Rummer ikke 1. gangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
22 svar
36 synes godt om
9. januar 2014

Anonym trådstarter

Dette er ikke myntet på nogen, men min egen frustration

Jeg har simpelthen så svært ved at rumme 1 gangs gravide eller 1 gangs mødre med babyer. Herinde går jeg jo til og fra de indlæg, når jeg har overskud. Men min veninde er gravid og er ved at få pip, så håber det er ok jeg lufter min galde her.

Hun venter 1 barn, og jeg barn nr 3. Og allerede inden var 1 mil spørgsmål, hun kunne slet ikke finde id af de digitale ægløsnings teste, og blev bombarderet med spørgsmål, og det samme i starten og hvordan med scanninger, og har måtte forklare de samme ting 1000 gange. Meget af det, er noget som der står beskrevet på nettet, og hun forstår ik helt at jeg ikke har svar på alt, eller kan ændre fakta, så som at lægge nf i uge 15 så hun også kunne se køn.

Hun er glad og er også helt fint, men hun planlægger alt det, vi skal gå til. Hvor jeg har prøvet at forklare, jeg har oplevet meget af det, lært erfaringer, også fra Mødregruppen, og 4 aktiviteter hver uge er ikke godt for en nyfødt, ihvertfald ikke alle. Og har ikke tid til at rende rundt og konstant babyjogger, mørkegrå i forvejen har 2 mindre børn. Det er jo ikke en candyfloss verden at have en nyfødt, hvor de kun sover og man kan gå på shopping osv.

Er bare så frustreret, og et helt andet sted, og et sted træt af når 1 gangs gravide og 1 gangs mødre med deres babyer, fortæller mig, hvordan jeg skal klare mine børn. Bla kom en veninde, med en masse brillerne snak om, hvor nemt det var at få barnet til at ligge stille, på puslebordet, eller få barnet til at sove hvis man konstant fortalte barnet hvad man gjorde. 1 mine bør. Har ikke sovet noget der mindede om igennem før de var 2.5 og 2 mine unger kan du snakke nok så meget med, det hjælper ikke når barnet er 2.5 eller 3 og ikke vil skiftes, men hendes er kun knap 1 år, og gider bare ikke den der bedrevidenhed og belærende tone, når de ikke selv har prøvet det

Kan godt være mine hormoner ikke hjælper til det bedre, men hold nu fast jeg har bare fået nok..... Orker det ikke, vil gerne være en god veninde men har så rigeligt at se til, end at svare på spørgsmål flere gange om dagen, på noget som nemt kan læses, bla i en graviditetsbog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Frk. Himmelblå

Du skal ikke tage det så tungt. - Du har mere erfaring, og som du så rigtigt skriver, vil din veninde jo også nå dertil en dag.

Det fylder SÅ meget med nr. 1! Men du har ret i, at når man selv står med flere børn (har netop født nr 3), så kan man have lidt svært ved at se "problemerne" ved at have 1. Men så behøver man heldigvis blot tænke tilbage på da man selv stod med sin første - med drømme, forventninger, angst og skrøbelighed - og 1 milliard irriterende spørgsmål! Sådan er det jo, - og det er ok.

Anmeld

9. januar 2014

millesofie

Anonym skriver:

Jeg har simpelthen så svært ved at rumme 1 gangs gravide eller 1 gangs mødre med babyer. Herinde går jeg jo til og fra de indlæg, når jeg har overskud. Men min veninde er gravid og er ved at få pip, så håber det er ok jeg lufter min galde her.

Hun venter 1 barn, og jeg barn nr 3. Og allerede inden var 1 mil spørgsmål, hun kunne slet ikke finde id af de digitale ægløsnings teste, og blev bombarderet med spørgsmål, og det samme i starten og hvordan med scanninger, og har måtte forklare de samme ting 1000 gange. Meget af det, er noget som der står beskrevet på nettet, og hun forstår ik helt at jeg ikke har svar på alt, eller kan ændre fakta, så som at lægge nf i uge 15 så hun også kunne se køn.

Hun er glad og er også helt fint, men hun planlægger alt det, vi skal gå til. Hvor jeg har prøvet at forklare, jeg har oplevet meget af det, lært erfaringer, også fra Mødregruppen, og 4 aktiviteter hver uge er ikke godt for en nyfødt, ihvertfald ikke alle. Og har ikke tid til at rende rundt og konstant babyjogger, mørkegrå i forvejen har 2 mindre børn. Det er jo ikke en candyfloss verden at have en nyfødt, hvor de kun sover og man kan gå på shopping osv.

Er bare så frustreret, og et helt andet sted, og et sted træt af når 1 gangs gravide og 1 gangs mødre med deres babyer, fortæller mig, hvordan jeg skal klare mine børn. Bla kom en veninde, med en masse brillerne snak om, hvor nemt det var at få barnet til at ligge stille, på puslebordet, eller få barnet til at sove hvis man konstant fortalte barnet hvad man gjorde. 1 mine bør. Har ikke sovet noget der mindede om igennem før de var 2.5 og 2 mine unger kan du snakke nok så meget med, det hjælper ikke når barnet er 2.5 eller 3 og ikke vil skiftes, men hendes er kun knap 1 år, og gider bare ikke den der bedrevidenhed og belærende tone, når de ikke selv har prøvet det

Kan godt være mine hormoner ikke hjælper til det bedre, men hold nu fast jeg har bare fået nok..... Orker det ikke, vil gerne være en god veninde men har så rigeligt at se til, end at svare på spørgsmål flere gange om dagen, på noget som nemt kan læses, bla i en graviditetsbog

øj hvor jeg kender dine tanker 

jeg er "kun" 2 gangs gravid men også første gang kunne jeg få pip af de andre som ventede sig første gang 

de spurgte om indlysende ting og ting man ku få svar på alle steder 

jeg følte mig som et f...ing orakel fordi alle spurgte mig 

og ja nu her hvor min pige er 4 år og jeg er gravid igen er der masser af bedrevidende folk der bare står klar med deres mindre heldige råd og vejledning 

men nu er det så bare sådan at jeg synes min datter er perfekt som hun er 
jeg behøves ikke få at vide hvordan jeg får hende til at gøre alt muligt anderledes for det ønsker jeg slet ikke 
desuden opføre hun sig rigtig godt og er sød og venlig 

ej forstår dig så godt 

jeg har lært at lukke af for de der samtaler, jeg høre simpelthen ikke efter og svare med mmh ja og nej og jaaa det må vi kigge på  

hi hi lidt flabet men jeg gider ikke 

desuden bliver din veninde klogere når hun har barnet 

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Du skal ikke tage det så tungt. - Du har mere erfaring, og som du så rigtigt skriver, vil din veninde jo også nå dertil en dag.

Det fylder SÅ meget med nr. 1! Men du har ret i, at når man selv står med flere børn (har netop født nr 3), så kan man have lidt svært ved at se "problemerne" ved at have 1. Men så behøver man heldigvis blot tænke tilbage på da man selv stod med sin første - med drømme, forventninger, angst og skrøbelighed - og 1 milliard irriterende spørgsmål! Sådan er det jo, - og det er ok.

Tak.

Det er ikke fordi jeg ikke forstår det er nyt, men forstår ikke hendes mangel på interesse for at finde svar. Hun gider ikke læse det i en bog, har anbefalet flere, og at gå på nettet vil hun ikke, for hun forstår det ikke alligevel, selv når jeg forklarer det, skal hun have det fortalt og vist osv rigtig mange gange, og 2 dage efter kommer samme spørgsmål

Hun har ingen forståelse, den anden vej, for at jeg har en masse at se til, og ikke vil negligere mine egne børn og mand, for at stå til hendes rådighed hele tiden.

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

øj hvor jeg kender dine tanker 

jeg er "kun" 2 gangs gravid men også første gang kunne jeg få pip af de andre som ventede sig første gang 

de spurgte om indlysende ting og ting man ku få svar på alle steder 

jeg følte mig som et f...ing orakel fordi alle spurgte mig 

og ja nu her hvor min pige er 4 år og jeg er gravid igen er der masser af bedrevidende folk der bare står klar med deres mindre heldige råd og vejledning 

men nu er det så bare sådan at jeg synes min datter er perfekt som hun er 
jeg behøves ikke få at vide hvordan jeg får hende til at gøre alt muligt anderledes for det ønsker jeg slet ikke 
desuden opføre hun sig rigtig godt og er sød og venlig 

ej forstår dig så godt 

jeg har lært at lukke af for de der samtaler, jeg høre simpelthen ikke efter og svare med mmh ja og nej og jaaa det må vi kigge på  

hi hi lidt flabet men jeg gider ikke 

desuden bliver din veninde klogere når hun har barnet 

Tak

Ang min veninde jeg håber. Selv de mest simple ting forstår hun ikke, feks at ved ægløsning er man 2+0, at man ikke kan teste få dage efter ægløsning eller at man ikke kan flytte NF til uge 15 så hun kunne få kønnet at vide. Hun blev også ved, fordi lægen ikke ville vandrejournal allerede i uge 5 eller 6

Forstår dig godt ang orakel, jeg har selv, i første graviditet spurgt herinde, og læst indlæg, men især brugt nettet og læst en masse bøger for at finde fakta og viden, samt andres erfaringer i graviditeten

kan i øvrigt nikke genkendende til den bedrevidenhed og ikke alle børn er ens, samtidig er det så nemt at være klog om noget man ikke selv har prøvet. 

Anmeld

9. januar 2014

lycly

Jeg kan godt følge dig, men synes bare du skal hoppe op og falde ned på det

Og så vil jeg lige vende den om engang. Flergangsmødre kan være mindst lige så irriterende for en førstegangsmor. Jeg kan godt huske hvor mange kloge ord jeg skulle lægge øre til med mit første barn og jeg har det sådan lidt, lad folk selv gøre sig erfaringer. Din veninde skal nok finde ud af at man ikke kan rende på shopping hver dag med en baby, lige nu går hun bare og glæder sig og drømmer. Så lad hende dog bare gøre det

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg kan godt følge dig, men synes bare du skal hoppe op og falde ned på det

Og så vil jeg lige vende den om engang. Flergangsmødre kan være mindst lige så irriterende for en førstegangsmor. Jeg kan godt huske hvor mange kloge ord jeg skulle lægge øre til med mit første barn og jeg har det sådan lidt, lad folk selv gøre sig erfaringer. Din veninde skal nok finde ud af at man ikke kan rende på shopping hver dag med en baby, lige nu går hun bare og glæder sig og drømmer. Så lad hende dog bare gøre det

Hun må meget gerne drømme, problemet er hun blander mig ind i det, og forventer jeg har tid, prøver netop ikke at være bedrevidende, men når hun konstant spørger og forventer jeg har tid, er det frustrerende.

Det er dog et problem hun altid har haft, og forventer en masse af sin omgangskreds, desværre er det ikke gengældt den anden vej, og lige nu er det lidt for meget af det gode

Anmeld

9. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

For sådanne er alle første gangs gravide jo...

Anmeld

9. januar 2014

Happiness

Det er skægt. Da jeg var førstegangsgravid syntes jeg at flergangsgravide var SÅÅÅÅ belastende med deres bedrevidenhed om alting.

Og nu som 2. gangs, synes jeg der er nogle førstegangsmødre der er SÅÅÅÅ bedrevidende da de har læst TONSVIS af bøger. Og man kan bare genkende ens egne tanker som 1. gangs Men man ved jo det ikke nytter at sige "Du bliver klogere"

Jeg tror hormonerne har meget at sige. Man bliver bare meget nemt irriteret. Du må bare sige at du lige må se tiden an, om hvilken baby du får? Så kan du trække den lidt

Jeg skal absolut heller ikke have for mange planer/aktiviteter og aftaler. Men en i min tidligere mødregruppe gik til noget 3 gange om ugen, så det er også forskelligt hvad barnet kan rumme og hvad man som mor kan rumme Personlig kunne hverken min baby eller jeg rumme alt for meget

Men forstår din frustration, og brug da endelig dette forum til at komme af med det! Det er jo bedre end at det fylder sig op, og i sidste ende brusser over

Anmeld

9. januar 2014

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

For sådanne er alle første gangs gravide jo...

Jeg siger ikke alle 1 gangs gravide er sådan, og tager især udgangspunkt i min frustration omkring min veninde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.