Praktiserende læges skøn af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2014

ette1987

ESV skriver:

Jeg ved virkelig ikke hvorfor lægen skal skønne barnet. Det er vel et af formålene med JM.
Min lægen mente jeg ville få et KÆMPE barn, han understregede flere gange at han mente barnet ville veje over 4,5 kg og nok også mere end det. Ud kom et stk baby på 3404 g

Nej synes generelt de lægebesøg er lidt ligegyldige.. De tjekker vel ikke andet end jm?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

DianaRJS

Miss Church skriver:

Du skal ikke bruge lægens skøn til noget som helst. Fatter ikke at egen læge skal "blande" sig i JM's arbejde.

Da jeg var til 2. lægebesøg skal lægen mærke og hun siger, det mærkes helt fint. Så siger hun "ved i hvad det bliver" - jeg siger "ja, 2 piger". Lægen kigger underligt på mig og siger "skal i have tvillinger?!" Mig et stort spørgsmålstegn.... Det kunne hun åbenbart ikke mærke... Haha

det var vi også ude for, ikke bare en gang men 2 gange, dog var det da de skulle høre hjerte hvor jeg måtte høre om de ikke skulle lytte på begge da hun var ved at pakke grejet væk -.- fanme godt de har styr på deres ting -.-

Anmeld

10. januar 2014

ette1987

DianaRJS skriver:

det var vi også ude for, ikke bare en gang men 2 gange, dog var det da de skulle høre hjerte hvor jeg måtte høre om de ikke skulle lytte på begge da hun var ved at pakke grejet væk -.- fanme godt de har styr på deres ting -.-

Ej det virker godt nok ikke særligt betryggende! Hos min læge lytter de slet ikke efter hjerte...

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

ette1987 skriver:

Hvor meget skal man ligge i det? Han skønnede baby til 1700 - 1800 gram. Det samme som til vægtscanning for 14 dage siden. Til gengæld fik han mit symfyse mål til 31 cm fremfor de 27 cm jm målte det til 23/12. Skal jeg lægge noget i det med vægten eller? Han skal da have vokset på 14 dage! Er 31+6 i dag

Næhhh det synes jeg ikke du skal...
Jeg blev i hele den sidste del vurderet 1 kg over.. JM og læge sagde det blev en ordentlig basse helt sikkert over 4 kg, nok også 4,5 og så kom han ud 52 cm og 3500g total gennemsnitbaby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.