Ikke skabt til at føde, men vil have nummer 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Jenny12

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg bare ikke er skabt til at føde. Fødslen med mit barn var hård. Jeg mistede en masse blod og var syg i meget lang tid efter. Selve fødslen endte også lidt udover det sædvanlige med høj feber og en hovedprøve af mit barn.

Min mor havde det på samme måde, jeg var et kejsersnit, og min mor var ved at bløde ihjel under min søsters fødsel.

Jeg ønsker virkelig nummer to, her nogle år efter nummer 1. Men tanken om at føde gør at jeg holder mig langt væk, jeg er skræmt til evighed om at det skal ende på samme måde, og den eneste løsning for mig ville være kejsersnit næste gang - så jeg kan få en rolig lykkelig graviditet.

Ville det være muligt at få et planlagt kejsersnit? Ellers ender det sikkert med at mit barn forbliver enebarn. 

Jeg blødte selv meget efter fødslen af min søn - en traumatisk oplevelse.
Min jordmoder kom ind på, at det ville være helt legalt med et pks næste gang, fordi det endte som det gjorde. Personligt vil jeg dog føde vaginalt igen, men jeg tror bestemt ikke du skal "kæmpe" for et ks. Held og lykke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

et-ønske

Min første fødsel endte også temmelig kaotisk jeg måtte 4 timer på operationsbordet, og mistede 3,5 liter blod. Så jeg kender frygten. Min egen læge siger at jeg under ingen omstændigheder skal føde selv igen - min jordmoder er af en anden overbevisning..... Men som hun siger, så vælger jeg selv Tror bare man skal snakke med dem om det, og så får man det som man vil!!!

Tror dog du skal forberede dig på at de vil forsøge at overtale dig til en vaginal fødsel..... Men din beslutning i den sidste ende

Jeg må indrømme at jeg overvejer at føde vaginalt igen, på trods af min historie. Men jeg kan slet ikke overskue at de skal skære i mig - eller stikke mig i ryggen Men men spørgsmålet er om jeg er lige så modig til den tid

Anmeld

8. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg bare ikke er skabt til at føde. Fødslen med mit barn var hård. Jeg mistede en masse blod og var syg i meget lang tid efter. Selve fødslen endte også lidt udover det sædvanlige med høj feber og en hovedprøve af mit barn.

Min mor havde det på samme måde, jeg var et kejsersnit, og min mor var ved at bløde ihjel under min søsters fødsel.

Jeg ønsker virkelig nummer to, her nogle år efter nummer 1. Men tanken om at føde gør at jeg holder mig langt væk, jeg er skræmt til evighed om at det skal ende på samme måde, og den eneste løsning for mig ville være kejsersnit næste gang - så jeg kan få en rolig lykkelig graviditet.

Ville det være muligt at få et planlagt kejsersnit? Ellers ender det sikkert med at mit barn forbliver enebarn. 

Du kan godt bede om et pks og også få det, men alt efter hvilket hospital du er tilknyttet, så kan du risikere at du skal tigge, bede og græde snot nærmest. Nogle jordemødre er så hardcore for naturlig fødsel at de nærmest bliver forarget.

Ikke for at skræmme dig, men for mange er det en sej kamp at få et pks. Men jeg forstår din skræk, har selv fået selvvalgt pks anden gang og jeg måtte også snakke med store bogstaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.