Frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Plysbjørnen

Hvor meget frugt får jeres børn når de kommer hjem fra DP, normalt spiser Laura frugt og brød i dagplejen kl 14:30, men det forhindre altså ikke pigen i at springe ombord i frugtskålen når hun kommer hjem... Og hun bliver bare ved helst til skålen er tom...

Synes bare at det lyder voldsomt at hun spiser både 3 og 4 bananer hvis ikke jeg gemmer det for hende... godt nok er frugt sundt, men der vel også grænser for det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Muffinmus

Ja, frugt er godt, men de skal være meget aktive for at spise så mange bananer:-)
Men altså, det er jo bedre end kage og William får så bare et stk frugt som regel, måske et æble eller en ENKELT banan

Anmeld

30. juli 2009

Marco2

Emily får ca. 1 stk frugt når hun er kommet hjem.
Om det er melon eller fersken eller en skål vindruer er forskelligt.

Hvis hun får meget mere end 1 kan jo slet ikke spise noget til aftensmad...

AG

Anmeld

30. juli 2009

Helle30

Sofie får ét eller andet frugt, hvis det er sådan lidt ulvetime ved 17-tiden, før maden. I dag spiste hun 1 banan og 4 blommer + et glas mælk kl. 16.30, men har spist fint til aften.
Nogle gange brækker jeg bare en riskiks til hende. Der er ikke meget i den, men hun har en fornemmelse af, at hun har fået ét eller andet. Jeg giver hende kun halve nu, for hun kan komme i tanke om, at hun gerne vil give noget til Nixon.
3 - 4 bananer... det er da alligevel også meget?
Det tror jeg ikke, jeg selv kan kapere.

- Helle

Anmeld

30. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Det lyder af meget med 3-4 bananer Jeg ville få en forstoppelse

Caroline får gerne et stykke frugt eller en lille skål vindruer, en ostehaps og måske en bolle uden noget i (sådan en fra Levebrød, så fiber- og fedtindhold er ok). Nogle dage kun frugt, andre dage også en bolle. Jeg tror det afhænger af, hvor aktive de har været, om de har gået tur eller været udenfor hos DP.

Anmeld

30. juli 2009

Anja

Elias er næsten umulig at få til at spisefrugt og grønt  Det er blevet serveret gang på gang her i huset og hos dp, men han rører det ikke.

Om eftermiddagen står den typisk på riskisk og/eller bolle (hjemmebagte grovboller eller dem fra levebrød). Men ja, han kan faktisk spise meget om eftermiddagen, så nogle gange har jeg givet ham rugbrød med pålæg for at give ham noget sundt, for han spiser alligevel ingen aftensmad, for han vil meget sjældent smage på det uanset hvad det er. Jonas var lige sådan i den alder, så jeg ved heldigvis at det ændre sig

Anmeld

30. juli 2009

Juniors mor

Anja skriver:

Elias er næsten umulig at få til at spisefrugt og grønt  Det er blevet serveret gang på gang her i huset og hos dp, men han rører det ikke.

Om eftermiddagen står den typisk på riskisk og/eller bolle (hjemmebagte grovboller eller dem fra levebrød). Men ja, han kan faktisk spise meget om eftermiddagen, så nogle gange har jeg givet ham rugbrød med pålæg for at give ham noget sundt, for han spiser alligevel ingen aftensmad, for han vil meget sjældent smage på det uanset hvad det er. Jonas var lige sådan i den alder, så jeg ved heldigvis at det ændre sig

Eijj Anja, det er jeg glad for at høre! Troede kun det var min pige, der nægtede alt grønt og frugt!!
Hun har altid elsket bananer (dog ikke 3-4 stk...), men det har også været det eneste vi har kunne få hende til at spise.....lige foruden det skårede frugt hun får i hendes havregryn om morgenen (ananas, jordbær, kiwi og vindruer) - det spiser hun med velbehag, men hun nægter at smage på et stykke ananas eller et jordbær der ikke er iblandet havregryn

I går fik vi hende for første gang til at sætte tungen på et æble og herefter spiste hun et helt, så der er vel håb forude, ligesom du selv skriver.........

Anmeld

30. juli 2009

Tynen

Hmm.. Synes det svinger meget..
Stella gider ikke rigtig frugt i tiden - Men okay.. Nu ER hun jo også derhjemme.. Der spiser vi jo meget nødigt hvad der bliver serveret

Ved hun tit gav den gas i DPén, så hun fik kun en banen eller en skive vandmelon når hun kom hjem og så ikke mere før vi skulle spise til aften.

Men frugt er da heldigvis ikke det værste

Anmeld

30. juli 2009

ann-kristina

Anja skriver:

Hej
Jamen sådan er Emilie også. Hun har nægtet at spise gulerødder, agurk osv. Majs kigger hun bare på og siger Addr og det samme med kartofler. Men nu har jeg fået et lille fif i dagplejen. Her skærer hun gulerødderne ud i helt tynde strimler og så glider de altså ned. Den anden dag tømte jeg vores køleskab for grøntsagsrester og frugtrester og så lavede vi ellers grøntsags/frugtdyr. Begge unger syntes det var vældig sjovt og der røg også en del grønt ned. Vi lavede køer, heste, engle, mænd, en edderkop og et telt (!). Vi skar tingene ud og så satte vi det sammen med en hel masse tandstikker. Det hele blev sat på en mark (et fad med snittet salat og purløg), der så blev serveret til aftensmaden. Det var et stort hit!

Anmeld

30. juli 2009

Plysbjørnen

HMMM - er lidt træls at læse at det kun er os der har det problem... Vi er nød til at "gemme" frugten i skabene ellers skaber hun sig (læs: skriger i  vildens sky) til hun har fået hendes vilje...

Hun må gerne få frugt det er slet ikke det... men tit og ofte er først lige blevet færdig med at spise når vi henter hende ca. 14:30 - 14:45 og ja balladen starter så snart vi kommer ind af døren (5 min. senere) og hun får øje på frugten... og vi spiser somregel aftensmad kl ca 17 for at det ikke skal blive forsent af hensyn til både Benjamin og Laura...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.