den nye reform ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2014

BabyDrømme23

Jeg ved ikke meget om den reform. Men ved at min kæreste som er 26 og på kh får ikke en krone ekstra selv om han bliver far om lidt. Det vil sige fra januar altså nu ville han kun have en indkomst på 5000kr :O 

men han starter på en uddannelse nu i denne måned da vil han i det mindste kunne få sulån hvis det bliver nødvendigt. Jeg er selv på su fødselsklip, er i barsel og får 5100kr, og så kommer vi nok til at få forsørgertillæg. 

Men da du ikke er forsørger så kommer du nok kun til at få det som min kæreste nok ville have fået, altså 5000kr ca, det som det er sat ned på da man er 27 år og yngre tror jeg det er. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Chiip91 skriver:

Nu får jeg 13.400 før skat 10.000 pr mdr, er 23 og uden uddannelse, mig og min datter har ikke samme addr

jeg fik at vide at den kontanthjælp man får udbetalt sidste hverdag i januar 2014 og frem er 10.500 før skat hvis man ikke er bopælsforælder...

Anmeld

5. januar 2014

mpr

Chiip91 skriver:

Er der nogle der kan fortælle mig hvad man som enlig forsørger, men ikke har barnet boende hjemme får efter den nye kontanthjælp s reform ?

Efter den nye reform på kontanthjælp er det på samme vilkår som på arbejdsmarkedet og som studerende, dem der ikke har deres barn på adressen får ingen forsørger pligt uanset hvad

Anmeld

5. januar 2014

ESV

Chiip91 skriver:

Er der nogle der kan fortælle mig hvad man som enlig forsørger, men ikke har barnet boende hjemme får efter den nye kontanthjælp s reform ?

Undskyld men jeg bliver lidt forvirret når du skriver at være enlig forsørger og at barnet ikke bor hjemme i næsten samme sætning. Man kan da ikke være forsørger uden et hjemmeboende barn at forsørge??

Anmeld

6. januar 2014

Chiip91

ESV skriver:

Undskyld men jeg bliver lidt forvirret når du skriver at være enlig forsørger og at barnet ikke bor hjemme i næsten samme sætning. Man kan da ikke være forsørger uden et hjemmeboende barn at forsørge??

Forstår godt du forvirret,
- Nu står jeg som enlig forsørger og får "løn" efter det, og har jeg gjort siden jeg fødte, forstår det heller ikke selv, men på kommunen siger de at så længe jeg står som mor, så får jeg som forsørger

Anmeld

6. januar 2014

Chiip91

Ms.Sunshine skriver:

jeg fik at vide at den kontanthjælp man får udbetalt sidste hverdag i januar 2014 og frem er 10.500 før skat hvis man ikke er bopælsforælder...

Okay må jeg håbe, ellers er jeg rimelig på den, men ringer ind og forhør mig i morgen

Anmeld

7. januar 2014

Rockertand

Chiip91 skriver:

Okay må jeg håbe, ellers er jeg rimelig på den, men ringer ind og forhør mig i morgen

Hvad fik du at vide?

Anmeld

29. januar 2014

Chiip91

Rockertand skriver:

Hvad fik du at vide?

Beklager det sene svar.

- Men fik afvide at jeg stadig får som enlig forsørger så 11.450 før skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.