Anonym skriver:
Dette er ikke myntet på nogen, men min egen frustration
Jeg har simpelthen så svært ved at rumme 1 gangs gravide eller 1 gangs mødre med babyer. Herinde går jeg jo til og fra de indlæg, når jeg har overskud. Men min veninde er gravid og er ved at få pip, så håber det er ok jeg lufter min galde her.
Hun venter 1 barn, og jeg barn nr 3. Og allerede inden var 1 mil spørgsmål, hun kunne slet ikke finde id af de digitale ægløsnings teste, og blev bombarderet med spørgsmål, og det samme i starten og hvordan med scanninger, og har måtte forklare de samme ting 1000 gange. Meget af det, er noget som der står beskrevet på nettet, og hun forstår ik helt at jeg ikke har svar på alt, eller kan ændre fakta, så som at lægge nf i uge 15 så hun også kunne se køn.
Hun er glad og er også helt fint, men hun planlægger alt det, vi skal gå til. Hvor jeg har prøvet at forklare, jeg har oplevet meget af det, lært erfaringer, også fra Mødregruppen, og 4 aktiviteter hver uge er ikke godt for en nyfødt, ihvertfald ikke alle. Og har ikke tid til at rende rundt og konstant babyjogger, mørkegrå i forvejen har 2 mindre børn. Det er jo ikke en candyfloss verden at have en nyfødt, hvor de kun sover og man kan gå på shopping osv.
Er bare så frustreret, og et helt andet sted, og et sted træt af når 1 gangs gravide og 1 gangs mødre med deres babyer, fortæller mig, hvordan jeg skal klare mine børn. Bla kom en veninde, med en masse brillerne snak om, hvor nemt det var at få barnet til at ligge stille, på puslebordet, eller få barnet til at sove hvis man konstant fortalte barnet hvad man gjorde. 1 mine bør. Har ikke sovet noget der mindede om igennem før de var 2.5 og 2 mine unger kan du snakke nok så meget med, det hjælper ikke når barnet er 2.5 eller 3 og ikke vil skiftes, men hendes er kun knap 1 år, og gider bare ikke den der bedrevidenhed og belærende tone, når de ikke selv har prøvet det
Kan godt være mine hormoner ikke hjælper til det bedre, men hold nu fast jeg har bare fået nok..... Orker det ikke, vil gerne være en god veninde men har så rigeligt at se til, end at svare på spørgsmål flere gange om dagen, på noget som nemt kan læses, bla i en graviditetsbog
Din veninde glæder sig jo bare, og søger hjælp hos dig. hvis min veninde var 1. Gang og jeg 3. Gangs, ville jeg da hellere end gerne besvare hendes uvidende spørgsmål, men der er vi jo så forskellige
jeg synes bestemt ikke det gør noget at de første gangs gravide spørger om 120 forskellige ting, og nogengange de samme flere gange, jeg synes bare det er rart hvis jeg kan hjælpe