Til jer der tæller kalorier eller har gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
14 svar
4 synes godt om
3. januar 2014

Annette A

Ja det er jo bare så effektivt, men det jeg vil høre er om jer der gør det har planer om at stoppe med det når I har tabt jer eller jer der har gjort det er stoppet med det? Jeg synes nemlig det fylder meget og kunne godt tænke mig bare at regulere min vægt uden som jeg har gjort det før i tiden nu hvor jeg jo har tabt mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

*Pingvinen*

Annette A skriver:

Ja det er jo bare så effektivt, men det jeg vil høre er om jer der gør det har planer om at stoppe med det når I har tabt jer eller jer der har gjort det er stoppet med det? Jeg synes nemlig det fylder meget og kunne godt tænke mig bare at regulere min vægt uden som jeg har gjort det før i tiden nu hvor jeg jo har tabt mig.

Jeg talte kcal for et år siden. Det virker jo logisk nok - forbrænd mere end du spiser. Men det er bare ikke heeelt så logisk alligevel...

Jeg tabte mig fint, men tog alt på igen og lidt mere igen bagefter. Jeg stoppede også pga jeg følte det fyldte næsten hele min dag. Hvor mange kcal er der i det, hvad vejer det osv osv...

man skal finde sig en livsstil, man har lyst til at leve. Og når kroppen ikke får nok kcal, hiver den bare ALT til sig, når den har muligheden for det igen og holder hårdt på det.

Nu er jeg klart tilhænger af Paleo, men ellers siger jeg tit: Drop sukker, stivelse og alt mel. Dvs alle slags brød, alt der er sukker i. Det er selvfølgelig kager, slik, men også alt der er sødet kunstigt. Intet lught halløj. Og ingen pasta, ris, kartofler, majs.

Det er en livsstil og ikke en kur, der kun skal fungere mens man lige brænder 10 kg af.

Anmeld

3. januar 2014

Maja88

Jeg tabte mig ved at tælle kjoule.. men på et tidspunkt stoppede jeg da jeg havde rimelig styr på mængde af mad og min mave alligevel ikke kunne spise mere

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

*Pingvinen* skriver:

Jeg talte kcal for et år siden. Det virker jo logisk nok - forbrænd mere end du spiser. Men det er bare ikke heeelt så logisk alligevel...

Jeg tabte mig fint, men tog alt på igen og lidt mere igen bagefter. Jeg stoppede også pga jeg følte det fyldte næsten hele min dag. Hvor mange kcal er der i det, hvad vejer det osv osv...

man skal finde sig en livsstil, man har lyst til at leve. Og når kroppen ikke får nok kcal, hiver den bare ALT til sig, når den har muligheden for det igen og holder hårdt på det.

Nu er jeg klart tilhænger af Paleo, men ellers siger jeg tit: Drop sukker, stivelse og alt mel. Dvs alle slags brød, alt der er sukker i. Det er selvfølgelig kager, slik, men også alt der er sødet kunstigt. Intet lught halløj. Og ingen pasta, ris, kartofler, majs.

Det er en livsstil og ikke en kur, der kun skal fungere mens man lige brænder 10 kg af.

Hej og tak for dit svar.

Jamen det er jeg helt enig med dig i. Det er nu heller ikke en kur jeg er gået på men en livsstilomlægning. Har minimeret sukkerindtaget, spiser kun fuldkornsprodukter og holder mig helt fra kartofler, ris og spiser kun fuldkornspasta i lasagne to gange om måneden, men i afmålt mængde.

Men som du skriver så kommer det hurtigt til at fylde meget. Al mad jeg kigger på er et tal der skal regnes ind i puslespillet samt få det hele til at gå op med ens aktivitetetsniveau mv.

Har altid fint kunne regulere min vægt også selvom jeg spiste hvidt brød, pasta mv men efter to graviditeter i træk var der pludselig en stor overvægt at slås med og nu vil jeg jo holde det jeg har opnået men uden jeg konstant skal regne på det hele.

Kan godt forstå hvis du har valgt en anden måde for det er lidt komplekst også selvom det virker når man gør det rigtigt. Men man vil bare også leve nogenlunde normalt med sin nye livsstil.

Anmeld

3. januar 2014

FrkZier

Annette A skriver:

jeg er færdig med at tabe mig, men jeg tæller fortsat kalorier, det gør jeg indtil jeg føler jeg 100% har styr på hvad jeg skal (læs: IKKE skal) spise.. Ja det burde jeg vel have styr på efter at have smidt så mange kilo meeen, vil sgu ikke løbe risikoen og tage på igen

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

Maja88 skriver:

Jeg tabte mig ved at tælle kjoule.. men på et tidspunkt stoppede jeg da jeg havde rimelig styr på mængde af mad og min mave alligevel ikke kunne spise mere

Ok hvad går det ud på?

Men det er rigtigt kroppen begynder jo selv at finde sig ind i det nye spiseleje man har fundet. Jeg er bare så bange for at man mister kontrollen og får spist for meget så man ikke får holdt sin vægt hvis jeg ikke holder støt øje med kalorieindtaget.

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

FrkZier skriver:

jeg er færdig med at tabe mig, men jeg tæller fortsat kalorier, det gør jeg indtil jeg føler jeg 100% har styr på hvad jeg skal (læs: IKKE skal) spise.. Ja det burde jeg vel have styr på efter at have smidt så mange kilo meeen, vil sgu ikke løbe risikoen og tage på igen

Nej sådan har jeg det også. Vil bare ikke risikere at tage bare et kilo for meget på, så derfor har min tanke også været bare at tælle kalorier resten af livet. Men ak føler bare jeg bliver så fanatisk af det og ka slet ikke spise ude hos andre mere og det er jo også lidt træls.

Anmeld

3. januar 2014

Maja88

Annette A skriver:

Ok hvad går det ud på?

Men det er rigtigt kroppen begynder jo selv at finde sig ind i det nye spiseleje man har fundet. Jeg er bare så bange for at man mister kontrollen og får spist for meget så man ikke får holdt sin vægt hvis jeg ikke holder støt øje med kalorieindtaget.

Kilojoule er jo bare en anden omregning af kcal

Anmeld

3. januar 2014

Annette A

Maja88 skriver:

Kilojoule er jo bare en anden omregning af kcal

Ok så det er det samme i sidste ende det går ud på?

Anmeld

3. januar 2014

FrkZier

Annette A skriver:

Nej sådan har jeg det også. Vil bare ikke risikere at tage bare et kilo for meget på, så derfor har min tanke også været bare at tælle kalorier resten af livet. Men ak føler bare jeg bliver så fanatisk af det og ka slet ikke spise ude hos andre mere og det er jo også lidt træls.

jeg har ikke tænkt mig at tælle resten af livet, men nok i hvert fald et par måneder endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.