Hej
Jeg er ked af at jeg ikke er kommet med en tilbagemelding før nu, men tiden er løbet fra mig og synes også det krævede et ordentligt svar...
Først vil jeg prøve at forklare hvad jeg mener med ultimatumer og pigefnidder.
På mig virker det som om du sætter dig tilbage med korslagte arme og siger "Nå, så kan jeg bare ikke deltage. Så laver jeg noget for mig selv". Synes det er en meget negativ og ikke særlig konstuktiv tilgang til det.
Du er derimod meget mere løsningsorienteret i dit svar til arrangørerne.
Du kunne have været mere "aktiv", og måske da de kommer med program og beløb sagt: "det er for dyrt for mig. hvordan kan det gøres billigere?" Fx. kunne du have lavet noget af maden, kun deltaget i en del af polterabenden eller hvad ved jeg. Ringet og sagt at det bliver for dyrt, hvad kan vi gøre? Istedet for bare at blive negativ og sætte sig passiv tilbage.
Og den måde at tackle tingene på er meget "piget" - deraf sikkert ordet "pigesur" :-)
Og mit svar til dig var på ingen måde negativt. Overhovedet!! Jeg prøvede bare at fortælle at pkt. 1 det nu om dage ikke er ualmindeligt at en polterabend koster 700,- og pkt. 2 at jeg ville deltage. Selvfølgelig ikke hvis det betyder at jeg skal fodre min familie med selvplukkede mælkebøtteblade og indsamlet regnvand... Det er der forhåbentligt ikke nogen herinde der vil....
Og jeg kalder ikke dig for dårlig veninde eller andet. Slet ikke. Og den med den dårlige kemi... den ved jeg ikke hvor kommer fra. Synes da tværtimod at vi har snakket om at du kunne give et glas hylde en dag. At det så ikke er blevet til noget er en anden sag.
Og mht det med at være træt af gruppen. Hvor kommer den fra? Ja, det er måske også at skyde gråspurve med kanonkugler fra min side og det beklager jeg. Det er nok mere at jeg bliver træt.... altså zzzz træt. For jeg føler at der er en del af det der "pigefnidder" Jeg kan ikke præcisere det ret meget uden at henvise til specifikke tråde, og vil derfor "udlevere" enkeltpersoner, og det vil jeg ikke.
Om det kommer mere til udtryk nu fordi vores unger er blevet store og vi alle nu har mange andre ting at tænke på, ved jeg ikke. Men jeg har ihvertfald et par gange haft følelsen af træthed, når jeg logger ind og har læst et par indlæg. Der har været meget "surhed", dekonstruktivisme og tøsefnidder.... Ja, det er svært at beskrive. Har brygget mange indlæg sammen når jeg har ligget i min seng eller badet om morgenen hvor man vel basalt set "skriver" "Så tag dig dog sammen"....
Og en del "harske" bemærkninger som jeg synes er helt uberettigede. Og jeg har været god til bare at logge af og ikke skrive noget. Ikke båret mere ved til bålet om man vil. Men det sure svar jeg følte jeg fik i mit svar var måske liiiige dråben til mit bæger. Men nu skulle det gerne være tømt så der er plads til noget mere..
Jeg vrøvler nu, fordi det er enormt svært at skrive hvad jeg mener...
Men jeg kan sige at det ikke kun er mig der føler det. Taget de pb'ere i betragtning jeg har fået.
Jeg vil afslutningsvis sige at der er INTET at det jeg har skrevet her der er skrevet surt eller negativt eller lign. Så jeg håber ikke der er nogle der læser noget mellem linierne der ikke står der. Og er der noget jeg skal uddybe yderligere må i sige til enten med pb'er eller her.
Vi har trods alt snart været sammen i tykt og tyndt i 3 år nu....
Der var rigtig meget mere jeg har skrevet ned inden i mit hoved, jeg ville sige, men ordene vil ikke rigtig ud. Så jeg håber at jeg med dette indlæg har løsnet op for de knuder der eventuelt måtte være.
Knus Ag.