Anonym skriver:
Jeg er så heldig at være blevet gravid efter ivf. Vejen var desværre lang med mange bivirkninger pga medicinen, dernæst moderat overstimulering med væsketapning, mange smerter, massiv kvalme.
Jeg må ikke løfte vores 3 årig og grundet ovenstående symptomer så har aktivitetes niveauet været lavt.
Endelig gravid men stadig overstimulering.... Allerede i uge 5 startede opkastningerne og er kun blevet værre!! Starter dagen med at kaste op mellem 4-8 gange.... Formiddagen er Jeg ramt og liggende med massiv kvalme. Sen eftermiddage kan jeg være lidt mor... Opkast igen om aften. Jeg forsøgte at starte op på få timer i sidste uge, men er megatræt når jeg kommer hjem....
I dag føler jeg mig som en der svigter hende.... Jeg har haft det rigtig dårligt i nat med mange opkastninger og har ikke sovet før efter kl 5, min datter har desværre været vågen ien del i nat grundet mig... Jeg kan slet ikke overskue at passe hende hjemme i dag, så har sendt hende i bh men syntes det er dårligt af mig for jeg bliver jo hjemme....
Føler overhovedet ikke jeg slår til som mor og har ikke gjort det den sidste mdr.... Jeg vil Så gerne være der for mindatter men kan intet når jeg er ramt af kvalmen... Og kan ikke se det bliver bedre. Jeg er ked af det skal være på denne måde!
Havde vist brug for luft... Tak fordi du læste med....
Det er klart du føler sådan, men er klart du gør det, mange mødre føler sig ikke i så stort overskud når de bliver gravid anden gang, det samme her. kroppen går igennem meget og specielt i dit tilfælde.
Jeg tænker om du ikke har en du er sammen med som kan være med til at tage lidt over?
Det er jo ikke fordi det bliver ved i flere år, men din kvalme burde helst forsvinde. Men bare det at du tænker på din pige viser at du ikke er ligeglad og at du virkelig vil gøre alt for at din pige har det godt og helst ikke skal lide, bare fordi du gør det.
Hvis bare du ellers normalt tager dig af din datter, så tag du det med ro!

Jeg håber det snart bliver bedre og tillykke med den lille ny i maven.
Anmeld