Hvad i al verden skal man bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
13 svar
10 synes godt om
11. januar 2014

Jupiter

Hej alle sammen

Gry skal starte i dagpleje d. 1. februar, og det er ligesom først nu at det går op for mig at jeg nok er nødt til at overveje et start-kit 

Men altså, hvad søren skal man bruge og have med derom?

Hun er 8½ måned når hun starter, og kan jo ikke gå endnu.

Hun får stadig lidt flaske i løbet af dagen, og hun gylper/savner en god del.

Hvad har I af ekstra ting liggende (hvor meget skiftetøj osv.) og hvad tager i med hver dag?

Skal i selv købe bleer, vådservietter, mme osv.?

Får man det beskidte skiftetøj med hjem til at vaske?

Skal hun have ekstra af ALT, altså både stofbleer, sutter, flasker, flyverdragt, futter etc.?

Ja som i nok kan høre er det vores første bebs, så det er en heeeel ny verden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Karina84

Dejligt navn, det hedder min den mindste også, som også lige er startet i DP  

Det afhænger jo lidt af DP, hvad i skal have med, så jeg synes du skal snakke med hende som udgangspunkt.

Men ellers vil jeg mene af du skal have:
Bleer
Skumklude eller engangs (spørg hvad hun foretrækker)
Ekstra sæt tøj til uheld, eller evt. så hun kan få en ekstra trøje på
Overtøj til barnevogn, det som du nu plejer at putte hende i.
En flyverdragt evt. og med de der dynefutter til (ville jeg også snakke med DP om.
Sutteflaske og MME
Futter er også en god ide når hun kravler rundt...
Sut

Og ja, du får tøjet med hjem hvis du har haft uheld, med mindre hun selv har smidt det i maskinen med det samme... Igen, det afhænger af DP. 

Anmeld

11. januar 2014

Karina84

Flyverdragt eller overtøj plejer jeg af la blive, hvis ikke vi skal bruge det herhjemme, jeg har aldrig købt to af den ting... Da jeg jo som sagt bare kan ta det med hjem hvis det er.

Når hun er så lille er det begrænset hvor meget overtøj hun kommer til at bruge, da hun sikkert vil sidde i barnevognen meget af tiden.

Til foråret ville jeg købe termotøj og regntøj til hende.. og røjser hvis hun kan gå ret stabilt. 

Anmeld

11. januar 2014

Karina84

Jeg ville nok også tage et par ekstra savlesmække med, hvis hun savler en del... Spisesmække må du spørge DP om, hende som vi har til lillesøster har dem selv, men storebrors DP har dem ikke og bruger dem heller ikke... (det er ikke den samme, da vi er flyttet og han er blevet hos hende til han skal starte i BH d.1 marts).

Anmeld

11. januar 2014

Masig

Vi har en taske, hvor der ligger to sæt skiftetøj, sutsko, sutter, sovedragt, savlesmække og stofklude hvis det er nødvendigt (bruger vi ikke mere).. Tasken ligger deromme hele ugen og så tager vi den med hjem i weekenden. Bruger hun et sæt skiftetøj, får vi det med hjem og tager tilsvarende et nyt med næste dag. Så skulle vi også have en af de der store hagesmække med til når de skal spise, som bare ligger fast deromme og som hun sørger for at vaske.

Flyverdragt, hue, vanter og regntøj har han liggende hele ugen, som vi så tager med hjem i weekenden eller hvis vi har planlagt at vi skal ud en eftermiddag og skal bruge det... Jakke og støvler har han på hver dag frem og tilbage... (vi kører i bil både når vi afl og henter, da hun bor lidt væk fra os, så derfor kan han nøjes med jakke og støvler)...

Bleer, skumklude skal vi selv have med når der mangler... MME skulle vi også selv have med dengang... Men vi tog bare en hel pakke med og et par flasker og så ordnede DP flaskerne så de kunne blive der hele ugen....

Barnevogn står der hele ugen, men skal med hjem i weekenden... Det er vist meget forskelligt fra dp til dp om de må blive stående, men vi skal alligevel bruge den da vi kun har den ene....

Vi har ikke ekstra flyverdragt, regntøj osv.. Vi tager det med frem og tilbage hvis der er brug for det...

Nå men efter denne lange roman vil jeg så lige sige at I formentlig bliver kaldt ind til et møde med DP inden start hvor I får en liste over de ting I skal have med 

Og hvis hun har en yndlingsbamse eller sutteklud eller noget hun sover med eller er tryg ved kan det også være en god ide at have den med... 

Anmeld

11. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

2 sæt tøj (fra inderst til yderst)

savlesmække (bare en god stak hvis hun gylper meget)

sut

nussebamse hvis hun sover med sådan en

tøj du selv vurdere er varmt nok at sove ude i. (Vores sover i sleebee derude og har pt en trøje, hue og vanter at sove med)

barnevogn

myggenet

regnslag

dyne/voksi

Sutsko og overtræksfutter til når de skal ud

overtøj til årstiden (vi har ikke noget liggende, da han er fuldt påklædt til vejret om morgenen da vi cykler)

bleer og skumklude. 

Flasker og mme i jeres tilfælde. 

Anmeld

11. januar 2014

liten-mamma

Hej alle sammen

Gry skal starte i dagpleje d. 1. februar, og det er ligesom først nu at det går op for mig at jeg nok er nødt til at overveje et start-kit 

Hvad har I af ekstra ting liggende (hvor meget skiftetøj osv.) og hvad tager i med hver dag?

Skal hun have ekstra af ALT, altså både stofbleer, sutter, flasker, flyverdragt, futter etc.?

Min datter på 1 år går i dagpleje og hun har hver dag en lille rygsæk med, med et sæt skifte tøj, ekstra hue og vanter og et par sutsko, that's it. 

Dagpleje moren har nogle sutter til hende som kun bruges i dp og vådservietter, bleer, mad + mme, barnevogn, nusseklud osv. sørger hun for. 

Min datter har også en flyverdragt kun til dagpleje brug.

Mht beskidt tøj skyller dp mor det lige én gang og kommer det så i en lille pose og ud på hendes plads.

Anmeld

11. januar 2014

CaWi

Jupiter skriver:

Hej alle sammen

Vi har selv bleer med i vores DP.
Vores startede da han var 9 mdr, og også i starten af februar.
Han har et sæt skiftetøj (DP mor plejer lige at sige, hvis der er noget der skal med hjem og vaskes.
Hos vores DP sover han i voksi, hvilket betød at han kun havde en fleece trøje, hue, vanter og futter med. Når de var på tur, sad han i voksien, og havde derfor ikke brug for flyverdragt.
Da det blev lidt varmere i vejret, fik han en softshell dragt med.

Anmeld

11. januar 2014

Jupiter

Tak for alle jeres input - det giver et rigtig godt billede af hvad vi kan forvente 

Jeg regner med at høre fra hende angående velkomstbesøg i løbet af næste uge, og så må vi jo tage den derfra 

Anmeld

11. januar 2014

AnthonsMor

Jupiter skriver:

Hej alle sammen

Jeg synes du skal snakke med din dagplejemor om det

Tag simpelthen en bog med du kan skrive ned i hvad du skal have med, hvor meget af det osv., hun ved det jo, da hun nok har en del erfaring

Det er 100 gange nemmere end en masse forskellige og måske forvirrende råd fra os

Det gjorde jeg i hvert fald mht. Anthons vuggestuestart i mandags.. Lyttede bare til hvad hun sagde.. Og det var forbløffende hvor lidt man selv skal gøre synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.