Må lige putte en anden faktor ind nu hvor du er alene. At have en baby og en lille irriterende (for søskende) tumling når man starter skole - især 1. Klasse - er svært. For det første er det en hård overgang for barnet, men det kan faktisk også være en hård overgang for forældre, livet bliver pludselig lagt i meget faste rammer, der er en forventning om man læser med sig barn 15 minutter om dagen (og selv om vi får ny reform ville jeg som lærer stadig råde til det i de første par år eller flere man går i skole), der vil være man skal finde ud af mærkelige ting det hjemme - min søn går i 0. Klasse og vi får ved hvert nyt emne en liste så lang med undre spørgsmål fra børnene som de forventer vi arbejdet med hjemme osv.
synes ofte (også mig selv) glemmer at store børn kræver og de kræver især alene tid, hvor der er ro og tid til fordybelse sammen med den voksne. Så egentlig da du er alene, ville jeg sige før den ældste skal i skole - men det er nok bare mig, fordi jeg synes skolen kræver en del både af hjemmet og barnet
Anmeld