Regler ang. su, su-lån og su-klip??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.112 visninger
21 svar
1 synes godt om
11. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvordan er det med su, su-lån og su-klip?

Jeg tager enkelte fag på VUC med nok timer til at kunne få su. Og jeg når ikke at blive færdig med mine fag før jeg går af på barsel til marts. 

Men hvordan er det så med su-klip? Hvor mange klip er man 'berettiget' til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Monski

Anonym skriver:

Jeg tager enkelte fag på VUC med nok timer til at kunne få su. Og jeg når ikke at blive færdig med mine fag før jeg går af på barsel til marts. 

Du kan få dobbelt su + ekstra lån

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Du kan få dobbelt su + ekstra lån

Under hele barslen? 

Og hvordan kan jeg søge om det?

Anmeld

11. januar 2014

Monski

Anonym skriver:

Under hele barslen? 

Og hvordan kan jeg søge om det?

Du kan vælge at få dobbelt su i 6 måneder eller normal i 12 måneder, det der er ved det er at du ikke behøver være studieaktiv i perioden.
Du skal bare søge på su.dk under fødselsklip studere selv enkeltfag på Vuc og har termin om 6 dage, jeg søgte i december men har ikke fået det endnu

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Du kan vælge at få dobbelt su i 6 måneder eller normal i 12 måneder, det der er ved det er at du ikke behøver være studieaktiv i perioden.
Du skal bare søge på su.dk under fødselsklip studere selv enkeltfag på Vuc og har termin om 6 dage, jeg søgte i december men har ikke fået det endnu

Under min oversigt inde på su står der fødselsklip fra juni til december og fra juni står der bare 0 kr udfor måneden.

Jeg søgte også den 6 december og jeg fik min su tirsdag og lånet i går.

Anmeld

11. januar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Det er fordi dine fag stopper til sommer, og du melder dig til nye( med start august) nu her... Gør du ikke der er der ingen su, dag du tager den som enkelt hf fag....

jeg er først færdig næste år ( tager den på 3 år) og der står os 0 til udbetaling ved mig når vi når juli :-) når vi så melder os til fag så ændre de Su' en :-)

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det er fordi dine fag stopper til sommer, og du melder dig til nye( med start august) nu her... Gør du ikke der er der ingen su, dag du tager den som enkelt hf fag....

jeg er først færdig næste år ( tager den på 3 år) og der står os 0 til udbetaling ved mig når vi når juli :-) når vi så melder os til fag så ændre de Su' en :-)

Så jeg skal melde mig til nye fag fra august selvom jeg er på barsel?

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Der står også at jeg er under uddannelsen indtil april 2015 inde på su siden?

Anmeld

11. januar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Det er jeg ret sikker på du skal...

Anmeld

11. januar 2014

Muhmi

Anonym skriver:

Det skal du... Jeg er gået glip af ½ års billedkunst og psykologi, fordi jeg skulle være meldt til fag under barsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.