Lchf ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2014

bøllen

Nogen der spiser efter dette ???

jeg overvejer at begynde, men jeg har SÅ svært ved at gennemskue de kostomlægninger, hvor der er ting du ikke må spise. Og finde ting der må spises og erstatte de andre.

og kan derfor ikke gennemføre det.

jeg har kikke på LCHF og umiddelbart virket det nemt og så alligevel ikke.

jer der følger dette VIL i fortælle hvordan en typisk dag ser ud for jer med kosten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

JulieE

Jeg lever ikke 100% efter LCHF, men har ladet min kost inspirere af det. i dagligdagen spiser jeg ikke brød, pasta og ris, men erstatter disse ting med nødder, mandler og grønsager. 

du kan læse mere om LCHF her  http://www.madbanditten.dk/om-lchf/ og her er der også opskrifter og inspiration 

Anmeld

1. januar 2014

modesty

bøllen skriver:

Nogen der spiser efter dette ???

jeg overvejer at begynde, men jeg har SÅ svært ved at gennemskue de kostomlægninger, hvor der er ting du ikke må spise. Og finde ting der må spises og erstatte de andre.

og kan derfor ikke gennemføre det.

jeg har kikke på LCHF og umiddelbart virket det nemt og så alligevel ikke.

jer der følger dette VIL i fortælle hvordan en typisk dag ser ud for jer med kosten

Min mand gjorde det på et tidspunkt. Det er en effektiv måde at tabe sig på. 

Vi spiste bare masser af kød og grønt, det var ikke svært at omlægge.

Anmeld

1. januar 2014

bøllen

JulieE skriver:

Jeg lever ikke 100% efter LCHF, men har ladet min kost inspirere af det. i dagligdagen spiser jeg ikke brød, pasta og ris, men erstatter disse ting med nødder, mandler og grønsager. 

du kan læse mere om LCHF her  http://www.madbanditten.dk/om-lchf/ og her er der også opskrifter og inspiration 

Jeg har fundet den du linker til og har kikket på siden. Ser spændende ud.

vil prøve om jeg kan spise efter det , men vi spiser bare ofte sammenkogt, kødsovs mm og man må vel ikke spise stivelse ( mel ) eller har jeg misforstået det ??

for hvordan gør man lige det ?

og syntes ofte der bliver anbefalet æg, brækker mig hvis jeg skal leve af omelet , æg osv til morgenmad HVER DAG 

Anmeld

1. januar 2014

bøllen

modesty skriver:

Min mand gjorde det på et tidspunkt. Det er en effektiv måde at tabe sig på. 

Vi spiste bare masser af kød og grønt, det var ikke svært at omlægge.

Ja det har jeg læst samt mange oplever at kroppen får det bedre .

hvorfor stoppede din mand ?

jeg mangler inspiration til morgenmad ( eks ) syntes ofte det er æg, hvilket er fint men HVER DAG 

Anmeld

1. januar 2014

hesøth

bøllen skriver:

Ja det har jeg læst samt mange oplever at kroppen får det bedre .

hvorfor stoppede din mand ?

jeg mangler inspiration til morgenmad ( eks ) syntes ofte det er æg, hvilket er fint men HVER DAG 

Avokado m tunsalat

Avokado m tomat og spejlæg

Og engang imellem et par skiver stenalderbrød

Anmeld

1. januar 2014

JulieE

bøllen skriver:

Jeg har fundet den du linker til og har kikket på siden. Ser spændende ud.

vil prøve om jeg kan spise efter det , men vi spiser bare ofte sammenkogt, kødsovs mm og man må vel ikke spise stivelse ( mel ) eller har jeg misforstået det ??

for hvordan gør man lige det ?

og syntes ofte der bliver anbefalet æg, brækker mig hvis jeg skal leve af omelet , æg osv til morgenmad HVER DAG 

Som sagt lever jeg slet ikke 100% efter det. Så jeg jævner sovs med mel og laver generelt helt almindelig mad til familien. Jeg erstatter så ris, pasta osv med grøntsager, f.eks grønne bønner ærter eller dampet squash (virkelig lækker pasta erstatning) 

morgenmaden er også mit smertensbarn... Elsker æg, men har sgu ikke tid til at lave omeletter osv til morgenmad til hverdag. Græsk yoghurt ned frugt er jeg glad for og ellers er det tit der jeg synder og spiser havregryn 

Selvom jeg bestemt ikke har fulgt det 100% og slet ikke her i julen har jeg tabt mig omkring 5 kg siden sommer og 6-7 cm i livet 

Anmeld

1. januar 2014

Papillon

Jeg følger ikke selv kostprincipperne, men kender lidt til dem.

Mht. morgenmad, så længe det er low carb high fat, må du vel spise alt, dog med tanke på at undgå kulhydrater og erstatte med fedt og protein? Altså må du vel spise yoghurt til morgenmad, hvis det fungerer bedre for dig end æg. Man kan vist også lave sin egen müsli med nødder og kerner

Jeg ville nu også tillade mig selv at spise frugt og grønt på trods af indhold af kulhydrater. Ja, særligt frugt kan påvirke blodsukkeret, men det er også en god kilde til nogle vitaminer og mineraler

Anmeld

1. januar 2014

bøllen

Som sagt lever jeg slet ikke 100% efter det. Så jeg jævner sovs med mel og laver generelt helt almindelig mad til familien. Jeg erstatter så ris, pasta osv med grøntsager, f.eks grønne bønner ærter eller dampet squash (virkelig lækker pasta erstatning) 

morgenmaden er også mit smertensbarn... Elsker æg, men har sgu ikke tid til at lave omeletter osv til morgenmad til hverdag. Græsk yoghurt ned frugt er jeg glad for og ellers er det tit der jeg synder og spiser havregryn 

Selvom jeg bestemt ikke har fulgt det 100% og slet ikke her i julen har jeg tabt mig omkring 5 kg siden sommer og 6-7 cm i livet 

Ok tak for svar Min plan er også at lave alm mad,  men droppe ris & pasta . Erstatte det med blomkålsris eller squash spaghetti. Og ellers bare grønsager  

Hvor længe giver du squash ?? Har Googlet , nogle spiser dem rå andre giver dem 2-3 min. 

P.t spiser jeg skyr med hj.lavet musli ( havregryn, solsikke kerner, mandler, hasselnødder ) og æbler stykker i men som jeg kan se må man ikke spise det 

har tiden og kan godt lide æg men hver dag  Orker jeg altså ikke

Sejt . Åh ville ønske jeg kunne smide de ønsket 5 kg ..

Anmeld

1. januar 2014

bøllen

hesøth skriver:

Avokado m tunsalat

Avokado m tomat og spejlæg

Og engang imellem et par skiver stenalderbrød

Tak men avokado er ikke lige mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.