyndt at bløde lidt i dag lige før scanning nr 2, men siden Kl 12 er der ikke kommet mere. 

Det var egentlig meningen, at jeg sku ha en MA, men siden jeg selv var begyndt at bløde, ville vi lige se tiden an. Men hvor langt tid kan en SA tage om at komme igang mon? Bliver egentlig lidt utålmodig, fordi jeg gerne bare vil ha det overstået. 

En anden ting, hvis det sku ende med en udskrabning, hvordan foregår det så? Skal man i fuld narkose?

Åhh, håber at et par af jer kloge mødre kan give mig et par gode råd og nogle svar på mine spm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

hende-der-du-ved-nok

morlinen skriver:

Efter et par nedslående scanninger i 9. og 10. uge, som viste et vindæg, går jeg nu og venter på at den spontane abort går ordentligt igang. Jeg begyndt at bløde lidt i dag lige før scanning nr 2, men siden Kl 12 er der ikke kommet mere. 

Det var egentlig meningen, at jeg sku ha en MA, men siden jeg selv var begyndt at bløde, ville vi lige se tiden an. Men hvor langt tid kan en SA tage om at komme igang mon? Bliver egentlig lidt utålmodig, fordi jeg gerne bare vil ha det overstået. 

En anden ting, hvis det sku ende med en udskrabning, hvordan foregår det så? Skal man i fuld narkose?

Åhh, håber at et par af jer kloge mødre kan give mig et par gode råd og nogle svar på mine spm

først og fremmest et stort  til dig...

jeg ved kun hvad de gjorde for mig på Næstved Sygehus forrige gang jeg gik i abort...

selvom jeg stadig blødte friskt blod, kaldte de det en MA og jeg fik anbefalet en udskrabning fremfor medicinsk.

og jeg kom i fuld narkose.

håber at du snart står med en fin ny test med de to eftertragtede streger...

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

hende-der-du-ved-nok skriver:

først og fremmest et stort  til dig...

jeg ved kun hvad de gjorde for mig på Næstved Sygehus forrige gang jeg gik i abort...

selvom jeg stadig blødte friskt blod, kaldte de det en MA og jeg fik anbefalet en udskrabning fremfor medicinsk.

og jeg kom i fuld narkose.

håber at du snart står med en fin ny test med de to eftertragtede streger...

Tusind tak for dit svar. Det betyder så meget at nogen tager sig tid til at besvare ens indlæg. 

Er ked af du også har været igennem det. Håber jeg klarer det selv, men det er desværre gået helt i stå. 

Kan bare ikke blive enig med mig selv om, hvor længe jeg skal gi det, inden jeg ringer og får pillerne, som kan sætte det igang. Ku bare være rart at få overstået så vi kan komme videre. 

Fuld narkose, ok... Håber ik det når dertil, for det ville jeg da nok blive lidt nervøs for. 

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

morlinen skriver:

Tusind tak for dit svar. Det betyder så meget at nogen tager sig tid til at besvare ens indlæg. 

Er ked af du også har været igennem det. Håber jeg klarer det selv, men det er desværre gået helt i stå. 

Kan bare ikke blive enig med mig selv om, hvor længe jeg skal gi det, inden jeg ringer og får pillerne, som kan sætte det igang. Ku bare være rart at få overstået så vi kan komme videre. 

Fuld narkose, ok... Håber ik det når dertil, for det ville jeg da nok blive lidt nervøs for. 

Jeg har aldrig prøvet det selv, men udfra erfaringer fra jobbet ville jeg til enhver tid vælge kirurgisk abort, det tager max. 20 minutter, ingen smerter af betydning, og så er I meget hurtigere klar igen. Der er jo altså en del medicinske aborter, der alligevel ender kirurgisk, og medicinske aborter tager længere tid (hvis man er et stykke henne).
Håber på et godt forløb for dig.

Anmeld

14. januar 2014

Tulipan

morlinen skriver:

Jeg fik lov at gå i 2, næsten 3 uger før jeg fik en medicinsk abort. Men det var fra jeg begyndte at bløde, og de ville være helt sikker på at det ikke var en slow starter
Hvis de er helt sikre på at den ikke kan blive til et barn, kan du lige så godt få pillerne og få det overstået, så det ikke skal trækkes ud i langdrag, for det er psykisk utrolig hårdt!

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

Rockertand skriver:

Jeg har aldrig prøvet det selv, men udfra erfaringer fra jobbet ville jeg til enhver tid vælge kirurgisk abort, det tager max. 20 minutter, ingen smerter af betydning, og så er I meget hurtigere klar igen. Der er jo altså en del medicinske aborter, der alligevel ender kirurgisk, og medicinske aborter tager længere tid (hvis man er et stykke henne).
Håber på et godt forløb for dig.

Du får det helt sikkert til at lyde en anelse mere tiltagende

Men fuld narkose skræmmer mig. Er aldrig blevet opereret eller været indlagt udover da jeg fødte nr. 1. 

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

Tulipan skriver:

Jeg fik lov at gå i 2, næsten 3 uger før jeg fik en medicinsk abort. Men det var fra jeg begyndte at bløde, og de ville være helt sikker på at det ikke var en slow starter
Hvis de er helt sikre på at den ikke kan blive til et barn, kan du lige så godt få pillerne og få det overstået, så det ikke skal trækkes ud i langdrag, for det er psykisk utrolig hårdt!

Tusind tak for for svar Ok, det var også lang tid. Har gået med alt det her i over en uge nu, siden første scanning, og synes også det er vildt hårdt. 

Det kan helt sikkert ikke blive til et barn. Skulle egentlig også ha pillerne. Men da jeg var startet med at bløde en time før scanningen igår, ville vi se om det ik kom igang af sig selv. Men der er endnu ikke kommet mere end den ene blødning, så det er bare psykisk terror at gå og vente...

Anmeld

14. januar 2014

mogms

Min sa har nok startet 4/11 med mørk udflåd.

D16/11 (6+0) fik jeg en tidl. Scanning, pga let blødning  derefter begyndte jeg at bløde meget.

En dag sidst i nov fik jeg store smerte og endte ved vagtlægen. Blev sendt på gynækologisk og de fik nogle rester ud, moderkage sagde de, og fosteret var helt væk.

Jeg var først færdig med at bløde 4/12.

Og fik så lige mens 14 dage senere

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

morlinen skriver:

Du får det helt sikkert til at lyde en anelse mere tiltagende

Men fuld narkose skræmmer mig. Er aldrig blevet opereret eller været indlagt udover da jeg fødte nr. 1. 

Det har jeg heller ikke og ville også være nervøs, men det er jo ren rutine for dem, og det hele går så meget mere smertefrit (og så ser du heller ikke det, der skal ud).

Anmeld

14. januar 2014

morlinen

mogms skriver:

Min sa har nok startet 4/11 med mørk udflåd.

D16/11 (6+0) fik jeg en tidl. Scanning, pga let blødning  derefter begyndte jeg at bløde meget.

En dag sidst i nov fik jeg store smerte og endte ved vagtlægen. Blev sendt på gynækologisk og de fik nogle rester ud, moderkage sagde de, og fosteret var helt væk.

Jeg var først færdig med at bløde 4/12.

Og fik så lige mens 14 dage senere

Tusind tak for svar. Håber snart du er heldig med de gyldne to streger. 

Det har godt nok også trukket ud længe. Jeg føler bare jeg går glip af en evt ny chance for at blive gravid, mens vi går i det her tomrum. 

Her er der ikke sket mere. Så nu har jeg besluttet at ringe og få fat i de piller, så jeg selv kan styre, hvornår det går i gang. Jeg bliver virkelig sindssyg af uvisheden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.