Pensionist og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.259 visninger
15 svar
5 synes godt om
2. januar 2014

Anonym trådstarter

Hey 

jeg er en 25 årig pige som er førtidspensionist og jeg bor med min mand i vores hus. Han har uddannelse og har arbejde .

så søde damer bedømmer kommune en med det samme pga man er førtidspensionist eller få man lov til at bevise at man er alligvelet egnet til at være mor selvom man er pensionist??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

livhemdrup

Anonym skriver:

Hey 

jeg er en 25 årig pige som er førtidspensionist og jeg bor med min mand i vores hus. Han har uddannelse og har arbejde .

så søde damer bedømmer kommune en med det samme pga man er førtidspensionist eller få man lov til at bevise at man er alligvelet egnet til at være mor selvom man er pensionist??? 

Tror måske det afhænger af grunden til man er pensionist. 

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Tror måske det afhænger af grunden til man er pensionist. 

Hmm okay men betyder ikk at alle førtidspensionister mener kommunen at ikk er enget til at være mor/forældre???

Anmeld

2. januar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hey 

Det kommer jo an på hvorfor man er førtidspensionist.... 

Anmeld

2. januar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hey 

Man er da ikke automatisk uegnet som forælder, fordi man er førtidspensionist?

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Man er da ikke automatisk uegnet som forælder, fordi man er førtidspensionist?

Det netop det jeg mener 

de kan ikk bedømme en bare pga man er førtidspensionist?? 

Med mindre man har hjerne skade og ikk en gang kan spise selv eller få sin hverdage til at fungere??

Anmeld

2. januar 2014

marieo

kommunen skal altid vurderet sagen baseret på forældreevne - ikke på indkomstgrundlag

det at man er førtidspensionist kan selvfølgelig indgå i en børnesag, men man kan ikke fjerne et barn med grunden at moren er førtidspensionist

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

marieo skriver:

kommunen skal altid vurderet sagen baseret på forældreevne - ikke på indkomstgrundlag

det at man er førtidspensionist kan selvfølgelig indgå i en børnesag, men man kan ikke fjerne et barn med grunden at moren er førtidspensionist

tak for svar 

det også det jeg synes er rigtig at videre i om evnen og ikk bare bedømmes for bare at ikk ha ret til at være forældre bare pga man er førtidspesionist 

Anmeld

2. januar 2014

Carina:-)

tak for svar 

det også det jeg synes er rigtig at videre i om evnen og ikk bare bedømmes for bare at ikk ha ret til at være forældre bare pga man er førtidspesionist 

Nej og det gør de heller ikke .

Men det er klart at hvis du har voldsomme psykiske problemer der gør at du ikke har en ordentligt hverdag -Det vil man jo veje op imod det om det kan give et barn et godt liv.

Det samme hvis du har fysiske ting der gør at du f.eks ikke kan klare dig selv i hverdagen har det også noget at sige.

Jeg har f.eks en ansat der lider voldsomt af angst.

Hun har fået afvide at de vil sende hende på mødrehjem hvis hun vælger at få børn for at vurdere hendes forældreevne -Men hun er altså også voldsomt plaget med natterterror der gør at hun i perioder ikke kan være alene ,og ser syner. Og det er jo ikke særligt hensigtsmæssigt med et barn.

Men jeg synes du skal snakke med din sagsbehandler om h*n tror der kan være betænkeligheder.

Og det gør jo også en forskel om der er en rask partner tilstede der kan trække den anden vej hvis man kan sige det sådan

Anmeld

2. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hey 

som de andre siger, kommer det an på hvorfor du er pensioneret og hvirdan du ellers klarer hverdagen med de problemer du må have. 

Min veninde er også førtidspensioneret og har verdens sødeste lille dreng som hun er super egnet til at passe på  Det eneste hun har mærket var anderledes var at hun havde en specialjordemoder fordi hun har psykiske sygdomme, så hun blev fulgt lidt tættere end normalt, men kun for at holde øje med om hun fik brug for ekstra støtte undervejs. Gjorde hun ikke hun fik også ekstra besøg af sundhedsplejerske, hvilket også er fordi hun har psykiske diagnoser og det er en ordentlig mundfuld at blive mor, så det kunne gost fremprovokere nogen spøgelser i hende, men det gjorde det ikke  

så, hun blev i virkeligheden fulgt tættere for at forebygge tilbagefald af hendes diagnoser, og ikke fordi hun er pensioneret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.