Gode råd til kost omlægning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2014

Mamalou

Et lille tip til erstatning af pasta så er revet squash (med kartoffelskræller i lange strimler) som er vendt på panden med krydderier rigtig godt

Hokodiko græskar (eller hvad den nu hedder) kan bruges som erstatning for kartofler. Smager super godt bagt.

Jeg har hørt (aldrig prøvet) at pizza med bund af blomkål er godt. Den kan helt sikkert Googles, hvis det har interesse.

Når jeg spiser low carb mad koger jeg pasta, kartofler osv til min søn. Så springer jeg bare selv over

Jeg skal selv i gang igen her hvor marcipansæsonen er ovre, så kommer jeg på flere tips, så giver jeg dem gerne videre!

God fornøjelse med det!
Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

MyLove E

Mamalou skriver:

Et lille tip til erstatning af pasta så er revet squash (med kartoffelskræller i lange strimler) som er vendt på panden med krydderier rigtig godt

Hokodiko græskar (eller hvad den nu hedder) kan bruges som erstatning for kartofler. Smager super godt bagt.

Jeg har hørt (aldrig prøvet) at pizza med bund af blomkål er godt. Den kan helt sikkert Googles, hvis det har interesse.

Når jeg spiser low carb mad koger jeg pasta, kartofler osv til min søn. Så springer jeg bare selv over

Jeg skal selv i gang igen her hvor marcipansæsonen er ovre, så kommer jeg på flere tips, så giver jeg dem gerne videre!

God fornøjelse med det!
Vh. Louise

Mange tak :-D

Har prøvet pizza med blomkål bund det er ok :-D:-D:-D

Anmeld

1. januar 2014

Chevro

MyLove E skriver:

Jeg skal ikke være helt helt ekstrem. Men bare det der værst :-)

Havregrød af vand - med proteinpulver. Er en mulighed (:

Mætter godt - og giver en god bund for dagen.

Anmeld

1. januar 2014

MyLove E

Chevro skriver:

Havregrød af vand - med proteinpulver. Er en mulighed (:

Mætter godt - og giver en god bund for dagen.

Tak :-D

Anmeld

1. januar 2014

tarkoflen

Jeg har en veninde der siden januar har tabt 25 kg på dukan kuren, den kan du i hvert fald Google

Anmeld

1. januar 2014

lineog4

Jeg har kørt uden kulhydrater og stivelse, og tabte mig fint eneste problem var det ikke holdt i længden.... jeg har anerkendt det ikke er en kostomlægning men en kur og må i stedet acceptere det måske går lidt langsommere med at kiloene ryger af men tilgengæld er det en kostomlægning så skal vare resten af livet...

Jeg spiser ikke pasta, ris og kartofler i hverdagene og selvsagt hvidt brød. Men skulle jeg en dag have lyst til et stykke rugbrød så går det noK 

Jeg skriver alt ned jeg spiser, og nogen dage resultere det i jeg tæller kalorier 

Har brugt denne blog som inspiration:

http://foodiesnfashion.blogspot.dk/search/label/Aftensmad

Og ellers kun en lille portion pr måltid og en masse grønt 

Anmeld

1. januar 2014

sandramor

Papillon skriver:

Jeg forstår ikke, hvorfor kulhydrater i alle afskygninger skal være så udskældt. Kostfibre er med til at holde dig mæt og holde din fordøjelse i balance og beskytter mod visse kræftformer i forbindelse med mavetarm.

Derfor siger jeg: JA, du må gerne spise havregryn (der er et fulkornsprodukt), rugbrød, fuldkornsbrød, brune ris og fuldkornspasta.

Men hvis du vælger at følge en af de der low carb-kostprincipper slavisk, må du så ikke spise den slags

Jeg er helt enig med dig faktisk.....
Man behøver altså ikke undgå alle kulhydrater.... Der er komplekse kulhydrater og så er de ukomplekse.....
På min diæt som jeg kører på 8 uge spiser jeg kulhydrater men i små mængder.... Det er mængden af kulhydrater det kommer an på... Og jeg spiser altså stadig rugbrød til middags mad men spiser kun et stykke og ikke 3....

Så til ts så er mit råd til dig.... Små skridt... Det er meget voldsomt at skære alle kulhydrater fra på en gang! Og faktisk ikke nødvendigt for et vægttab.... Derimod skal du tælle kalorier..... Hent evt app'en shape up som er dejlig nem at bruge og den giver dig en fornemmelse af hvor mange kalorier du indtager i løbet af en dag samtidig med den tæller både fedt, protein og kuldhydrater for dig også.....

Anmeld

1. januar 2014

MyLove E

sandramor skriver:

Jeg er helt enig med dig faktisk.....
Man behøver altså ikke undgå alle kulhydrater.... Der er komplekse kulhydrater og så er de ukomplekse.....
På min diæt som jeg kører på 8 uge spiser jeg kulhydrater men i små mængder.... Det er mængden af kulhydrater det kommer an på... Og jeg spiser altså stadig rugbrød til middags mad men spiser kun et stykke og ikke 3....

Så til ts så er mit råd til dig.... Små skridt... Det er meget voldsomt at skære alle kulhydrater fra på en gang! Og faktisk ikke nødvendigt for et vægttab.... Derimod skal du tælle kalorier..... Hent evt app'en shape up som er dejlig nem at bruge og den giver dig en fornemmelse af hvor mange kalorier du indtager i løbet af en dag samtidig med den tæller både fedt, protein og kuldhydrater for dig også.....

Har hentet den :-D Havde gjort det i september. Og havde skrevet 75 kg som mål. Men vil gerne ændre det til 80. Skal man være guld medlem for at gøre det?

Jeg skære heller ikke alt væk.

Anmeld

1. januar 2014

sandramor

MyLove E skriver:

Har hentet den :-D Havde gjort det i september. Og havde skrevet 75 kg som mål. Men vil gerne ændre det til 80. Skal man være guld medlem for at gøre det?

Jeg skære heller ikke alt væk.

Nej det mener jeg bestemt ikke man skal :-) skal lige prøve og se min hvordan man lige gør det :-)

Det var godt... Tror ikke vægt tabet holder i længden hvis man skærer alt væk.... Plus at ja det er sku hårdt....
Jeg kan fortælle at jeg på 8 uger har tabt 7 kg og det er endda med at jeg en gang om ugen... Oftest lørdag spiser fuldstændig hvad det passer mig..... Så kører jeg ikke sur i det som jeg ellers ville.... Hvis man holder sin diæt til punkt og prikke kan man fint tage en dag om ugen hvor man spiser hvad man vil uden det koster på vægten :-). Nå det var bare lidt er sidespring :-)

Anmeld

1. januar 2014

MyLove E

sandramor skriver:

Nej det mener jeg bestemt ikke man skal :-) skal lige prøve og se min hvordan man lige gør det :-)

Det var godt... Tror ikke vægt tabet holder i længden hvis man skærer alt væk.... Plus at ja det er sku hårdt....
Jeg kan fortælle at jeg på 8 uger har tabt 7 kg og det er endda med at jeg en gang om ugen... Oftest lørdag spiser fuldstændig hvad det passer mig..... Så kører jeg ikke sur i det som jeg ellers ville.... Hvis man holder sin diæt til punkt og prikke kan man fint tage en dag om ugen hvor man spiser hvad man vil uden det koster på vægten :-). Nå det var bare lidt er sidespring :-)

Tak for råd :-D:-D:-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.