Praktiserende læges skøn af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
13 svar
10 synes godt om
9. januar 2014

ette1987

Hvor meget skal man ligge i det? Han skønnede baby til 1700 - 1800 gram. Det samme som til vægtscanning for 14 dage siden. Til gengæld fik han mit symfyse mål til 31 cm fremfor de 27 cm jm målte det til 23/12. Skal jeg lægge noget i det med vægten eller? Han skal da have vokset på 14 dage! Er 31+6 i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

De3Guldklumper

ette1987 skriver:

Hvor meget skal man ligge i det? Han skønnede baby til 1700 - 1800 gram. Det samme som til vægtscanning for 14 dage siden. Til gengæld fik han mit symfyse mål til 31 cm fremfor de 27 cm jm målte det til 23/12. Skal jeg lægge noget i det med vægten eller? Han skal da have vokset på 14 dage! Er 31+6 i dag

Det skal du ikke lægge noget i. Har egentlig aldrig selv forstået hvorfor lægen skal komme med et skøn.

Selv en garvet JM kan tage fejl ved vægtskøn

Anmeld

9. januar 2014

Miss Church

ette1987 skriver:

Du skal ikke bruge lægens skøn til noget som helst. Fatter ikke at egen læge skal "blande" sig i JM's arbejde.

Da jeg var til 2. lægebesøg skal lægen mærke og hun siger, det mærkes helt fint. Så siger hun "ved i hvad det bliver" - jeg siger "ja, 2 piger". Lægen kigger underligt på mig og siger "skal i have tvillinger?!" Mig et stort spørgsmålstegn.... Det kunne hun åbenbart ikke mærke... Haha

Anmeld

9. januar 2014

mrhl

Tror ikke man skal lægge så meget i hverken lægen eller jordemoderens vægt skøn. Samme dag som jeg fødte blev min datter skønnet af 3 for skellige jordemødre til at veje 3500 og hun vejede 2900 da hun kom til verden

Anmeld

9. januar 2014

Mor til Majbørn

min læge var helt spot on og enig med jordemoderen - men jeg forstod aldrig hvorfor jeg skal/skulle derop... de laver nøjagtigt det samme.

Anmeld

9. januar 2014

Anonym101

ette1987 skriver:

Min læge gør det meget godt. Da jeg var 31+4 blev baby skønnet til lige omkring under de 2000g og da jeg blev scannet 33+0 vejede baby 2230g Selvom det er lidt svært for hende for hun jo ikke er udannet jordemoder og mit symfysemål var 30cm allerede 31+4 selvom baby ligger inden for kurven

Anmeld

9. januar 2014

ette1987

Tak for svarene! Så vil jeg ikke lægge så meget i det Skal også scannes igen d. 4/2. Mærker ham mosle rundt derinde, og det må være det vigtigste!

Anmeld

9. januar 2014

Muhmi

Da jeg var gravid med Silas skønnede de (Læge og jm) ham til at være en lille basse på 2900 gr. Men han vejede 3224 gr. da han blev født.

Rune skønnede de til at veje over 4 kilo den dag jeg skulle føde, han vejede 3576 gr. så man skal ikke helt (som i overhovedet ikke) stole på de skøn de giver.. Din lille basse har helt sikkert taget på som han skal 

Anmeld

9. januar 2014

ette1987

Muhmi skriver:

Da jeg var gravid med Silas skønnede de (Læge og jm) ham til at være en lille basse på 2900 gr. Men han vejede 3224 gr. da han blev født.

Rune skønnede de til at veje over 4 kilo den dag jeg skulle føde, han vejede 3576 gr. så man skal ikke helt (som i overhovedet ikke) stole på de skøn de giver.. Din lille basse har helt sikkert taget på som han skal 

Ja tror også han har det helt fint Det var bare lidt hurtigt det hele, da jeg også havde storebror med til 3 - års undersøgelse, og lægen pludselig ville måle min blodprocent også.

Anmeld

9. januar 2014

ESV

ette1987 skriver:

Jeg ved virkelig ikke hvorfor lægen skal skønne barnet. Det er vel et af formålene med JM.
Min lægen mente jeg ville få et KÆMPE barn, han understregede flere gange at han mente barnet ville veje over 4,5 kg og nok også mere end det. Ud kom et stk baby på 3404 g

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.