Han vil stadig ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2014

Masig

Frk P. skriver:

Min datter er også 1,5 år - hun blir vækket ca kl 7, sover lur fra 13-14.30, og blir puttet til nat 19.30-20.00, og sover hele natten uden opvågninger hun får et kæmpe måltid lige inden hun blir puttet og så hygger vi og synger sange, faktisk indtil hun næsten er faldet hen ..
Vi har lige haft lidt svært ved at putte til nat, men tænker det er pga ferie, hvor sengetiderne har været lidt ustabile og aktiviteterne måske har været anderledes og til tider mere stille end normalt ..

Hold da op, det var ikke meget hun sover om dagen!! Eller generelt faktisk... Vågner hun selv der, eller bliver hun vækket fra sin lur? Vores dreng ville blive fuldstændig umulig hvis han sov så lidt tror jeg...

Her har det ikke noget med ferie at gøre, da det har stået på i flere måneder nu.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Blirnokaldrigfru

Masig skriver:

Hold da op, det var ikke meget hun sover om dagen!! Eller generelt faktisk... Vågner hun selv der, eller bliver hun vækket fra sin lur? Vores dreng ville blive fuldstændig umulig hvis han sov så lidt tror jeg...

Her har det ikke noget med ferie at gøre, da det har stået på i flere måneder nu.... 

Hun blir vækket, men er så meget i rytme, at hun ofte vågner inden blir hun eksempelvis puttet 12.30 (har vi gjort her i ferien), så sover hun til kl 14 - vågner af sig selv der.. Før, da vi lid hende sove til omkring kl 15 eller senere, så ville hun ikke sover før - EFTER kl 20 - og det er altså for sent, for os alle..
Hun har aldrig sovet, skal så lige siges Sundhedsplejersken har flere gange villet hjælpe mig til at hun skulle g burde sove mere, men det vil pigebarnet altså ikke og hun er glad og tilfreds, så hun må jo ikke have behovet indimellem kunne jeg da godt ønske at hun kunne sove liiidt længere midt på dagen, men sådan er hun ikke

Håber du finder løsningen

Anmeld

11. januar 2014

Masig

Frk P. skriver:

Hun blir vækket, men er så meget i rytme, at hun ofte vågner inden blir hun eksempelvis puttet 12.30 (har vi gjort her i ferien), så sover hun til kl 14 - vågner af sig selv der.. Før, da vi lid hende sove til omkring kl 15 eller senere, så ville hun ikke sover før - EFTER kl 20 - og det er altså for sent, for os alle..
Hun har aldrig sovet, skal så lige siges Sundhedsplejersken har flere gange villet hjælpe mig til at hun skulle g burde sove mere, men det vil pigebarnet altså ikke og hun er glad og tilfreds, så hun må jo ikke have behovet indimellem kunne jeg da godt ønske at hun kunne sove liiidt længere midt på dagen, men sådan er hun ikke

Håber du finder løsningen

Ok, nej det er jo forskelligt hvad de har brug for af søvn...

Nu her til morgen vågnede Fabian kl. 6.30 og han er bare komplet umulig... Har prøvet at få ham til at sove lidt igen her i løbet af morgenen, for han er bare SÅ træt, men der er intet at gøre, han er fuldstændig umulig hele tiden.... Så det vidner jo bare om, at det ikke fungere når han falder så sent i søvn om aftenen, og skal tidligt op næste dag...

Anmeld

11. januar 2014

ano14316

Masig skriver:

Skrev for noget tid siden denne tråd om min søn, som bare ikke vil sove om aftenen.

https://www.baby.dk/debat/232612pi1/barnets-soevn/er-ved-at-blive-vanvittig-han-vil-ikke-sove.aspx

Vi prøvede så at lave en fast rutine om aftenen ved sengetid, og det gik rigtig godt i ca 2 uger, hvor han faldt i søvn næsten med det samme...

MEN, det gik hurtigt over, han vil bare ikke sove når han bliver lagt... Han er træt, han har små trætte øjne, gaber osv allerede ved spisetid, han bliver lagt kl 20, men sover først ved 21.30 tiden... Han brokker sig lidt, vil have vand (ikke fordi han er meget tørstig) og ligger og leger og snakker.... Synes det er mærkeligt der skal gå SÅ lang tid, når han jo egentlig er træt nok...

Og problemet er jo så at han ikke er til at drive op om morgenen... Nu går jeg ledig og kan derfor være ret fleksibel og lade ham sove, men synes bare det er en dårlig vane/rytme, for lige pludselig skal jeg jo igang med noget arbejde af en art, og så bliver det jo hårdt for ham pludselig at skulle tidligt op... Og mht dagplejen er det også lidt træls at det skal aftales fra dag til dag om han skal afleveres hos hende, eller der hvor de nu skal hen om formiddagen (legestue, gymnastik, anden dp m.m.) fordi det afhænger af hvornår han vågner (hvis vi vækker ham tidligt er han helt umulig hele formiddagen fordi han jo ikke vil sove om aftenen...)

Desuden hænder det jo ind imellem at jeg skal til noget møde eller lignende om morgenen og han derfor skal tidligt op, og han bliver jo komplet umulig...

Han vågner ca kl. 8-8.30, sover middagslur ca tre timer (12-15) og i seng kl 20, men sover jo så først der 21.30 (og det er ligegyldigt hvor træt han er)...

Hvordan ser jeres dag ud/hvordan sover jeres børn? Andre med samme problem? Det er jo ikke fordi han er helt hysterisk mere, jeg synes bare det er en lidt træls rytme...

(han er 1,5 år)

Du siger han er træt allerede ved spisetid, hvad med at I prøver at putte ham når I har spist i en periode...

Magnus er 27dr og bliver puttet kl 19, bliver det senere er han ikke til at få til at sove...

Anmeld

11. januar 2014

Masig

ano14316 skriver:

Du siger han er træt allerede ved spisetid, hvad med at I prøver at putte ham når I har spist i en periode...

Magnus er 27dr og bliver puttet kl 19, bliver det senere er han ikke til at få til at sove...

Men når vi har spist virker han ivrig efter at lege og den slags, så tror ikke det vil gå... Det er selvfølgelig et forsøg værd, men vi har jo forsøgt at putte ham der kl 19 uden held...

For et halvt år siden kunne vi nogle gange godt lægge ham kl 18-18.30 og han sov med det samme, andre dage kl 19-20 og han sov stadig med det samme, men de sidste 3 mdr ca, har han bare nægtet at falde i søvn uanset hvad vi gør og hvornår vi lægger ham... 

Anmeld

11. januar 2014

ano14316

Masig skriver:

Men når vi har spist virker han ivrig efter at lege og den slags, så tror ikke det vil gå... Det er selvfølgelig et forsøg værd, men vi har jo forsøgt at putte ham der kl 19 uden held...

For et halvt år siden kunne vi nogle gange godt lægge ham kl 18-18.30 og han sov med det samme, andre dage kl 19-20 og han sov stadig med det samme, men de sidste 3 mdr ca, har han bare nægtet at falde i søvn uanset hvad vi gør og hvornår vi lægger ham... 

Magnus virker bestemt heller ikke altid træt, men alligevel lægger han sig til at sove... Men det er jo meget forskelligt...

Vi har en del mdr. Sloges med at Magnus ikke ville lægge sig, og vågnede rigtig mange gange om natten og vågnede tidligt osv. Alt var ligesom galt og pludselig kunne det tage 1,5 time at putte og det er bare ikke det vi er vandt til men gode råd er jo som du ved dyret og vi regnede med at det sluttede på et tidspunkt.. så har vi i jule gjort klar til baby kommer og Magnus er kommet i junior seng og siden har der ikke været noget... Han er jo så også en del ældre..
Men måske var det det at få brudt med en dårlig vane der var ved at bygge sig op med ikke at ville være i tremmesengen..

Anmeld

11. januar 2014

Anitta Kristiansen

En ide er at have faste tider hvor i står op og går i seng. du vil have han skal i seng senest kl 8. han sover 3 timer til middag. dette passer meget godt på min søn men han kommer op hver dag kl 7. har ingen problemer med han er træt og hysterisk, men han har meget brug for søvn. hvis det er en vane for dit barn at skulle tidligt op hver dag, så bliver det lettere.
Han er sur om morgen, men sådan ved vi fra os selv. vi bliver sure når vi er trætte og gider ikke, men nytter intet for vi skal på arbejde eller skole. det samme gælder børn. glem at han er træt og hysterisk og lad vær med at ligge ham igen om morgen. det bliver nogle trælse dage frem ad men der efter burde han kunne sove bedre om aften, da han har brug for den søvn. Og grunden til dagplejemoren helst ikke vil vække er nok fordi banet sover fordi det har brug for det, min søn på 2,5 år sover stadig 3 timer til middag. det du skal lave om er hans rytme i natten og er kun muligt ved at få ham op noget før, men tager nok noget tid, ved det er dejligt at kunne sove længe, men ja kan ødelægge det de dage hvor det ikke er muligt.
Jeg håber det kan hjælpe lidt, og at putte tid bliver lettere.

Anmeld

11. januar 2014

Masig

ano14316 skriver:

Magnus virker bestemt heller ikke altid træt, men alligevel lægger han sig til at sove... Men det er jo meget forskelligt...

Vi har en del mdr. Sloges med at Magnus ikke ville lægge sig, og vågnede rigtig mange gange om natten og vågnede tidligt osv. Alt var ligesom galt og pludselig kunne det tage 1,5 time at putte og det er bare ikke det vi er vandt til men gode råd er jo som du ved dyret og vi regnede med at det sluttede på et tidspunkt.. så har vi i jule gjort klar til baby kommer og Magnus er kommet i junior seng og siden har der ikke været noget... Han er jo så også en del ældre..
Men måske var det det at få brudt med en dårlig vane der var ved at bygge sig op med ikke at ville være i tremmesengen..

Ja det lyder ikke helt dumt... Vi kan jo ikke rigtigt skifte over til juniorseng endnu, og har ikke rigtigt nogle andre ideer til at bryde den dårlige vane med ikke at ville sove... Synes vi har prøvet meget, men uden held...

Anmeld

11. januar 2014

Masig

Anitta Kristiansen skriver:

En ide er at have faste tider hvor i står op og går i seng. du vil have han skal i seng senest kl 8. han sover 3 timer til middag. dette passer meget godt på min søn men han kommer op hver dag kl 7. har ingen problemer med han er træt og hysterisk, men han har meget brug for søvn. hvis det er en vane for dit barn at skulle tidligt op hver dag, så bliver det lettere.
Han er sur om morgen, men sådan ved vi fra os selv. vi bliver sure når vi er trætte og gider ikke, men nytter intet for vi skal på arbejde eller skole. det samme gælder børn. glem at han er træt og hysterisk og lad vær med at ligge ham igen om morgen. det bliver nogle trælse dage frem ad men der efter burde han kunne sove bedre om aften, da han har brug for den søvn. Og grunden til dagplejemoren helst ikke vil vække er nok fordi banet sover fordi det har brug for det, min søn på 2,5 år sover stadig 3 timer til middag. det du skal lave om er hans rytme i natten og er kun muligt ved at få ham op noget før, men tager nok noget tid, ved det er dejligt at kunne sove længe, men ja kan ødelægge det de dage hvor det ikke er muligt.
Jeg håber det kan hjælpe lidt, og at putte tid bliver lettere.

Jeg har også tænkt at vække ham tidligere om morgenen, har bare ikke rigtig kunne få mig selv til det, netop fordi han bliver så sur, og man vil jo gerne have en glad dreng.. Men du har nok ret i at det bliver bedre når han vænner sig til det... Nu er han jo stået meget tidligt op idag og ville ikke sove igen, så tror bare jeg kører normalt med lur her ved middagstid og så ser om han vil sove i aften nu han har været tidligt oppe... Og så må jeg prøve trods regnvejret at aktivere ham så han virkelig bliver træt... På med tøjet og ud og hop i vandpytter i eftermiddag hehe...

Så jeg prøver her weekenden over at vække ham ved 7 tiden og næste uge med, og ser om det hjælper.. Er hermed min nye taktik 

Anmeld

11. januar 2014

Anitta Kristiansen

Masig skriver:

Jeg har også tænkt at vække ham tidligere om morgenen, har bare ikke rigtig kunne få mig selv til det, netop fordi han bliver så sur, og man vil jo gerne have en glad dreng.. Men du har nok ret i at det bliver bedre når han vænner sig til det... Nu er han jo stået meget tidligt op idag og ville ikke sove igen, så tror bare jeg kører normalt med lur her ved middagstid og så ser om han vil sove i aften nu han har været tidligt oppe... Og så må jeg prøve trods regnvejret at aktivere ham så han virkelig bliver træt... På med tøjet og ud og hop i vandpytter i eftermiddag hehe...

Så jeg prøver her weekenden over at vække ham ved 7 tiden og næste uge med, og ser om det hjælper.. Er hermed min nye taktik 

Jeg vil da håbe at det hjælper i længden, men har selv prøvet det med at have en sur dreng i løbet af dagen, men bliver meget bedre med en fast rytme hver dag, så er det hellere ikke selv så hårdt at komme op om morgen. Men det bliver heldigvis bedre jo ældre de bliver, så fortår de bedre at idag kan vi være længe op og sove længe i morgen også skal vi begynde i gamle rytme igen.

Jeg håber for dig at han hurtig kommer ind i sin nye rytme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.