Til jer der tæller kalorier eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2014

M (:

Annette A skriver:

Ja det er jo bare så effektivt, men det jeg vil høre er om jer der gør det har planer om at stoppe med det når I har tabt jer eller jer der har gjort det er stoppet med det? Jeg synes nemlig det fylder meget og kunne godt tænke mig bare at regulere min vægt uden som jeg har gjort det før i tiden nu hvor jeg jo har tabt mig.

Jeg stoppede fra dag til dag med at tælle, men holder øje med vægten, tænker over portionsstørrelserne og træner fortsat gennemsnitligt 3 gange om ugen. Jeg har indtilvidere holdt vægten (halvanden måned siden jeg stoppede med at tælle). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Annette A

M (: skriver:

Jeg stoppede fra dag til dag med at tælle, men holder øje med vægten, tænker over portionsstørrelserne og træner fortsat gennemsnitligt 3 gange om ugen. Jeg har indtilvidere holdt vægten (halvanden måned siden jeg stoppede med at tælle). 

Ok det lyder da skønt. Måske skal man bare have modet til at turde leve efter sin nye livsstil og bare prøve sig lidt frem og holde løbende øje med vægten.

Anmeld

3. januar 2014

ano14316

Annette A skriver:

Ja det er jo bare så effektivt, men det jeg vil høre er om jer der gør det har planer om at stoppe med det når I har tabt jer eller jer der har gjort det er stoppet med det? Jeg synes nemlig det fylder meget og kunne godt tænke mig bare at regulere min vægt uden som jeg har gjort det før i tiden nu hvor jeg jo har tabt mig.

Jeg har talt, men gør det ikke mere... Jeg synes jeg har fået en god viden om hvor meget mad er 'værd' i kalorier..

Anmeld

3. januar 2014

M (:

Annette A skriver:

Ok det lyder da skønt. Måske skal man bare have modet til at turde leve efter sin nye livsstil og bare prøve sig lidt frem og holde løbende øje med vægten.

Det har i hvert fald virket for mig (indtil videre).. 

Anmeld

3. januar 2014

StudPsyk

*Pingvinen* skriver:

Jeg talte kcal for et år siden. Det virker jo logisk nok - forbrænd mere end du spiser. Men det er bare ikke heeelt så logisk alligevel...

Jeg tabte mig fint, men tog alt på igen og lidt mere igen bagefter. Jeg stoppede også pga jeg følte det fyldte næsten hele min dag. Hvor mange kcal er der i det, hvad vejer det osv osv...

man skal finde sig en livsstil, man har lyst til at leve. Og når kroppen ikke får nok kcal, hiver den bare ALT til sig, når den har muligheden for det igen og holder hårdt på det.

Nu er jeg klart tilhænger af Paleo, men ellers siger jeg tit: Drop sukker, stivelse og alt mel. Dvs alle slags brød, alt der er sukker i. Det er selvfølgelig kager, slik, men også alt der er sødet kunstigt. Intet lught halløj. Og ingen pasta, ris, kartofler, majs.

Det er en livsstil og ikke en kur, der kun skal fungere mens man lige brænder 10 kg af.

Nu har jeg ikke lige læst de øvrige svar, men at tælle kalorier er jo ikke lig med at man ikke får nok kalorier. Det kommer helt an på hvor mange kalorier man vælger at indtage! Der er ingen der siger man skal ned på 1000-1200 kcal, man kan lige så vel indtage 1700-1800 og tabe sig lige så langsomt og på en fornuftig måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.