den nye reform ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.230 visninger
17 svar
13 synes godt om
5. januar 2014

Chiip91

Er der nogle der kan fortælle mig hvad man som enlig forsørger, men ikke har barnet boende hjemme får efter den nye kontanthjælp s reform ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

PrincessTanja

Undskyld jeg lige spør', men det undrer mig hvordan man kan være enlig forsørger når man ikke har sit barn boende hjemme? Måske er det mig der er dum eller misforstår noget, men den kan jeg nu ikke lige regne ud?

Håber mit off-topic spørgsmål er okay.

Anmeld

5. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Chiip91 skriver:

Er der nogle der kan fortælle mig hvad man som enlig forsørger, men ikke har barnet boende hjemme får efter den nye kontanthjælp s reform ?

Jeg har ikke min søn boende og fik at vide at ifølge den nye reform skal du have dit barn boende på samme adresse, ellers tæller du ikke som forsørger... Det er derfor jeg er røget ned på 10.500 før skat.... 

Anmeld

5. januar 2014

Carina:-)

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har ikke min søn boende og fik at vide at ifølge den nye reform skal du have dit barn boende på samme adresse, ellers tæller du ikke som forsørger... Det er derfor jeg er røget ned på 10.500 før skat.... 

Men hvis du ikke har ham boende ,har du jo heller ikke de udgifter der er forbundet med et barn.

Så det er vel fair nok?

Anmeld

5. januar 2014

Mom2

Chiip91 skriver:

Det kommer også an på din alder og om du er uddannet. Det bedste du kan gøre er at spørge ydelses kontoret i din kommune

Anmeld

5. januar 2014

Ms.Momo

Carina:-) skriver:

Men hvis du ikke har ham boende ,har du jo heller ikke de udgifter der er forbundet med et barn.

Så det er vel fair nok?

og dog... der er langt fra de næsten 14.000 før skat jeg fik før som mor til ham og gravid efter den gamle reform til de 10.500 jeg får før skat nu og indtil jeg føder...

Anmeld

5. januar 2014

Carina:-)

og dog... der er langt fra de næsten 14.000 før skat jeg fik før som mor til ham og gravid efter den gamle reform til de 10.500 jeg får før skat nu og indtil jeg føder...

Det kan jeg godt forstå du synes,men helt ærligt så forstår jeg slet ikke hvorfor du overhovedet skal have forsørgertillæg når barnet ikke bor hos dig 

Jeg forstår helt sikkert godt at du gerne vil have pengene,men nøj hvor kan jeg godt blive lidt harm over hvor svinsk skattekr bliver brugt når vi så tænker på at de gamle ikke kan få skiftet ble,og vores børn ikke kan blive passet ordentligt fordi der ikke er penge nok....

Og kom lige til at tænke på -hvordan kan det være du får forsørgertillæg? Min svigerdatter har hendes søn i pleje( Hos mig) og hun får 6600 før skat -altså ingen forsørgertillæg?

Anmeld

5. januar 2014

Ms.Momo

Carina:-) skriver:

Det kan jeg godt forstå du synes,men helt ærligt så forstår jeg slet ikke hvorfor du overhovedet skal have forsørgertillæg når barnet ikke bor hos dig 

Jeg forstår helt sikkert godt at du gerne vil have pengene,men nøj hvor kan jeg godt blive lidt harm over hvor svinsk skattekr bliver brugt når vi så tænker på at de gamle ikke kan få skiftet ble,og vores børn ikke kan blive passet ordentligt fordi der ikke er penge nok....

Og kom lige til at tænke på -hvordan kan det være du får forsørgertillæg? Min svigerdatter har hendes søn i pleje( Hos mig) og hun får 6600 før skat -altså ingen forsørgertillæg?

før kunne du som ung få forsørgersatsen hvis du havde dit barn 50% af tiden eller var gravid mere end uge 12... efter den nye reform hedder det at barnet skal have bopæl hos dig...

Anmeld

5. januar 2014

Chiip91

Ms.Sunshine skriver:

Nu får jeg 13.400 før skat 10.000 pr mdr, er 23 og uden uddannelse, mig og min datter har ikke samme addr

Anmeld

5. januar 2014

Chiip91

PrincessTanja skriver:

Undskyld jeg lige spør', men det undrer mig hvordan man kan være enlig forsørger når man ikke har sit barn boende hjemme? Måske er det mig der er dum eller misforstår noget, men den kan jeg nu ikke lige regne ud?

Håber mit off-topic spørgsmål er okay.

Jeg fik afvide at så længe man står som mor/far går man ind under som forsørger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.