Ikke skabt til at føde, men vil have nummer 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
12 svar
2 synes godt om
7. januar 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg bare ikke er skabt til at føde. Fødslen med mit barn var hård. Jeg mistede en masse blod og var syg i meget lang tid efter. Selve fødslen endte også lidt udover det sædvanlige med høj feber og en hovedprøve af mit barn.

Min mor havde det på samme måde, jeg var et kejsersnit, og min mor var ved at bløde ihjel under min søsters fødsel.

Jeg ønsker virkelig nummer to, her nogle år efter nummer 1. Men tanken om at føde gør at jeg holder mig langt væk, jeg er skræmt til evighed om at det skal ende på samme måde, og den eneste løsning for mig ville være kejsersnit næste gang - så jeg kan få en rolig lykkelig graviditet.

Ville det være muligt at få et planlagt kejsersnit? Ellers ender det sikkert med at mit barn forbliver enebarn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Aabye

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg bare ikke er skabt til at føde. Fødslen med mit barn var hård. Jeg mistede en masse blod og var syg i meget lang tid efter. Selve fødslen endte også lidt udover det sædvanlige med høj feber og en hovedprøve af mit barn.

Min mor havde det på samme måde, jeg var et kejsersnit, og min mor var ved at bløde ihjel under min søsters fødsel.

Jeg ønsker virkelig nummer to, her nogle år efter nummer 1. Men tanken om at føde gør at jeg holder mig langt væk, jeg er skræmt til evighed om at det skal ende på samme måde, og den eneste løsning for mig ville være kejsersnit næste gang - så jeg kan få en rolig lykkelig graviditet.

Ville det være muligt at få et planlagt kejsersnit? Ellers ender det sikkert med at mit barn forbliver enebarn. 

Altså du har jo ret til et KS.. 

Og når du har haft en så dårlig oplevelse som du har så tror eg ærligt ikke det er noget problem at få et PKS hvis du vælger nr 2 barn til.. 

Det er jo noget du skal snakke med en jordemoder om næste gang du bliver gravid. De er heldigvis de fleste af gangene forstående. Og de kan jo også se din journal fra sidst

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Altså du har jo ret til et KS.. 

Og når du har haft en så dårlig oplevelse som du har så tror eg ærligt ikke det er noget problem at få et PKS hvis du vælger nr 2 barn til.. 

Det er jo noget du skal snakke med en jordemoder om næste gang du bliver gravid. De er heldigvis de fleste af gangene forstående. Og de kan jo også se din journal fra sidst

så jeg kan sagtens få det? uden at skulle tigge og be om det? Bare tanken om at være tvunget til at gå igennem en fødsel som sidst, gør intet godt for mig..

Så håber virkelig de er så forstående, det kunne virkelig gøre mig lykkelig..

Mange tak for svar, det gav et lettet hjerte.. Har tit tænkt på om det overhovedet var en mulighed hvis man ikke har noget akut

Anmeld

7. januar 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Ja det kan du godt.  Bare vær forberedt på at kæmpe for det.  højst sandsynligt vis vil læge/jordemoder forsøge at gennem snakke din tidligere fødsel, for at se om du ændre mening. 

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja det kan du godt.  Bare vær forberedt på at kæmpe for det.  højst sandsynligt vis vil læge/jordemoder forsøge at gennem snakke din tidligere fødsel, for at se om du ændre mening. 

Pyha.. hvis de nægter.. det kunne jeg ikke klare.. Jeg ville leve 9 måneder i frygt for at mit barn skulle få endnu en hovedprøve og feber, og jeg ville få seriøst blodtab.. Håber virkelig de er gode ved mig.. vil så gerne give mit barn en søskende..

Anmeld

7. januar 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Pyha.. hvis de nægter.. det kunne jeg ikke klare.. Jeg ville leve 9 måneder i frygt for at mit barn skulle få endnu en hovedprøve og feber, og jeg ville få seriøst blodtab.. Håber virkelig de er gode ved mig.. vil så gerne give mit barn en søskende..

Tvivler på de vil nægte dig det. Du har ret til kejsersnit. Ville bare advarer dig om de vil forsøge at snakke din tidligere fødsel igennem.  Det er hvad jeg har fået af vide af mine veninder der har ønsket kejsersnit. 

(Jeg har ikke selv fået eller ønsket kejsersnit,  men jeg har

også haft hurtige og ukompliceret fødsler)

Anmeld

7. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka jo evt nu snakke med din læge om at i planlægger nr 2, også evt få ham til at skrive i din journal at du ønsker ks! Vh stine

Anmeld

7. januar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg skulle have haft planlagt kejsersnit på grund af fødselsangst så det ér muligt at få. Jeg snakkede med jordemoder, læge og psykiater om det inden de "gav lov" til det.

Anmeld

7. januar 2014

SjeBets

jeg skulle ikke kæmpe for at få det tibudt, min jordmor forelog det selv da jeg fortalte om min frygt for at føde efter 2 meget slemme fødsler.

jeg valgte dog selv at føde i det håb a 3. gang gik det flydene. og tanken om et KS tiltalte mig nu ikke

så nogle jordmødre er ikke slemme, inde på sygehuset var de også klar til at give mig et KS da jeg var inde for at snakke fødselsplan med en overlæge. og jeg har på intet tidspunkt selv bedt eller luftet tanket om et KS

Anmeld

8. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Så vidt jeg ved har man ret til at vælge kejsersnit (også selvom man ikke har så god en grund som dig). Der er vist bare en masse samtaler du skal igennem først. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.